Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2221
Jeg har bestilt domene hos www.starthotel.dk, og har prøvd å betale for dette med VISA-kort. Jeg taster inn alle opplysningene riktige, og har gjort dette MANGE ganger...hver gang får jeg beskjed om at kjøpet ble avvist av kortutsteder.

Har sjekket med banken, og de sier at kortet ikke er sperret eller noe, men de skjønner ikke hvorfor det ikke går.

Jeg har vært inne på VISA sine nettsider, og fant denne artikkelen: http://www.visa.no/ny/visa/betalings...rticleID=10696 .

Ut ifra hva jeg kan forstå, så skal jeg vel likevel kunne bruke mitt VISA-kort for å betale på utenlandske nettsider, eller....???

Jeg har Sparebank1 Midt-Norge hvis det er til hjelp...



Noen som kan hjelpe meg?
One of the good guys
2rs1's Avatar
Så lenge man har visa og penger på kortet, skal jo dette gå som balsam. Vel og merke at man har visa og ikke visa electron. Fungerer det på andre betalingstjenester på internett? Isåfall må problemet ligge hos starthotel.

Fungerer det ikke på andre sider på internett, hadde jeg tatt med meg kortet til banken og gitt dem klar beskjed om å gjøre noe for å fikse det her og nå.
Sist endret av 2rs1; 25. mai 2005 kl. 23:45.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Du har vel ikke VISA electron?

edit: usj, akkurat for sent ute
Det skal da funke helt fin det, jeg har brukt mamma(hehe ) sitt kort mange ganger. Funker alltid. Men, du må jo selvfølgelig sørge for at det faktisk _er_ gyldig, det regner jeg med at du har. Det skal kunne gå helt fint.
NKF
Trådstarter
jepp, det er penger på kontoen, kortet er gyldig, og det er et vanlig VISA-kort (IKKE visa electron).
Kanskje du er blitt kredittvurdert og det har kommet opp snusk på informasjonen din? For eks, inkasso'er etc, da kan du bli nektet slikt mener jeg. Kjenner en som ble det.
Kan være banken og har lagt inn diverse sperrekoder på hvor kortet skal brukes, men det høres lite sannsynlig ut at de skal gjøre det på noe slik. Vet at en del kort utstedere legger inn sperrer på f.eks. gambling på nett etc.

Ring banken din og hør er mitt tips, så får du enten svar på hvorfor det ikke går eller så ordnes det.
Har hørt om en del andre som har hatt problemer med å betale med visakort på nett de siste dagene. Hvis dette rammer mange tar det antagelig ikke så lang tid før det fikses.
Nå i ettertid skulle jo handling med VISA bli sikkert, og du måtte ta i bruk en slags "sikker kode" for å handle med kortet over nett. Kan hende at dette firmaet ikke har tatt i bruk dette enda. Mener sparebank1 har tatt i bruk dette for fullt?
kreativ nerd
devotio's Avatar
Du er sikker på at CCV koden er rikitg og at du skriver inn utløpsdatoen i riktig format (mm/åå)?
NKF
Trådstarter
Takk for mange tilbakemeldinger. Har allerede snakket med banken, og det er ikke lagt inn noen sperringer på kortet. I forhold til kredittvurderinger så skal det heller ikke være noe problem, da jeg aldri har vært bort i noe sånt. Jeg betalte med mitt VISA-kort hos TalkMore så sent som i dag, og det virket.

Slik som jeg forstår det, så skal det være mulig å bruke VISA-kortet på "gammel" måten selv om det nye systemet holder på å taes i bruk. I allefall det som står på VISA sin nettside.

Sitat av devotio
Du er sikker på at CCV koden er rikitg og at du skriver inn utløpsdatoen i riktig format (mm/åå)?
Vis hele sitatet...

Jepp, jeg er helt sikker på å ha skrevet inn koden riktig, og at utløpsdato er i riktig format. Utløpsdato måtte jeg velge fra rullegardinmeny, så det er jeg 100% sikker på.
Bruk splash plastic eller noe som mellomledd i betalingen http://www.splashplastic.com/
NKF
Trådstarter
Hvem sier at Splash Plastic er godkjent betalingskort? Det står jo ingenting om at siden er vertifisert til bruk av betalingskort....
Jeg vet i allefall at det blir hyppig brukt på onlinespill for de som er udner 18 år og ikke har eget visakort så regner med det fungerer. Kan ikke bekrefte det da jeg ikke bruker det selv da men.
NKF
Trådstarter
Jeg regner også med at det funker, men jeg regner med at man må bruke VISA eller noe for å fylle på den kontoen som er knyttet til Splash kortet. Det står ingenting på Splash plastic sine nettsider om at de er vertifisert av VISA eller noen andre betalingskort.
Sitat av NKF
Jeg har bestilt domene hos www.starthotel.dk, og har prøvd å betale for dette med VISA-kort. Jeg taster inn alle opplysningene riktige, og har gjort dette MANGE ganger...hver gang får jeg beskjed om at kjøpet ble avvist av kortutsteder.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på at du taster inn VISANUMMERET ditt, og ikke kontonummeret.. Det har jeg gjort noen gang
NKF
Trådstarter
Jepp - helt sikker på at jeg taster inn VISA nummeret, og IKKE kontonummeret. Men takk for forslaget
eneste gangene jeg har opplevd dette er vist jeg ikke har penger på kontoen, eller den gangen jeg trodde et annet nr var sikkerthets nummeret.