Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1072
Jeg bare lurte på hvordan jeg får spilt av forskjellige sanger hver gang jeg åpner websiden min. F.eks. hvis websiden spiller av 'Eminem - Mosh' den ene gangen og 'd12 - my band' den andre gangen.. gjør ikke noe hvilken rekkefølge..
Anbefaler å bruke flash. Og med en knapp der man kan mute musikken. Internettsider med musikk er så ubeskrivelig irriterende.

edit: ordelingsfeil
Sist endret av Kalakov; 21. mai 2005 kl. 20:18.
Trådstarter
48 0
vet du hvor jeg kan få tak i det? eller klarer du å lage det??
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Har du aldri hørt om macromedia flash?

Det er et vektoranimasjonsformat med støtte for lyd som brukes overalt på web nå for tiden.. det finnes flere verktøy for å lage flash animasjoner, noen mer avanserte enn andre..
Trådstarter
48 0
joda, men ingen som bare kunne gjøre det så enkelt at de ga meg en link til der jeg kunne skaffe det, eller gi meg en HTML kode som jeg bare kunne putte inn?
Du kan fikse bakgrunnsmusikk på siden med javascript. Les litt her.
Om mp3filene er store tar det litt tid å loade.

Edit: Var visst ikke javascript, men <bgsound> taggen i html som ble brukt her.
Sist endret av erix; 21. mai 2005 kl. 22:54.
Vist du orker å bruke 5 minutter av ditt eget "travle" liv så finner du ut at det ikke bare er å bruke en HTML-kode til å gjøre det du vil, bortsett ifra å lage en kode som velger en sang (midi,wav,mp3) som bakgrunns musikk, men siden du skal ha forkskjellige sanger så er det ikke så enkelt, og dessuten så må musikken komprimeres for å ikke ta opptill mange minutter for dem som ikke har rask tilkoblig for og i det hele tatt høre musikken mens de surfer på siden der dette skal være. Og sist men ikke mist nevne regler for copyright ol.
Lykke til.

erix: er enklere for en han å bruke html vil jeg tro.
Sist endret av Vangen; 21. mai 2005 kl. 22:52.
Trådstarter
48 0
Sitat av mrvangen
Vist du orker å bruke 5 minutter av ditt eget "travle" liv så finner du ut at det ikke bare er å bruke en HTML-kode til å gjøre det du vil, bortsett ifra å lage en kode som velger en sang (midi,wav,mp3) som bakgrunns musikk, men siden du skal ha forkskjellige sanger så er det ikke så enkelt, og dessuten så må musikken komprimeres for å ikke ta opptill mange minutter for dem som ikke har rask tilkoblig for og i det hele tatt høre musikken mens de surfer på siden der dette skal være. Og sist men ikke mist nevne regler for copyright ol.
Lykke til.

erix: er enklere for en han å bruke html vil jeg tro.
Vis hele sitatet...

Huh? Det skjønte jeg ikke så mye av?
Forøvrig er det forbudt å publisere musikk du ikke har rettighetene til på den måten, så du kan faktisk fort få platebransjen på nakken med mindre du betaler lisenspenger til Tono. www.clara.no
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Zimp_ZonZ
Huh? Det skjønte jeg ikke så mye av?
Vis hele sitatet...
Enkelt oversatt; Hvis du har brukt like mye tid på å finne ut noe selv, istedet for å få andre til å gjøre ting for deg, så kanskje du lærer noe også

Forøvrig vil jeg ikke anbefale og lage en side 100% i flash.
Egentlig vil jeg ikke anbefale å ha musikk på siden at all, men det er meg da
Trådstarter
48 0
fuzzy76: Det gjelder vel ikke hvis jeg har kjøpt sangen fra internett?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Zimp_ZonZ
fuzzy76: Det gjelder vel ikke hvis jeg har kjøpt sangen fra internett?
Vis hele sitatet...
Fordi om du har kjøpt sangen, gir det deg ikke rettigheter til å gjengi den (på offentlig fest, eller på internet)
Trådstarter
48 0
hmm.. det er jo dumt da.. er det ingen annen mulighet utenom å betale til Tono?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Zimp_ZonZ
hmm.. det er jo dumt da.. er det ingen annen mulighet utenom å betale til Tono?
Vis hele sitatet...
Sånt helt lovlig er det nok ikke det regner jeg med.

Men på den andre siden tviler jeg på at noen gidder og bry seg om du har litt bakgrunnsmusikk på din private hjemmeside.
Trådstarter
48 0
hva er boten jeg må betale hvis noen oppdager at jeg kjører musikken på websiden min, og sier ifra om det, hvis noen vet da.. ? Sånn i tilfelle det skulle hende..
Sist endret av Zimp_ZonZ; 22. mai 2005 kl. 18:50.
7. Bakgrunnsmusikk på ikke-kommersielle hjemmesider: 12% av omsetningen, dog minst Kr 100,- pr måned for inntil 10 minutter musikk, deretter Kr 1000,- pr påbegynt time pr måned. Vederlaget omfatter tilgjengeliggjøring på ett nettsted.
Vis hele sitatet...
Dette er den ordinære prisen. Vil tro boten er en del høyere. Hentet fra www.tono.no
Trådstarter
48 0
hmm.. det tar jeg ikke sjansen på.. men kan Tono bøtlegge meg hvis jeg tar musikken fra utlandet, og den ikke har blitt spilt eller kommet ut på CD i Norge før?