Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 6229
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, dette er et problem jeg ikke har klart å løse ved hjelp av google. Dette er noe som skjer meg kontinuerlig, jeg kjøper tidenes mykeste genser, og etter noen ganger i vaskemaskina er den like grov og stiv som hvilken som helst annen genser. Dette er spesielt ille med de genserne som er ekstremt myke inni som en hamsterbaby, som etter hvert inntar teksturen til et gammelt håndklede. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Gasse på med tøymykner? Vaske kun i hurtigvask på 30 grader?

Siden jeg hater at klær blir slitt i vask pleier jeg å være svært forsiktig med klærne mine. Jeg pleier å legge brukte klær i skapet igjen ved mindre de stinker eller er sølete for gjenbruk.

Så: er det noen som har noen tips til hvordan å holde myke gensere myke lenge?
Jeg jobbet en periode med salg av ekslusivt tøy, og med mye delikate stoffer. Vaskemaskiner er generelt sett for harde, men nyere maskiner har skånsomme programmer/silke 30 grader. Anbefaler håndvask på de plaggene du vil ta best hånd om.

Det rimer ikke helt for Ola nordmann at en genser til 6000kr ikke burde vaskes i maskin, men det er realiteten dessverre.
Og er du litt lat, som meg, så fjern flekker først, forsiktig. Med en gang flekken r der, eller så fort som mulig. Finere plagg som dette, blir ikke skitne, så jeg tar de rett og slett på skyllepogram og kort sentrifugering. Og på vrangen. Kun ETT plagg i maskinen. Kjøper ikke plagg merket m håndvask eller rensing, bortsett fra yttertøy. Men det har alltid gått bra slik. Fettflekker fjerner jeg m zalo og varmt vann

Og skyllemiddel, men ikke mye, kvart kork maks.
Sist endret av Vims; 16. april 2017 kl. 17:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, dette er et problem jeg ikke har klart å løse ved hjelp av google. Dette er noe som skjer meg kontinuerlig, jeg kjøper tidenes mykeste genser, og etter noen ganger i vaskemaskina er den like grov og stiv som hvilken som helst annen genser. Dette er spesielt ille med de genserne som er ekstremt myke inni som en hamsterbaby, som etter hvert inntar teksturen til et gammelt håndklede. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Gasse på med tøymykner? Vaske kun i hurtigvask på 30 grader?

Siden jeg hater at klær blir slitt i vask pleier jeg å være svært forsiktig med klærne mine. Jeg pleier å legge brukte klær i skapet igjen ved mindre de stinker eller er sølete for gjenbruk.

Så: er det noen som har noen tips til hvordan å holde myke gensere myke lenge?
Vis hele sitatet...
Hva med å fortelle oss hvordan du vasker hvilket type stoff, jeg kan ikke gjette om du gjør ting riktig.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Hva med å fortelle oss hvordan du vasker hvilket type stoff, jeg kan ikke gjette om du gjør ting riktig.
Vis hele sitatet...
Jeg vasker klær helt vanlig, mild vask i maskina med en dråpe tøymykner. Dersom det er en rett måte å vaske myke klær på, spytt gjerne ut. Det er det jeg lurer på.
eh, vurdert og bruke tøymykner XD?
1. Hva slags stoff er det?
2. Hva står det på vaskeseddelen?
3. Hva slags program vasker du på nå, og hvilken temperatur?
4. Hvilket vaskemiddel og tøymykner bruker du?
Håndklær blir alltid mykere i tørketrommel f.eks. Kalk han være en annen kamerat som kødder til klærne.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg vasker klær helt vanlig, mild vask i maskina med en dråpe tøymykner. Dersom det er en rett måte å vaske myke klær på, spytt gjerne ut. Det er det jeg lurer på.
Vis hele sitatet...
Ja det er forskjellig program til forskjellig stoff, eks, skal du vaske ull har du ullprogram og milo, silkeprogram, impregnert osv.
Det er litt kjekt å bruke riktig program og riktig vaskemiddel og eventuelt tøymykner. Sorterer du i riktig haug når du legger klær til vask går det fort å vaske.