Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1482
Draugen
Elektroll
Forte Da Funk

Dette er et halvt album (~), og mye er jeg ikke fornøyd med, men det er altfor lenge siden dere fikk noe nytt. Ikke spre disse låtene er dere grei, la meg slippe dem først.

En annen grunn for å poste er at jeg trenger flere stemmer. Hvis du har lyst (og mulighet) til å ta opp noen ord til meg så hadde det vært fint. Send MP3-filer med hilsener/pisspreik til så kommer kanskje rælet ditt med i en låt.

Positive og negative kommentarer settes som alltid pris på.

You can't stop da funk
Sist endret av astoever; 23. mars 2008 kl. 01:54. Grunn: Dårlig tittel.
*gni seg i hendene* Det kommer alltid noe godt fra den mannen.
Jeg digget det. Noen steder gikk det litt brått mellom seksjonene, om du skjønner, men ren kvalitet over hele linja. Alle samples var geniale. Ca. 10x bedre enn det andre vi blir servert her. Dette kunne jeg faktisk betalt for, om vi snakker en hel CD.
astoever's Avatar
Trådstarter
@Renegayd: Jeg er enig i at enkelte overganger/seksjoner trenger mer arbeid/omtenking. I det minste de gangene jeg føler de kommer uberettiget. Flott! Du får kanskje sjansen til det, jeg og Inge snakker om å trykke denne "på ordentlig"
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Wow. Var virkelig ikke klar over at Binärpilot hang på forumet her. Nydelig. Jeg var bortimot avhengig av musikken din i en periode, og noen av låtene dine troner fortsatt i spillelista mi.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Fett dette her alex Jeg er halveis i førstelåten på et lugubert nachspiel, nærmere tilbakemeldinger og skryt kommer i mer edruelig tilstand etter sigende.

Edit:

Mulig det er rusen som snakker, men låt 2 hadde mange partier med overraskende fet melodisk kvalitet uten og være ostete!

Jeg må tross dette trekke frem Forte Da Funk som min favoritt p.g.a dens gruviserende kvaliteter. Partiet rundt 03:15 hadde lett passet til et stage i megaman 2.
Sist endret av Polar-; 23. mars 2008 kl. 05:16.
Det er lite å utsette på disse låtene. Men jeg kan jo kommentere at jeg synes overgangene er spesielle, og det trenger ikke være dårlig. Jeg finner ikke det melodiske preget, akkurat, men stilen din er vel heller å være rytmisk og sprø.

Jeg hørte Draugen sist, og jeg tror den ble kjedelig bare fordi de to andre var så spesielle.
astoever's Avatar
Trådstarter
@ticks: I en periode?! Kødder, kult at du fortsatt hører på.

@eivind: Det er noe grenselands-ost der, men glad for å høre det ikke tok helt av. "Robot Wars" skulle liksom fjerne the cravings for cheese, men som skippern sier; "I am what I am."

@dynamite: Sprø er vel nøkkelordet her, men forsøker unngå at det er sprøtt bare for å være sprøtt. Det må komme naturlig. Ironisk nok er Draugen den låten jeg er mest fornøyd med til nå.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av alexandr
@ticks: I en periode?! Kødder, kult at du fortsatt hører på.

@eivind: Det er noe grenselands-ost der, men glad for å høre det ikke tok helt av. "Robot Wars" skulle liksom fjerne the cravings for cheese, men som skippern sier; "I am what I am."

@dynamite: Sprø er vel nøkkelordet her, men forsøker unngå at det er sprøtt bare for å være sprøtt. Det må komme naturlig. Ironisk nok er Draugen den låten jeg er mest fornøyd med til nå.
Vis hele sitatet...
Kommer det en ny samletorrent snart? Er ikke så veldig innstilt på å grave gjennom alt du har produsert det siste året eller noe sånt.
Digger(!) den litt harde begynnelsen av Elektroll. Just my cup of tea.
Flyter avgårde til intet med Draugen. Pekefingern begynner å dirrigere.
Tenker ones and zeroes med Forte Da Funk.

