Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 752
I´m only human
47 0
Jeg er helt ny, når det gjelder bygging av egen PC. Jeg sitter foreløpig med en god laptop, men den er ikke helt der på gaming-fronten. Derfor bestemte jeg meg for noen måneder siden, at jeg skulle bygge min egen PC til bursdag. Jeg får mest sannsynlig en god del penger, og da skal jeg investere det i en PC. Jeg har hatt noen tidligere tråder og fått masse god respons, men nå er jeg tilbake med mer kunnskap. Jeg har laget en liste over hva jeg tenkte skulle inkluderes i bygget mitt.

Fractal Design Define R4
MSI Z77A-GD65 Gaming
Intel Core I7-3770K
Corsair HX1050
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz
EVGA Geforce GTX 670 4GB SC (Jeg tenker å få meg enda en senere)
Samsung 840 Pro Series 256GB SSD
Western Digital Caviar Green 3 TB

Hvis det er noe som kan endres, kom gjerne med forslag.
Sist endret av BambiBoy; 16. april 2013 kl. 21:39.
Grei liste. Men jeg vil fraråde deg å kjøre 6xx serien til Nvidia i SLI. (Så du skrev du kanskje skal ha en senere)

6xx serien er noen av de verste i SLI hittil som jeg har erfaring med.
Siden du velger i7 så regner jeg med du skal holde på med redigering og tunge programmer? Hvis ikke så er det ikke dumt å spare litt og heller gå for i5 som holder seg like godt i spill.
I´m only human
Trådstarter
47 0
Jeg driver med videoredigering, og begynner å bli lei av rendering-tiden på laptopen. Så ja, I7 er nødvendig. Har du noen erfaring med AMD prosessorer? Og hva slags GPU'er kunne du anbefale?
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg vil anbefale AMD skjermkort, uten at jeg er noen fanboy. Jeg har tidligere hatt Nvidia men prøver nå ut AMD skjermkort. Mitt 7950 yter omtrent det samme som min venn sitt 680. Han har selvfølgelig litt bedre i noen spill, samme har jeg, dette kommer ann på hvem som har lagd spillet. Men det som er overraskende er at mitt kort kostet 2300 kr mens hans sitt kostet 3200kr. Tenk da hvordan det er hvis man kjøper 7970 med bedre kjøleløsning osv til samme pris som 680?
radeon HD 7970 ligger rett under gtx680, men har større overklokkingskappasitet enn 680 (rett meg om jeg tar feil). Mulig det er noe galt med din venns 680..