Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1991
vi har laget en enkel animasjon.

et skole projekt. vi fikk 6-



læreren gir aldri ren 6

ikke at 6- er dårlig

http://www.youtube.com/watch?v=JlHgME0xe8U
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Ville strengt talt vært VELDIG fornøyd med en 6- på det der.
Allerede i åpningssekvensen bryter dere aksen av bevegelsen når hopperen kommer fra venstre mot høyre og plutselig svever mot venstre. Musikken klipper ikke helt på de riktige plassene, figurene bærer heller ikke preg av at det er store innsatsen som er lagt i dem. Nå vet ikke jeg hvilket forhold du har til karakteren 6, men i mine øyne står den for et arbeid som er lagt mye innsats, evner og vilje i.

Ellers var det en ok nok animasjon, selv om jeg undres hvorfor det kun var negre som hoppet for henholdsvis Finland, Norge og Polen(?). Hvis det var et bevisst budskap bak burde det kanskje være enda tydligere.
Sist endret av Cadex; 25. juli 2007 kl. 01:18.
Trådstarter
Sitat av Deviné
Ville strengt talt vært VELDIG fornøyd med en 6- på det der.
Allerede i åpningssekvensen bryter dere aksen av bevegelsen når hopperen kommer fra venstre mot høyre og plutselig svever mot venstre. Musikken klipper ikke helt på de riktige plassene, figurene bærer heller ikke preg av at det er store innsatsen som er lagt i dem. Nå vet ikke jeg hvilket forhold du har til karakteren 6, men i mine øyne står den for et arbeid som er lagt mye innsats, evner og vilje i.
Vis hele sitatet...


jeg skjønner at det hørtes litt sært ut men det var flere i klassen som bare hadde lagd noe som liknet en bildefremvisning... de fikk 5+ (jeg går ikke på animatør-skole)

starten skulle ikke være realistisk..
Sist endret av tobbe654; 25. juli 2007 kl. 01:29.
Dette er vel forsåvidt også bare en bildefremvisning. Altfor få bilder i sekundet til at det med en seriøs tone kan kalles en animasjonsfilm.
Kan du si litt om tidsjema dere hadde og kriterier dere jobbet ut ifra? Det kan si litt om karakteren er fortjente eller ikke.
Enig med Deviné egentlig. Og det var på mange måter en bildefremvisning fra dere også. Hvorfor ikke bruke flere bilder, for et smoothere resultat? Det er jo en lett sak i f.eks Photohop/Imageready.
Budskapet skjønte jeg heller ikke mye av.

Dog ikke det værste resultatet for en 14-åring.
Trådstarter
vi fikk en uke til å gjøre dette.

det tar litt lengre tid hvis jeg skal kunne kalle den en god animasjon

Sitat av Mushy
Enig med Deviné egentlig. Og det var på mange måter en bildefremvisning fra dere også. Hvorfor ikke bruke flere bilder, for et smoothere resultat? Det er jo en lett sak i f.eks Photohop/Imageready.
Budskapet skjønte jeg heller ikke mye av.

Dog ikke det værste resultatet for en 14-åring.
Vis hele sitatet...

det er sikker en lett sak hvis man har f.eks Photohop/Imageready

Sitat av Mushy
Budskapet skjønte jeg heller ikke mye av.
Vis hele sitatet...
normannen vant!!

aldri hørt om svenske-vitser
Sist endret av tobbe654; 25. juli 2007 kl. 01:35.
Sitat av tobbe654



det er sikker en lett sak hvis man har f.eks Photohop/Imageready
Vis hele sitatet...
Godt poeng - men dette er jo bare eksempler. det finnes jo andre programmer som er freeware. Hva brukte dere forresten?
Trådstarter
Sitat av Mushy
Godt poeng - men dette er jo bare eksempler. det finnes jo andre programmer som er freeware. Hva brukte dere forresten?
Vis hele sitatet...
starten var anim8or. gratis på www.anim8or.com.

ellers var det paint og windows movie maker
På en uke syntes jeg ikke det er så værst arbeid
Jeg personlig syntes dette var pretty dårlig, men dere jobbet vel ikke en uke konstant på skolen...
Trådstarter
takk for tilbakemeldinger.

