Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 827
Vi vet alle at et 690 og vanlig SLI gir microsluttering, men hva om du har 2 690 kort?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Ja, det vil man nok oppleve. Men det er vel det minste problemet med et QuadSLI oppsett.
Varme, drivere, dårlige støtte fra spillutviklere etc etc. SLI gir ofte mere tull en glede...
SLI er og blir for spesielt intresserte som liker klunder og fikling.

Edit: Er ikke 690 egentlig ganske bra på MS? Mener å huske dette var et ankepunkt nvidia jobbet spesielt mye med på dette kortet.
Sist endret av CHillZoNE; 2. mai 2013 kl. 06:52.
Kikk litt på artikkelen fra Tom's Hardware. Den er riktignok fra 2011, men har noen interessante observasjoner:

Three- And Four-Way CrossFire

The performance of three- and four-way CrossFire setups not only surprised us, but also managed to utterly convince us that micro-stuttering doesn't have to affect your multi-GPU configuration. For some reason, the third GPU almost always eliminates micro stuttering and has a less-pronounced effect on performance. At least in the games we ran, the fourth GPU is more eye candy than anything, and its contribution is minimal.
Vis hele sitatet...
Den har blitt sitert på Wikipedia sin artikkel om micro stuttering.
Litago1's Avatar
Trådstarter
Var det jeg trodde, så da blir det enten 1 Geforce Titan på meg eller 3 680GTX eller 2 690GTX
Da velger du helt klart Titan, Så er det bare og oppgradere til SLi der etterhvert når det begynner og bli "utdatert"
Det er jo bare å kjøre de i AFR, da er du så å si gardert mot "stutter", men mer mottakelig for artifacts.
In case of artifacts, prøv AFR2.
Alt dette er aller, aller mest avhengig av drivere, og spillene du skal kjøre på.

Av erfaring, vil jeg enten ha kjørt Titan-kortet, eller brukt Crossfire(X) med Supertiling eller AFR.

Jeg er enig med chillzone, SLI lager mye kvalm, spesielt pga dens og spillenes avhengighet av riktige drivere.
Crossfire derimot, de er uavhengig av dette driverforholdet, og kjører alt like a boss. Disse gutta gjorde det riktig fra starten.
Sist endret av Rolsen Royce; 2. mai 2013 kl. 15:00.