Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 694
Jeg har en Netgear WNDR3700 som plutselig har fått problemer med å streame videofiler til min Boxee Box ved bruk av 02.11n på 2,4GHz. 720p har fungert greit uten bufring i flere år men nå klarer den ikke å levere filene raskt nok, til og med 480p-filer hakker.

Kablet nett funker greit og når jeg legger iPhonen der Boxee Boxen ligger og bruker speedtest-appen viser den at routeren klarer å levere ca 35Mbit/s på ei 50/50-linje på en avstand på ca åtte meter. Er det sannsynlig at det er noe med routeren eller er det andre problemer? Hvordan feilsøker jeg dette?

Jeg har re-installert siste firmware både på routeren og på Boxee-en.
Får du bedre hastighet hvis har iPhonen nærmere routeren å kjører speedtest?
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Der Box-en står får jeg ca 35/20 og like ved routeren får jeg 40/40. Problemet er at 35Mbit jo skal være mer enn nok til å streame videofilene så jeg tror ikke det er der problemet ligger. Det kan jo selvsagt være tusen ting men siden problemet oppsto av seg selv uten at jeg har gjort noe med verken Windows eller Box-en "håper" jeg at det er routeren som er problemet da den er enklest å fikse/kjøpe ny.

Jeg kan selvsagt prøve om DD-WRT funker.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Fra mitt ståsted kan netgear brenne.

Men en interessant test er å kjøre en Scan med feks inssider for å se om det er mye overlapp hos deg hastigheten som iphonen får skal være god nok iallefall, men kobler den også opp på n eller bruker den evt g-nettet?
Okei, jeg skjønner. Jeg har hatt like problemer før, pga en vifte som noen ganger skapte støy på den trådløse linja, tok lang tid før jeg skjønte hva det var..

Har du mulighet til å bruke en annen pc som kilde på box-en da? Bare for å se om det blir samme problemet?