Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  106 37999
ArbeidsledigProletar
Det enkleste er vel å ikke ha noe liggende. Fristelsen er stor om det bare ligger der. Som penger som brenner i lomma for "shopaholics" :P
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jepp, har du , så røyker du.. Som oftest hvertfall.
▼ ... flere år senere ... ▼
Jg har selv røyka i 10 år av og på.. men d jg vil si funker best er å slutt på dagen. Ta d som kommer, bit tenna sammen og vær bestemt. Vet ikke om jg noen gang kommer til å slutte 100% , mn viktig med pausene så du kan få klarheten i hode . Ikke røyk f, eks når du jobber eller gjør andre ting som krever et skarpt hode. Ha "disiplin" nok til å holde dg unna når du veit d ikke er nødvendig med en blås.. mine pauser har alltid kommet i form av sykdom o.l og da har jg også benyttet mg av anledningen til å holde mg unna også. For da har jg jo uansett ikke vært i no god form og da vil heller ikke mangelen på hasj være så ille siden du føler dg alt litt uvell, noe jg velger da å relatere til at jg er syk kanskje litt sånn lure seg seøv metode. Mn funker for mg..
Skjønner ikke hva som er så vanskelig med å rett og slett bare la være å røyke en joint?

Jeg har aldri fått noe "cold-turkey", den dagen jeg valgte å ikke ta nattings sov jeg faen så fort og godt. Det samme gjorde jeg de neste 2 ukene ETC.

Nå vet jeg ikke om det er mye værre med 10 år med konstant røyking. Men det er hvertfall ikke noe benzo/opiat abstinenser. Haha cannabis abstinenser er en joke.
Sitat av inkitall Vis innlegg
Jg har selv røyka i 10 år av og på.. men d jg vil si funker best er å slutt på dagen. Ta d som kommer, bit tenna sammen og vær bestemt. Vet ikke om jg noen gang kommer til å slutte 100% , mn viktig med pausene så du kan få klarheten i hode . Ikke røyk f, eks når du jobber eller gjør andre ting som krever et skarpt hode. Ha "disiplin" nok til å holde dg unna når du veit d ikke er nødvendig med en blås.. mine pauser har alltid kommet i form av sykdom o.l og da har jg også benyttet mg av anledningen til å holde mg unna også. For da har jg jo uansett ikke vært i no god form og da vil heller ikke mangelen på hasj være så ille siden du føler dg alt litt uvell, noe jg velger da å relatere til at jg er syk kanskje litt sånn lure seg seøv metode. Mn funker for mg..
Vis hele sitatet...
Når man er syk er jo en av de beste tidene og røyke på!

Hodepinen forsvinner/blir bedre, man føler seg heller fjern og slapp enn jævlig og syk, kvalmen blir borte/bedre, matlysten vender tilbake og det er lett å sove.

Veit ikke om det finnes noen bedre influensa/forkjølelses-medisin som edibles.
Snilepisk: Agreed. Når man er syk er vell den eneste tiden man faktisk ikke misbruker rusmidlet og kan gjøre det med god samvittighet
Finnes desverre ingen snarveier, men et par triks som hjelper på (uansett hva man skal slutte med):

1. Cold turkey eller gradvis nedtrapping. Dette er avhengig av hvor opptatt du er i livet. Hvis du har mye å gjøre men vil likevel slutte, så kan en gradvis nedtrapping fungere uten at du totalt mister motivasjonen på livet. Hvis du har nok av tid til å møte depresjoner og alle de ubehagene man opplever ved avvenning, så er cold turkey best. Smerten varer mye kortere ved cold turkey og man vil avvenne seg mye raskere.

2. Ikke kast stæsjet eller vent med å slutte til du går tom. Det er MYE bedre å slutte ved å disiplinere seg selv, fremfor å konstant være desperat fordi man ikke har NOE liggende på lusken. Dette burde egentlig vært prioritering nr. 1, siden det er nesten alltid det som gjør så jeg klarer å slutte. Alt ligger i psyken.

3. Bryt alle rutiner du vanligvis følger når du skal ruse deg. Vi er rutinedyr og så lenge du passer på å skippe rutiner, enten ved å unnlate seg f.eks den spesielle sangen man hører på når man skal bake, eller heller gå seg en tur når man egentlig skal røyke, så vil du forvirre deg selv og oppnå forvirrelse. Dette vil virke ganske snålt til å begynne med, siden man føler at det er "noe man liksom har glemt", men det går i din favør. Ikke sett deg selv i situasjoner der hodet skriker etter å følge rutinen. Gjør noe annet.
Sist endret av Patrick; 9. september 2013 kl. 15:58.