Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1339
Hallo, jeg har da brukt en jalla musematte i noen år nå, og nå har jeg tenkt å kjøpe en nye en, og da lurer jeg litt på hva slags jeg skal kjøpe...

Noen tips?
Du bør nok lese en del både nasjonale og internasjonale tester, der er det mange gode råd. I tillegg må du se på hvilke komposittmaterialer som er blitt brukt, noen bruker karbonfiber, samme materiale som i F1 biler, men de er veldig dyre. Noe du også kan gjøre er å evt. kontakte et analysebyrå som kan gjennomføre en undersøkelse basert på burkernes erfaringer..men det koster vel kanskje mer enn det smaker?
..og over til et seriøst svar , har Razer Goliathus Alpha selv, kjempefornøyd med den.
Størrelse: 444mm X 355mm X 4.3mm
Anbefaler SteelSeries QcK serien!

- 32cm x 27cm
- 45cm x 40cm
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Cyborg V5 Gaming surface
Cyborg V7 Gaming Surface

Begge er greie, skal selv gå til innkjøp av V7.
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Anbefaler SteelSeries QcK serien!

- 32cm x 27cm
- 45cm x 40cm
Vis hele sitatet...
This. Hvorfor skal du ha en dyr og unødvendig musematte som kke er bedre enn de billigere?
Kjøp Steelseries sin største matte som koster rundt 200 på gamestop.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Og samtidig; Noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt Cyborg V.5 Gaming Surface i norge? Vil heller ha denne enn V7, men kan ikke finne den.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Vis hele sitatet...
støtter denne! har den selv, og den funker helt gull,. Den er stor, tykk, og bare elskbar <3

rat7 musa mi sklir helt perfekt på den også

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Og samtidig; Noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt Cyborg V.5 Gaming Surface i norge? Vil heller ha denne enn V7, men kan ikke finne den.
Vis hele sitatet...
vil anbefale deg musematta jeg har, spesielt til rat7
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
vil anbefale deg musematta jeg har, spesielt til rat7
Vis hele sitatet...
Too late, friendo.

Kjøpte faktisk nettopp Glide 7, USB 3.0 internal->external adapter og en 1m LED stripe i blå ^_^

Gleder meg.
Jeg har en av hardplast jeg fikk av ei venninne, som reklame ho fikk av noe greier - beste jeg har hatt noen gang. Så jeg anbefaler hardplast. Musa sklir godt (det hørtes merkelig ut).
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Slenger meg på anbefalingene av Steelseries QcK. Har den minste og den største, begge er gode. Særlig den største, bare å slenge musa et eller annet tilfeldig sted i retning høyre for datamaskinen og den er garantert å treffe. Latterlig diger, men svært behagelig. Særlig om du er fan av lav sensitivitet på musa. Og fan av tøymatter, naturligvis. Er du en hardplast-mann er det neppe matta for deg.
Sist endret av Nygaard; 17. juni 2012 kl. 00:23.
Got root?
Trådstarter
Noen som bruke G500 og har opplevd problemer med at den slutter å fungere?
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
På enkelte underlag eller generelt? Er vel samme kabel som på G5 (med slik tvinnet tekstil rundt)? I så tilfelle har jeg vært ute for det. Kabelbrudd, musa koblet seg til og fra på måfå. Kjøpte ny kabel på e-bay til en femtilapp, fikset problemet og er uten den irriterende wrappingen som ødelegger kabelen.
Got root?
Trådstarter
Sitat av Nygaard Vis innlegg
På enkelte underlag eller generelt? Er vel samme kabel som på G5 (med slik tvinnet tekstil rundt)? I så tilfelle har jeg vært ute for det. Kabelbrudd, musa koblet seg til og fra på måfå. Kjøpte ny kabel på e-bay til en femtilapp, fikset problemet og er uten den irriterende wrappingen som ødelegger kabelen.
Vis hele sitatet...
Ødelegger tekstilen kabelen? Hva slags kabel skal jeg kjøpe da evt. vanskelig å reparer selv?
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Anbefaler SteelSeries QcK serien!

- 32cm x 27cm
- 45cm x 40cm
Vis hele sitatet...
Dette! Ikke vurder å kjøpe noe en gang, alt er dritt etter å ha brukt denne.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Sitat av Androyd Vis innlegg
Ødelegger tekstilen kabelen? Hva slags kabel skal jeg kjøpe da evt. vanskelig å reparer selv?
Vis hele sitatet...
Det nettet som er tvinnet rundt har en tendens til å gi kabelen en del uheldige bøyer hist og her som fort gir kabelbrudd.

Jeg har ikke hatt en G500 selv, så jeg vet ikke om den benytter samme type plugg som G5. Om du måler den kan jeg godt se om den er lik. I så tilfelle finner du f.eks. denne: http://viewitem.eim.ebay.no/New-High...750491516/item

Et søk på "logitech cable", "logitech replacement cord", "logitech mouse cord" og tilsvarende i ebay gir stort sett kurante resultater. Du får scrolle gjennom og se om det er noe relevant.

Har bare åpnet en G5, men den var svært enkel å bytte kabel på. Regner med det ikke er særlig vrient på G500 heller, de må jo sette dem sammen på et vis.

Hvor gammel er musa di, btw? Om den ikke er over 2 år er det bare å slenge innom butikken du kjøpte den i og be om reparasjon/ny mus.