mens vi først er inne på det med programmer. er det noen som vet om anim8or holder.
eller bør jeg bør jeg skaffe meg 3d studio max eller noe sånt?
Holder til hva?
3D studio max bruker man til å lage 3D, ikke 2D. Men skal du ta steget videre og lage 3D animasjon vil jeg anbefale Maya som egner seg bedre til animasjon.
Poenget er vel at de skal lære å animere, ikke sant?
Det der vil jeg kalle en start. Nå vil jeg ikke si så mye annet om produktet ettersom jeg ikke vet noe om hvordan dere nøyaktig laget den, eller med andre ord; jeg var ikke der å overvåka.
Sjekk ut filmen våres også da! http://youtube.com/watch?v=mCF8Sz-eD20
Vi brukte programmet "Blender"
Sitat av zeptic
Sjekk ut filmen våres også da! http://youtube.com/watch?v=mCF8Sz-eD20
Vi brukte programmet "Blender"
Vis hele sitatet...
Må si jeg likte den
Trådstarter
Sitat av Damio
Holder til hva?
3D studio max bruker man til å lage 3D, ikke 2D. Men skal du ta steget videre og lage 3D animasjon vil jeg anbefale Maya som egner seg bedre til animasjon.
Vis hele sitatet...
åpningen var 3d...

hadde ikke tid til å lage hele sånn...

se www.anim8or.com
Sitat av Damio
Holder til hva?
3D studio max bruker man til å lage 3D, ikke 2D. Men skal du ta steget videre og lage 3D animasjon vil jeg anbefale Maya som egner seg bedre til animasjon.
Vis hele sitatet...
hum.. i anim8or kan man også lage 3D, og ikke 2D.
Jeg personlig elsker anim8or. Og det er kanskje fordi det er utrolig enkelt å lære, samtidig som du kan få dritbra resultat (etter myyeee arbeid).

Men kan også laste ned terranim8or for å lage maps osv..

Her er noen linker til 3D filmer i anim8or:

Link 1
Link 2

Til trådstarter:
Om du har laget filmen i anim8or er det ikke etter min mening veldig bra. Ser ut til at du har brukt paint for mye, og som alle andre sier; ble en slags bildefremvisning dette også

Lykke til
Sist endret av boblesaft; 25. juli 2007 kl. 12:08.
Trådstarter
Sitat av Cinamon
Til trådstarter:
Om du har laget filmen i anim8or er det ikke etter min mening veldig bra. Ser ut til at du har brukt paint for mye, og som alle andre sier; ble en slags bildefremvisning dette også

Lykke til
Vis hele sitatet...
jeg har laget introen i anim8or. resten er bare paint og windows movie maker.

jeg har skrevet det lenger opp. fint om du leser før du skriver...
Sist endret av tobbe654; 25. juli 2007 kl. 14:47.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Den var veldig simpel.

Paint og Movie maker? tenkte meg det

Hvilken klasse går du i?

Fin intro Btw
Sist endret av Pagliacci; 2. september 2007 kl. 22:12.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
jeg går 8.

jeg går 8. og suger kuk
Vel, ikke spesielt imponerende den filmen der. Men joda, til at du går i 8ende og at du hadde en uke på deg så synes jeg da det er en start. Om du finner dette interessant ville jeg ha prøvd meg noe på dette i fritiden, da kan du bruke mer tid og få ett bedre resultat.

Vi lagde vår første animasjonsfilm i høst. Jeg går forsåvidt MK vg2, så vi har vel litt mer kompetanse enn dere. Men vi har ikke lagd animasjon før vi heller.

Her er ihvertfall resultatet (Er noen sync bugs)
http://www.youtube.com/watch?v=j20cAAsbO0c
Vil anbefale å teste ut Toon Boom Studio hvis dere vil lage bedre animasjoner.
6- ja. Det er mange lærere som syntys denne typen form for løsning av oppgaver kan være artig, men disse er som regel ikke født inn i den teknologiske hverdagen vi har nå. Uten å vite så vil jeg kanskje tippe at læreren din er et sted mellom 50 og pensjonsalder. Dette var ikke veldig imponerende til å være gjort på en uke. Det kunne som andre har sagt, vært flere bilder, for å få det til å bli litt smudere bevegelser i filmen. Dessuten er det ikke lett å ta poenget.