Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 676
hei,
Har merket at nedlastingsfarten min er veldig treg i det siste.
Må vente kjempelenge på at en video på youtube skal buffre seg, også med generell surfing.
Så tok nettopp å kjørte speedtest, somregel ligger den litt over 3 mb/s. Men nå var den på 0,69 mb/s
Og vi har også hatt litt problem med at internett detter ut av og til (helt random på hver maskin). Vi har snakket med isp'en flere ganger og de sier at ingenting er galt med linjen vår
Men jeg lurer på om det kan være routeren da?
Det er en Linksys Wrt54gl.

Help anyone?
Hvem er din ISP, og har du mer enn en boks?
Da jeg hadde Telenor som ISP og brukte ett tildelt Thomson Speedtouch modem merket jeg en del vanskeligheter med åpning av porter. Når jeg kjøpte meg en Linksys Wrt54gl var nettet ustabilt og jeg ble frakoblet i tide og utide. Jeg opplevde også NAT problemer på konsoller da den ble sperret i begge boksene.

Jeg har i etterkant installert Tomato programvare på Linksys routeren og satt den opp i PPPoE (nå trenger du brukernavn og passord fra ISP), og satt boksen fra Telenor i "Bridge" modus. Dermed kontrollerer jeg alt fra linksys'en, og personlig føler jeg at Tomato programvaren er mye greiere en den originale programvaren.
Sist endret av møkk; 13. juni 2010 kl. 12:34.
Trådstarter
Isp er Tafjord Mimer. Og vi har bare en router, som er koblet opp mot modemet.
Sann er det med meg også, hadde ein utorrent fart på rundt 500kb/s og idag og igår var den på -55kb/s.

Det var bare for å forklare kor forandra den har blitt, internett sider og slikt bruker mye lenger tid enn vanlig å "loade" ferdig.

Men dette gjelder kun den berbare PC'en. Gjelder dette deres berbare PC og? (Er det eit relativt spm.? :P)
Trådstarter
Nei, tror det gjelder alle dataene her i huset.
Gå på tptest.se så sender du meg resultatet så skal jeg prøve og forklare hhva du kan gjøre