Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1008
Har i det siste oppdaget noe med det innebygde nettverkskortet i mitt Asus Crosshair V Formula-z hk. Med jevne mellom rom så blir min latency sky høy og jeg disconnecter fra alt. Ingen andre i huset har samme problem, har også testet dette på min laptop. Prøvde å oppdatere driveren uten hell. Noen som kan en forklaring på hvorfor nettverkskortet oppfører seg slikt? Plutselig skyter det opp i en 2500-3000ms.

Har også sjekket instillingene på driveren og kjørt diagnostics uten å blie noe klokere eller finne en feil.
Og du har ikke noe software som gjør slik at pingen din skyter til topp?
Forresten hvordan fant du ut pingen din? En random spillserver er ugyldig.
kSharp's Avatar
Trådstarter
Dette kan forekomme uten at jeg har noe som helst software som bruker særlig av nettet.
Jeg pinget opp mot forskjellige nettsider i cmd + kjørte speedtest.
Dårlig dekning kan jo være svaret her, prøv å flytt deg nærmare modem eller flytt modem nærmare deg.
funket for meg, hadde fullt signal men alikavel fekk ej spikes som gjor at ej DCA fra LoL. Flyttet modem litt nermare 30cm va det vel. og siden det har det funka fint.

er ingen i familien som streamer eller bruker masse internett?
kSharp's Avatar
Trådstarter
Bruker kabel, ikke trådløs. Og ingen andre i huset har det samme problemet, merk: har ikke dette problemet på laptopen. Virker som det innebygde nettverkskortet i asus crosshair v formula-z er noe forbanna møk.

Får også denne feilmeldingen når nettet krasjer helt: "Your computer appears to be correctly configured, but the device or resource (DNS server) is not responding"
kSharp's Avatar
Trådstarter
Det hjalp ikke å endre dns server til 8.8.8.8, er fortsatt noe som gjør at pingen blir skyhøy før alt kobler ut.
Prøv og koble deg direkte til hjemmesentral fra ISP (uten d-link og jizzjensen)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av kSharp Vis innlegg
Bruker kabel, ikke trådløs. Og ingen andre i huset har det samme problemet, merk: har ikke dette problemet på laptopen. Virker som det innebygde nettverkskortet i asus crosshair v formula-z er noe forbanna møk.

Får også denne feilmeldingen når nettet krasjer helt: "Your computer appears to be correctly configured, but the device or resource (DNS server) is not responding"
Vis hele sitatet...
http://ark.intel.com/products/41676/...net-Controller

Intel 82583V er da ikke noe å kimse av, har du prøvd å laste ned siste drivere fra Intel ?

https://downloadcenter.intel.com/Sea...net+Controller
Sist endret av AtXbYeA; 25. april 2013 kl. 21:41.
kSharp's Avatar
Trådstarter
Har prøvd å reinstallere drivere to ganger nå uten hell. Tror nesten det er bedre å kjøpe et nettverkskort å sette inn isteden for å bruke det ustabile som er integrert i crosshair v formula-z, for det har ikke vært noe annet en negativ erfaring hittil. Jeg har heller ikke klart å finne en løsning på hvorfor det oppfører seg slik..
når du endret dns server, satte du dette på router eller lokalt på pcen?

har du prøvd flushdns kommandoen?

er det gjort noen kjente endringer på maskinen din før dette oppstod?