Hadde vært morro om du gav ut en plate. I'd buy it.
Veldig kul musikk. Jeg sitter her og smiler
astoever's Avatar
Trådstarter
@ticks: Oppdatert diskografi slippes samtidig med neste release vil jeg tro. Når det kommer til å grave så er det strengt tatt bare "Latest"-kategorien på førstesiden som inneholder noe nytt siden årsskiftet. Det er ikke mye jeg legger opp som ikke inngår i en eller annen release, skrapa skisser etc. går stort sett til folk som har donert (?p=backstage).

@hedningen: Takk! Skal holde deg til det hvis vi finner en noenlunde ok plass å trykke på.
o shit waddup
Sitat av alexandr
@ticks: Oppdatert diskografi slippes samtidig med neste release vil jeg tro. Når det kommer til å grave så er det strengt tatt bare "Latest"-kategorien på førstesiden som inneholder noe nytt siden årsskiftet. Det er ikke mye jeg legger opp som ikke inngår i en eller annen release, skrapa skisser etc. går stort sett til folk som har donert (?p=backstage).

@hedningen: Takk! Skal holde deg til det hvis vi finner en noenlunde ok plass å trykke på.
Vis hele sitatet...
Æ vil ha vinyl. Tsjikk Tsjikk Blip Blop-hiphop
Ok, Forte da Funk var bare sinnsykt avhengighetsdannende. Virkelig virkelig bra låt.
Jeg syntes dette var mye uferdig arbeid, litt hakkete. Mange seksjoner som du drar litt langt uten noen store variasjoner, det blir litt ensformig, det er veldig mye stigening i skala uten noe særlig forandring i hva du "sier", blir litt som å en jåjk, elålelålelålelå forstår?. Du har stort talent, liker veldig godt en del av låtene. Hvis jeg tar et eksempel, si Widibf, så har du den "lekende anda" som prater å går rundt på bondegården og møter forskjellige dyr som prater til den heh, her syntes jeg du drar teamet bra igjennom hele låta uten at det blir kjedlig, selv om det er samme "anda" igjennom hele.
Elektoll var en favoritt, men det heftige riffet som starter på 00:30, kan i noen biter bli for mange lyder på engang.
Forte da funk. SATAN for en heftig åpning, også en perfekt overgang til det litt mere lekne lydene.
astoever's Avatar
Trådstarter
@ulldott: Vi må bestille en hel del eksemplarer for å få trykt ordentlig, et par hundre i det minste. Sånn sett tviler jeg på at vinyl er et sjakktrekk

@makk: Godt å høre at det ikke bare er meg som ble helt hektet på Forte.

@Luric: Takk for kritikk! Ja, det er enda arbeid igjen på samtlige låter. Eksempelvis føles Elektroll litt som en Lost-sesong; For mange tråder på en gang som ikke avsluttes. Forøvrig morsomt å lese at du synes det blir litt ensformig når jeg selv sitter og grunner over om det er ensformig nok.
Det som er helt spesielt når Elektroll er når den drar igang for fult, ca 01:15 tror jeg. Men den stopper der den begynner å bli skikkelig kanon heftig.
Sangen er som en historie. Om en som kjemper seg først fram, kongen på haugen, så kommer en bølle å drar han ned, så blir han lei seg, men han skaffer fort mot, litt som Rocky når han trener for å ta Apollo, så kommer the final match. Her er det sangen er på sitt beste, med lyse og mørke partier, som om de slåss litt.
Det er ensformig på den repeterende måten, ikke at man har hørt første del av sangen så har man hørt hele. Jeg mener bare at jeg vet kan bedre, for det har jeg hørt mange ganger.

Med vokal løs musikk kan man lage sin egen historie, fordi det er ingen som fortelle deg hva du konkret skal tenke. Trådene trekker man selv.