Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 911
Når jeg lager små websider som jeg bruker god tid på designet har jeg alltid noen kompiser som stjeler designet mitt selv om jeg har skrevet at jeg har alle rettigheter. Jeg har laget et Høyreklikk-Sperre i websiden men den har ikke sy mye effekt når det finnes en "Rediger" knapp på verktøylinjen... Noen som har forslag til hvordan jeg kan sette på en sperre for dette også.. Tar imot alle forslag og muligheter.. =)
Det går ikkje. Det du seier om at du har "sperret" høyreklikking er bare tull. Alle som brukar hode brukar ikkje IE og har dermed gode mulighet for å åpne kildekoden. Når man lager websider er det alltid mulighet for andre å kopiere desse... uheldigvis...
1: Bank vennene dine.
2: kjeft på vennene dine
3: ligg med moren til en av kompisene dine. *ydmyke*
MINST 12år
tore-'s Avatar
En kompis ville ikke stjelt designet ditt.
Trådstarter
48 0
Sitat av futti
Det går ikkje. Det du seier om at du har "sperret" høyreklikking er bare tull. Alle som brukar hode brukar ikkje IE og har dermed gode mulighet for å åpne kildekoden. Når man lager websider er det alltid mulighet for andre å kopiere desse... uheldigvis...
Vis hele sitatet...
De fleste kompisene mine som ikke kan så mye med data bruker IE, og de besøker websiden min mange ganger..

Sitat av tore-
En kompis ville ikke stjelt designet ditt.
Vis hele sitatet...
tore-: da har du ikke møtt kompisene mine - de er som gribber når det gjelder selvlappede templates..
MINST 12år
tore-'s Avatar
Be dem bruke gratis templates som finnes på web, er flust av dem.

Evt lag en side i flash, vanskeligere å kopiere.
Lag sidene dine med minimalt av grafikk og lag alt som har med presentasjon av innholdet være i en egen css fil. Hvis de har så lite peiling som du antyder kommer de ikke til å skjønne noen ting

Og hvis de alikevel skulle finne på å kopiere så gir du beskjed til http://www.ripperhunting.com/ .

Edit: Det har forresten ikke noe å si om du skriver at du har rettighetene på siden din eller ikke, du er automatiskt beskyttet her i norge.
Sist endret av NoRemorse; 22. mai 2005 kl. 02:14.
Trådstarter
48 0
oki, takk for hjelpen NoRemorse.. og takk for infoen =)
og for den saks skyld så er det hat å ikke kunne høyreklikke...
Ikke bare det, men når man trykker ned scroll-knappen så trigger den det, og det er frustrerende.
Denne koden trigger ikke rullehjulet, men virker i Firefox og.

Kode

<body oncontextmenu="return false"
Vennligst ikke bruk den :P Den er umåtelig irriterende.