Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4633
En liten nøtt til noen som er litt bedre i matematikk/kunnskap om vekt.
Trenger 200 kg av ett eller annet materiale, samme hva, eneste vanskeligheten er at det skal være lite, altså komprimert mest mulig.

Grunner til dette er at det skal ligge i ett våpenskap (for å øke vekten til 300 kg), uten at det blokkerer muligeten for å ha min 2 våpen i det.

Kan legge til at målene på skapet er:

H1350xB280xD300
113 liter.

Noen som har en smart løsning?

Nei, fastbolting er ikke mulig i dette tilfellet pga div omstendigheter.
Bly? Det er relativt tungt mtp vekt/size.
~18 liter bly blir ca. 200kg. Jeg regner med at det burde være enklest å bruke.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Platina blir vell enda enklere å bruke hvis du har tilgang til det.. Tviler litt da
Uran eller plutonium er vell ganske så fine
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Hvis du er skikkelig hardcore vil jeg anbefale osmium eller kvikksølv. Hvis du er ute etter ei praktisk og økonomisk realistisk løsning vil jeg anbefale bly.
Tenkte nok at bly var det enkleste ja, får ta en tur til skraphandelen til uka.
Takker for svar.
Ehm, skapet i seg selv må vel være 300kg for at det skal være lovlig, eller bolte det fast i veggen (vet du ikke vil det )
Kan jo evt. bare handle inn masse ammunisjon? Er greit å ha ett dugandes lager før 2012, apokalypsen, zombier osv. Og det veier jo ganske mye.
Er ikke vann greit til dette?
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Er ikke vann greit til dette?
Vis hele sitatet...
Kommer til og ta masse plass i forhold til bly.
Mtp at bly veier nesten 12 ganger så mye som vann, så vil jeg si at bly er mer praktisk. 200 liter vann er VELDIG mye vann å ha i et våpenskap.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Er ikke vann greit til dette?
Vis hele sitatet...
Skal du ha 300l vann må han sikkert fylle hele våpenskapet...
Sitat av flexd Vis innlegg
Kan jo evt. bare handle inn masse ammunisjon? Er greit å ha ett dugandes lager før 2012, apokalypsen, zombier osv. Og det veier jo ganske mye.
Vis hele sitatet...
Ikke lov å oppbevare mer enn 2000 patroner som er ladd med en kruttløsning i en husstand. Pluss at jakt ammunisjon er meget dyrt, så dette er ikke en optimal løsning om man ikke har god råd.

Har du først god råd ville jeg anbefalt å få et skap bygget i gull. Hvorfor?
-Tungt som fy
-Ser kickass ut
-Møter du en dame på byen kan du slenge ut denne linjen: "Du har ikke lyst å bli med hjem til meg å se gull-våpenskapet mitt da ?"
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Er ikke vann greit til dette?
Vis hele sitatet...
1kg er 1l?

Du kan jo seff brukte TUNGTVANN da

Men støtter bly
Sist endret av Rain Man; 28. februar 2011 kl. 23:58.
Sitat av spelley Vis innlegg
Skal du ha 300l vann må han sikkert fylle hele våpenskapet...
Vis hele sitatet...
ja ihvertfall når skapet er på 113 liter
Sitat av skukketrure Vis innlegg
ja ihvertfall når skapet er på 113 liter
Vis hele sitatet...
oooog det så jeg ikke.

Dekker uansett 1/3 av skapet...

Som nevnt tidligere, bly er nok det beste - kanskje litt dyrt.
Sist endret av Spelly; 28. februar 2011 kl. 23:59.
Sitat av spelley Vis innlegg
Skal du ha 300l vann må han sikkert fylle hele våpenskapet...
Vis hele sitatet...
Sitat av OnklD Vis innlegg
H1350xB280xD300
113 liter.
Vis hele sitatet...
Noe sier meg at han da ville hatt 187 liter til overs etter skapet var fullt.
Sitat av fomox Vis innlegg
Ehm, skapet i seg selv må vel være 300kg for at det skal være lovlig, eller bolte det fast i veggen (vet du ikke vil det )
Vis hele sitatet...
Faktisk ikke:

