Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 762
Jeg har redesignet bloggen min som annonsert i en tidligere tråd, valgte å poste en ny tråd fordi dette ikke handler om det men om et "bug" eller i hvertfall et problem som oppstår i opera.

I FF og IE så er det et background-image som repeteres langs x aksen og starter i bunn slik at det blir mørkere og mørkere jo lenger ned du scroller, dette vises ikke i Opera 8 av en eller annen grunn. Noen som har noen idè om hvorfor?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Få se siden og koden da
Ser koden slik ut?

Kode

body {
background: url(bilde.gif) bottom left repeat-x;
}
Du kan også lage deg et bakgrunnsbilde som går ovenfra og ned og der det slutter lar du ha samme farge som du definerer som bakgrunnsfarge.

Da blir det omtrent slik:

Kode

body {
background: url(bilde.gif) #xxxxxx top left repeat-x;
}
Trådstarter
40 0
Hehe, stemmer er kanskje smart å linke til siden og koden ja Sorry mac her kommer det:

Siden

Koden:

body {
font-family: 'Lucida Grande', Verdana, Arial, Sans-Serif;
background: url(images/background.gif) #4B9CE6 repeat-x left bottom;
color: #000;
margin: 0;
padding: 0;
}
body {
background-image: url('images/background.gif');
background-color: #4B9CE6;
background-repeat: repeat-x;
background-position: bottom left;
font-family: 'Lucida Grande', Verdana, Arial, Sans-Serif;
color: #000;
margin: 0;
padding: 0;
}

Slik tror jeg skal funke.
Sist endret av Deezire; 1. juni 2005 kl. 12:53.
Trådstarter
40 0
Hei, takk for forslaget men det gjør det ikke, det vil bare ikke funke. Kan det ha noe med bildet å gjøre viser ikke opera bildet fordi det er for høyt eller noe sånt?
Det finner du lett utav selv hvis du prøver med et annet bilde, og en annen filtype kanskje.

Tenkte først at du hadde et lossless jpg-bilde som bare støttes av ikke så veldig mange programmer.
Men png er jo beste lossless formatet da.
Trådstarter
40 0
Fant ut noe mer, har ikke med bildet samme bugget uansett hvilket bilde jeg gjøre, det har med position: bottom; for hvis jeg setter bare left f.eks leser Opera bildet.

Med en gang jeg setter bottom viser den ikke bildet, men hvis jeg setter attachment fixed så viser den bildet igjen. Merkelig.

Skjønner ikke hvordan jeg skal komme rundt dette, noen som har en ide?

edit: har for øyeblikket snudd bildet og plassert det i top.
Sist endret av espenc; 3. juni 2005 kl. 18:44.