Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1235
Portfolio duckfish


Mitt 3. eller 4. webdesign.
Comments/tips?

Vurderer å prøve å kode det, men komme nok ikke til å bli bra siden jeg ikke har drevet så mye med koding før. :P
På forhånd takk!

~duckfish
Synes det var ganske pent jeg. Ikke mye å sette fingrene ned på atm, men vil bare fortelle deg at du kommer til å få et pes om du lager absolutt alt i Photoshop. Blir rett og slett et hellvette å kode :P
duckfish's Avatar
Trådstarter
Ja, problemet er egentlig bare det at jeg har lik null erfaring med koding. Derfor ville jeg lage designet i photoshop, for å ha en slags "mal" å gå etter når jeg begynner å kode. Kommer nok til å bruke noen bilder++ fra photoshop, men har egentlig planlagt at jeg vil kode mest mulig..

Eller takk for kommentar!
Førsteintrykket var at jeg likte designet. Problemet er som sagt om du skal bruke Photoshop kan det bli mye griserte kode. Jeg vil anbefale deg å lære deg noe HTML og CSS. Om du ikke har lyst til å kode helt fra bunnen av kan du bruke Adobe Dreamweaver eller Expression Web til å lage siden. Begge disse gir deg muligheten til å bruke WYSIWYG for å bygge opp siden.
Sist endret av JoNNeMaNN; 11. mars 2008 kl. 10:38. Grunn: Skriveleift
duckfish's Avatar
Trådstarter
Ok, takk for det. Har dreamweaver, og har lagd noen sider med det, men det blir så rart med bare bilder. Tar så lang tid å loade også videre. Noen tips hvordan jeg kan gjøre dette så det blir bedre?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av duckfish
Ok, takk for det. Har dreamweaver, og har lagd noen sider med det, men det blir så rart med bare bilder. Tar så lang tid å loade også videre. Noen tips hvordan jeg kan gjøre dette så det blir bedre?
Vis hele sitatet...
Du kan ha i bakhodet at det skal være en webside når du lager designet.
For å kode den på en fornuftig måte må du nok ha litt erfaring med css-teknikker. Uen at jeg har for mye erfaring med slice og webgenerering i photoshop vil jeg tro det vil by på en høyst dårlig løsning.

Jeg synes ikke siden var kjempegod.

* Det var mye merkelige og dårlige plasseringer av elementer. Også en del totalt unødvendige elementer. Hvofor har du både klokkeslett og dato på siden?
* Det blir veldig mye 'rot' og forstyrrende elemter uten at det kan forsvares.
* Jeg tror du får problemer med å gjøre den veldig dynamisk.
* Fargevalget var noe mørk og kjedelig.
Hvis man ser overfladisk på siden er den pen, men ikke funksjonell. Hvis dette skal være en portefølje bør du vurdere om det er akkurat dette du vil formidle?

Linkene på høyre og venstre side er utenfor normalt synsfelt, og blir veldig ukonvensjonelt.
Fargene er satt opp slik at teksten ikke blir veldig lesbar, så det kommer an på hvor viktig det er at folk leser det du skriver. Personlig hadde jeg lest første setningen hvis jeg var nogenlunde interessert i det som stod der.

Som sagt; det er for all del et pent design, men pent er bare halvparten av design. Resten er funksjonalitet.
duckfish's Avatar
Trådstarter
Takk for tips. Har som dere sikkert skjønner ikke drevet stort med annet en photoshop. Er ikke vant med å måtte tenke brukervennlig, så er litt annerledes å jobbe med webdesign i forhold til wallpapers, logoer, LP's osv.

Veldig glad for fine tilbakemeldinger, takk! Skal tenke mer over tingene dere har nevnt neste gang jeg prøver meg. Takk igjen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av duckfish
Portfolio duckfish


Mitt 3. eller 4. webdesign.
Comments/tips?

Vurderer å prøve å kode det, men komme nok ikke til å bli bra siden jeg ikke har drevet så mye med koding før. :P
På forhånd takk!

~duckfish
Vis hele sitatet...
Synes dette desginet var veldig bra. Vil likevel utsette noe - dårlig fargevalg enkelte steder, kan bli vanskelig å se hva som står.

Hvordan laget du dette, og vil noen forklare dette med koding?
Sier meg enig i z0p her. Jeg likte dessverre ikke dette her. Dårlige fargevalg i mine øyne, og alt for mye å se på. Det er ihvertfall min mening, teksten er også så og si uleselig.
mer fokus og kontrast på de viktige elementene som blir nevnt, men det virker som du er inne på noe

Jeg lurer litt selv på dette med å lage design i photoshop.. Er dette meget uvanlig og bakvendt om det er noen andre som skal kode det? Jeg tenker på proffesjonelt nivå. Kan ikke koding selv, og trivest med å bare lage design, foreløpig !
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det er verken bakvendt eller uvanlig, men det er viktig å ha i bakhodet at det skal kodes, og ikke minst tenke på brukervennlighet og typografi.
Sist endret av z0p; 11. april 2008 kl. 01:49.