Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2632
Never fear i is here
madm1c's Avatar
51 4
Trenger et skjermkort som kan dra cs:go på 200-300 fps til under 1000lappen. har et Gainward GTS 450, men låner det bare av en kompis.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
650 TI boost!
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=778046

Benchmarken her viser forskjellen du får for 200 spenn i forhold til vanlig 650.
http://www.geforce.com/sites/default/files-world/attachments/geforce-gtx-650-ti-boost-performance_2.png
Sist endret av FatMan; 3. mai 2013 kl. 14:16.
Sitat av madm1c Vis innlegg
Trenger et skjermkort som kan dra cs:go på 200-300 fps til under 1000lappen. har et Gainward GTS 450, men låner det bare av en kompis.
Vis hele sitatet...
Ehm... Håper du er klar over at du ikke merker forskjell på 200 fps og 60 fps med mindre du har en 120Hz monitor. Usikker på om du får tak i et skjermkort til den prisen som drar CS:GO på så høye tall, men du får nok noe som drar det på godt over 60 fps, og mer trenger du ikke.
Sist endret av Eplekjekk; 3. mai 2013 kl. 14:25.
Never fear i is here
madm1c's Avatar
Trådstarter
51 4
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Ehm... Håper du er klar over at du ikke merker forskjell på 200 fps og 60 fps med mindre du har en 120Hz monitor. Usikker på om du får tak i et skjermkort til den prisen som drar CS:GO på så høye tall, men du får nok noe som drar det på godt over 60 fps, og mer trenger du ikke.
Vis hele sitatet...
er av den typen som fortsatt bruker crt, så har 220hz. så vil utnytte det så mye så mulig derfor vil jeg ha 200-300 fps+ at jeg spiller andre spill som krever litt mer av og til.
Sist endret av madm1c; 3. mai 2013 kl. 14:28.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Ehm... Håper du er klar over at du ikke merker forskjell på 200 fps og 60 fps med mindre du har en 120Hz monitor. Usikker på om du får tak i et skjermkort til den prisen som drar CS:GO på så høye tall, men du får nok noe som drar det på godt over 60 fps, og mer trenger du ikke.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er noe rart med meg...? Jeg merker stor forskjell! Og jeg har 60 Hz monitor.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Jeg tror det er noe rart med meg...? Jeg merker stor forskjell! Og jeg har 60 Hz monitor.
Vis hele sitatet...
nei, det er noe rart med deg. du klarer ikke å se 200 fps, uansett hva. det kan dog hende du opplever for eksempel spikes.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
nei, det er noe rart med deg. du klarer ikke å se 200 fps, uansett hva. det kan dog hende du opplever for eksempel spikes.
Vis hele sitatet...
Det kan godt være jeg ikke klarer å se 200fps(skjønte dessverre ikke helt hva du mente) Men jeg merker godt forskjell på 60 og 200, på en 60Hz monitor. Jeg mener at folk bør lære seg at det er forskjell på Hz og fps!
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Det kan godt være jeg ikke klarer å se 200fps(skjønte dessverre ikke helt hva du mente) Men jeg merker godt forskjell på 60 og 200, på en 60Hz monitor. Jeg mener at folk bør lære seg at det er forskjell på Hz og fps!
Vis hele sitatet...
60Hz er oppdateringsfrekvensen. Ergo, en 60Hz monitor viser ikke mer enn 60 fps.

Når du måler fps i spill er det ikke gitt at fps-en ligger stabilt over 60 fps konstant, selv om det står at du kjører på 60+. Den måler gjennomsnittet av f.eks. 1/4 sekund. Dersom du da har fps på 70, men den dropper så vidt ned til 50 vil du kunne merke dette. Jeg tror det er dette vangsfreaken mener.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
60Hz er oppdateringsfrekvensen. Ergo, en 60Hz monitor viser ikke mer enn 60 fps.

