Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2619
Hei

Noen som kan anbefale sider hvor man kan søke jobbe i utlandet, og hvor dem inviterer folk fra utlandet å søke.

Tenkte spesielt USA, Canada, Australia eller andre steder i Europa.
Spania visst du liker å jobbe med telefonsalg hvertfall, Costa Del Sol
Sendte deg en pm! www.toplanguagejobs.no er det en del jobber på og.
Det kommer gjerne litt an på hva slags jobber/bransje du tenker på...

Har selv sett på mulighetene for å skaffe meg jobb i USA, da innen systemutvikling, og der er rådet personlig oppmøte. Ta 14 dager ferie i det området du kan tenke deg å jobbe i, og oppsøk bedrifter.
For mange av landene utenom EU/EØS er det en del styr knyttet til visum og arbeidstillatelse. I USA må du ha jobb først, og bedriften må legge inn en del arbeid i søknader og stille økonomiske garantier før du kan søke om visum. I tillegg er det et begrenset antall visa tilgjengelig, og det stilles krav om at bedriften har vansker med å få tak i den samme kompetansen i USA.
Det er få bedrifter som ønsker å sette i gang denne prosessen bare basert på en nettsøknad.
Hva er din utdannings bakgrunn? Uten minst Bachelor og sannsynligvis Master er det bare å glemme USA, og det samme gjelder for Canada og Australia med mindre det er working holiday du vil ha. (Sikkert litt lettere om du vil være Au Pair, men det er veldig begrenset hvor lenge du får være det)

For Europeiske jobber kan du jo prøve å finne lokale annonse sider å søke etter engelske keywords blant annonsene, så er det ihvertfall mye mer sannsynlig at du finner noen som aksepterer utlendinger. Eller eventuelt søke opp Norwegian language jobs på google så finner du diverse support og selger jobber rundt omkring.
Trådstarter
38 1
Hei

Jeg har ingeniørutdanning innen Data. Er litt avhengig av å ha en grei lønn også, da jeg har en del lån jeg betaler på. Derfor er sannsynligvis ikke kundeservicejobber aktuelt. Har sett på en del, og jeg har erfaring, men med lønna så vil jeg ikke kunne klare meg dessverre.

Jeg er åpen for alle mulige typer jobber, så lenge jeg kan tjene nok til å betjene lånene i Norge, leie en plass, og litt å leve for. Så kan jeg ta det videre derifra.
Sist endret av notFanatic; 28. juli 2016 kl. 10:08.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Skal du jobbe utenfor Europa er du stort sett avhengig av å ha ekspertise innen et spesifikt felt som det er vanskelig å finne gode kandidater til. Og du bør ha jobbet med det en stund eller ha gode referanser.

Et annet alternativ er å starte i et multinasjonalt selskap i Norge og søke deg til andre land internt, men det er en ganske stor prosess for et selskap å ordne arbeidstillatelse, så igjen, med mindre du har spisskompetanse så kan det også være vanskelig.

Med mindre du har planer om å reise til USA så vil du nok oppleve at lønnsnivået ligger godt under det i Norge. For teknologi så er Tyskland og Sverige ganske kule steder i Europa med relativt solide startup miljøer.