Et våpenskap kan enten være et verdiskap eller et sikkerhetsskap.
Dette står forklart på nettsiden vår.
*
Dersom våpenskapet er et verdiskap skal det boltes dersom egenvekten er < 1000Kg.
Dersom våpenskapet er et sikkerhetsskap skal det boltes dersom egenvekten er < 300Kg.
*
For sikkerhetsskap kan egenvekten ofte oppnås dersom det legges i ekstra vekter. Dette anses som en akseptert løsning.
Vis hele sitatet...
Kontaktet fg nemda for å forhøre meg om nettopp dette.
Skulle gjerne boltet det fast, men det er neppe noe enhver huseier vil tillate når man må leie bolig.
Sist endret av OnklD; 1. mars 2011 kl. 00:03.
Du kan dra til en stjerne som har kolapset og tatt 1x1x1 millimeter med det støvet, skal vist veie enormt mye
pfft.. kan kan jo lage akvarium med innebygget våpenskap da? to fluer i en smekk?
skaff 300kg jern i plater/former som går an å stable.
Dette vil ta opp omtrent 40l av skapet ditt, det kan også stables mellom våpen, og sveises rundt omkring inni skapet.
Gjordt skikkelig vil du også forsterke skapet ditt.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Er ikke vann greit til dette?
Vis hele sitatet...
ehh, en kg pr liter, good luck mate!
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Ikke lov å oppbevare mer enn 2000 patroner som er ladd med en kruttløsning i en husstand. Pluss at jakt ammunisjon er meget dyrt, så dette er ikke en optimal løsning om man ikke har god råd.
Vis hele sitatet...
Nah. 2000 er maks du kan ha i skapet. Du kan ha 10000 patroner i huset, alternativt 15000 dersom minst 5000 er cal. .22LR eller .22 Short.

20 liter er ganske mye plass å fjerne fra skapet. Bly er vel dog den eneste reelle muligheten din når det kommer til å tynge det uten å ruinere deg selv. Om du bare skal ha to våpen i det burde du ha litt plass å boltre deg på. Blyplater på veggene er vel det beste, i allefall dersom skapet ditt ikke har allverdens høyde.
Sist endret av Nygaard; 1. mars 2011 kl. 01:03.
Sitat av Blåtann Vis innlegg

Har du først god råd ville jeg anbefalt å få et skap bygget i gull. Hvorfor?
-Tungt som fy
-Ser kickass ut
-Møter du en dame på byen kan du slenge ut denne linjen: "Du har ikke lyst å bli med hjem til meg å se gull-våpenskapet mitt da ?"
Vis hele sitatet...
Noe av hensikten til et våpen-skap er vel for og beskytte våpene fra tyver? Dersom tyvene ser at du har et våpen-skap av over 200 kg gull, vil nok tyvene gjøre ALT de kan for og ta skapet framfor våpnene?
Sitat av Nygaard Vis innlegg
Nah. 2000 er maks du kan ha i skapet. Du kan ha 10000 patroner i huset, alternativt 15000 dersom minst 5000 er cal. .22LR eller .22 Short.

20 liter er ganske mye plass å fjerne fra skapet. Bly er vel dog den eneste reelle muligheten din når det kommer til å tynge det uten å ruinere deg selv. Om du bare skal ha to våpen i det burde du ha litt plass å boltre deg på. Blyplater på veggene er vel det beste, i allefall dersom skapet ditt ikke har allverdens høyde.
Vis hele sitatet...
Det er desverre det ja, så skal forhøre meg med en evt huseier om mulighetene til å bolte fast først, å gjøre litt beregninger på hvor mye plass det kommer til å ta.
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Platina blir vell enda enklere å bruke hvis du har tilgang til det.. Tviler litt da
Vis hele sitatet...

Ekke det drit dyrt?
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Ekke det drit dyrt?
Vis hele sitatet...
Jo, Platina er det dyreste kommersielt tilgjengelige metallet. kilde: http://www.guld-pris.se/platina/
har du lov til å feste vektene utenpå skapet? eventuelt kan du skaffe blyplater, skru sammen disse, for deretter å skrufast skapet oppå der igjen? på den måten vil jo boltene være inni skapet, slik at vektene ikke kan fjernes fra utsiden.
Vet ikke om denne steinen ville passe, men tenkte å nevne stein:

http://www.youtube.com/watch?v=8dlyzA9RaBU

Og 113 liter.. det er 113 melkekartonger det = 113 kg (med tanke på vann) og ikke i nærheten nok
Sist endret av Taurean; 1. mars 2011 kl. 11:56.
Støpejern veier over 2/3 av bly, er langt billigere, enklere å få tak i, og er dessuten ikke giftig.
Kan ikke ligge/festet utenpå skapet nei.