Når du måler fps i spill er det ikke gitt at fps-en ligger stabilt over 60 fps konstant, selv om det står at du kjører på 60+. Den måler gjennomsnittet av f.eks. 1/4 sekund. Dersom du da har fps på 70, men den dropper så vidt ned til 50 vil du kunne merke dette. Jeg tror det er dette vangsfreaken mener.
Vis hele sitatet...
Enig i det som står uthevet der( og forsovidt resten)! Men selvom det ikke kan vise mer, så vil det kjennes smoothere med 200! Skulle gjerne likt å bevist det, men jeg vet ikke hvordan Jeg mener jo det bare er å prøve selv.
Sist endret av Likyhane; 3. mai 2013 kl. 16:19.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Enig i det som står uthevet der( og forsovidt resten)! Men selvom det ikke kan vise mer, så vil det kjennes smoothere med 200! Skulle gjerne likt å bevist det, men jeg vet ikke hvordan Jeg mener jo det bare er å prøve selv.
Vis hele sitatet...
Jeg pleide å mene det samme, jeg fikk 200 fps i minecraft med 60hz skjerm og mente det ble "smooth", men etter ny pc og 120hz skjerm har jeg skiftet mening helt, jeg ser med en gang om det er 60hz jeg spiller med selv om fraps sier jeg kan ha høyere fps. Du har bare lurt deg selv til å tro det
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Enig i det som står uthevet der( og forsovidt resten)! Men selvom det ikke kan vise mer, så vil det kjennes smoothere med 200! Skulle gjerne likt å bevist det, men jeg vet ikke hvordan Jeg mener jo det bare er å prøve selv.
Vis hele sitatet...
Det er jo forsåvidt det jeg mener med det andre jeg skrev. Dersom man ligger på 200 fps er det lite sansynlig at fps-en dropper under 60, derfor vil det føles smoothere.

Jeg spiller CS:GO på rundt 120-200 fps, men merker ikke noe forskjell fra spill jeg kjører stabilt i 80. Så lenge den ikke dropper under 60 fps vil man ha en smooth opplevelse.
Sitat av Redfreak Vis innlegg
Jeg pleide å mene det samme, jeg fikk 200 fps i minecraft med 60hz skjerm og mente det ble "smooth", men etter ny pc og 120hz skjerm har jeg skiftet mening helt, jeg ser med en gang om det er 60hz jeg spiller med selv om fraps sier jeg kan ha høyere fps. Du har bare lurt deg selv til å tro det
Vis hele sitatet...
Sjekka du forskjellen på 60fps-60Hz og 200fps-60Hz? eller bare lå du på 200fps hele tiden og sammenlignet ikke?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Jeg spiller CS:GO på rundt 120-200 fps, men merker ikke noe forskjell fra spill jeg kjører stabilt i 80. Så lenge den ikke dropper under 60 fps vil man ha en smooth opplevelse.
Vis hele sitatet...
Med en 60hz skjerm, ja. Med 120hz, nei, da merker man lett forskjell på 60 og 120fps.
Er vel litt placebo effekt også da Høyere tall er bedre på fps'n, og da tror man det er smoothere også , helt til man virkelig forstår det selv , ved å prøve en 120hz skjerm, eneste måten man kan skjønne det selv
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Oatre Vis innlegg
Er vel litt placebo effekt også da Høyere tall er bedre på fps'n, og da tror man det er smoothere også , helt til man virkelig forstår det selv , ved å prøve en 120hz skjerm, eneste måten man kan skjønne det selv
Vis hele sitatet...
Utdyp? Poenget ditt var ikke veldig tydelig.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Med en 60hz skjerm, ja. Med 120hz, nei, da merker man lett forskjell på 60 og 120fps.
Vis hele sitatet...
Det stemmer det du sier. Det kom kanskje ikke så godt frem at jeg gikk ut ifra en 60Hz monitor?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Det stemmer det du sier. Det kom kanskje ikke så godt frem at jeg gikk ut ifra en 60Hz monitor?
Vis hele sitatet...
Nei, det fikk jeg ikke med meg
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Utdyp? Poenget ditt var ikke veldig tydelig.
Vis hele sitatet...
Mener at det kan være placebo effekt, fordi folk tror at 200 FPS er bedre på 60hz skjerm og 60 fps, fordi 80% tror det. Man finner ut at man tar feil helt til man prøver en 120hz skjerm. Håper du skjønte det nå