Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 9971
Hei

Usikker på hvor denne posten hører hjemme.
Men jeg har lest litt om folk som bruker hydrogenperoksid som tilskudd mot forskjellige helseplager.
Men man må bruke REN hydrogenperoksid (uten stabilisator), som må utvannes til under 1%.

Jeg kjøpte 6% på apoteket, men ser den inneholder stabilisator, og dermed ikke kan brukes.

Noen som vet hvor man får kjøpt ren? Og er det lov å bestille fra utlandet for eksempel?
Uvaksinert 👍
Har bestilt 12% flere ganger fra apcpure.com men det kan lønne seg å finne dem på ebay da de ote er billigere der en på websiden. Har kommet igjennom alle ganger og det er vel 4-5 ganger jeg har fått det. Om det er lov vet jeg ikke. Det som er viktig er at du bestiller food grade
https://www.apcpure.com/category/hyd...roxide_therapy
Sitat av notFanatic Vis innlegg
Men jeg har lest litt om folk som bruker hydrogenperoksid som tilskudd mot forskjellige helseplager.
Vis hele sitatet...
Jeg har også hørt at chakrakrystaller, homøopati, orgonitt og kvantehealing skal hjelpe, men det betyr ikke at det faktisk funker. Dette er nok bare nok et eksempel på hvorfor alternativ medisin kan være regelrett farlig.

Sitat av notFanatic Vis innlegg
Men man må bruke REN hydrogenperoksid (uten stabilisator), som må utvannes til under 1%.
Vis hele sitatet...
Har du noen praktisk erfaring med å håndtere slike stoffer? Ren hydrogenperoksid er ikke noe leketøy. Det er derimot et kraftig oksidasjonsmiddel. Du får kjøpt 6% på apoteket, dersom du hadde trengt sterke saker og drev en lab hadde du kunnet kjøpe 30% - ,em det krever lisenser. Stoffet er ustabilt og reagerer kraftig med veldig mye annet. Når det begynner å krype over en 60-70%. så blir stoffet ekstremt ustabilt, og du risikerer en svært eksoterm dekomponering til damp og oksygengass. Hvis ordene 'oksygengass', 'eksoterm reaksjon' og 'oksidasjonsmiddel' brukt i samme setning ikke får deg til å heve på øyenbrynene, så kan du være helt sikker på at du ikke er skikka til å handkses med stoffet. Vi snakker ikke lenger om et blekemiddel, men rakettdrivstoff, for å si det slik.

Sitat av notFanatic Vis innlegg
Noen som vet hvor man får kjøpt ren? Og er det lov å bestille fra utlandet for eksempel?
Vis hele sitatet...
Som privatperson og lovlig? ingen steder. Ikke bare fordi stoffet er livsfarlig: sterk hydrogenperoksid er en viktig komponent i flere eksplosiver, og hvis du forsøker å skaffe det vil du garantert havne på ei liste hos PST.
Greit nok, så har hydrogenperoksid blitt brukt mye som desinfiseringsmiddel. Altså 3 % løsning har blitt brukt i sår o.l. Men det er også diskusjon om hvor desinfiserende det er (hvis det er det i det hele tatt).

Men uansett så har hydrogenperoksid en kjemisk formel som dette H2O2. Og ved kontakt av en rekke molekyler (også flere i kroppen), så spaltes H2O2 etter denne ligningen:
2 H2O2 -> 2 H2O + O2
Så det du sitter igjen med, er oksygengass (O2) og vann (H2O). Hvis du drikker hydrogenperoksid, så vil du sitte å rape oksygen, mens vannet blir sugd opp.

Om hvor trygt det er å drikke 1 % hydrogenperokid, vet jeg ikke. Da jeg tolker ditt spørsmål dithen. Iallfall i klart større konsentrasjoner, så er hydrogenperoksid meget etsende på levende vev. Det er rett og slett livsfarlig i store konsentrasjoner. Uansett så vil ikke jeg ha drukket, eller anbefale noen å drikke hydrogenperoksid! Iallfall ikke så lenge en heller kan drikke vann, og antageligvis få samme (ingen helse)effekt.
Sist endret av aluminiumfluorid; 12. februar 2016 kl. 22:18.
Uvaksinert 👍
Nå spurte TS etter rent i den forstand at det er uten stabilisatorer. Altså det samme som food grade.
Jeg har brukt dette lenge og det har en oppkvikkende effekt, virker som det virker på astmaen også, men bruker det mest som tannskyll og der er det helt utrolig. Blander ut 12% til 3% og skyller i 20-30 sek. Så venter man litt og så pusser man tenna, det blir som om man har vært hos tannlegen og fått renset opp. Bruker det også til frø og planter.
Sitat av daffe Vis innlegg
Jeg har brukt dette lenge og det har en oppkvikkende effekt, virker som det virker på astmaen også, men bruker det mest som tannskyll og der er det helt utrolig.
Vis hele sitatet...
Der ser en hvor lett det er å lure seg selv trill rundt. Her er det placebo du opplever. Og du skal ikke føle deg dum, om du lurer deg selv. Det er noe som nesten alle gjør i ny og ned. Men enkelt sagt, så kan ikke hydrogenperoksid ha noen oppkvikkende effekt!

Sitat av daffe Vis innlegg
Blander ut 12% til 3% og skyller i 20-30 sek. Så venter man litt og så pusser man tenna, det blir som om man har vært hos tannlegen og fått renset opp. Bruker det også til frø og planter.
Vis hele sitatet...
Jeg sier da, ikke gjør dette, uten å spørre (tann)lege om dette først. Som nå sagt i 2 poster: Hydrogenperoksid er ikke leketøy!!

Red: Og ellers så er kanskje noen slurker med så lav konsentrasjon ikke nødvendigvis så farlig (uten jeg er ekspert på dette, SPØR LEGE).

Men jeg ser et problem, hvis en inntar dette over tid:
For i magesekken så er det en slimhinne mot veggen, for å beskytte mot saltsyren som er der (ja vi har saltsyre i magesekken). Det er ikke umulig, at hydrogenperoksid ødelegger denne slimhinna på sikt. Altså ved bruk mange ganger, så kan dette medføre svære magesår, som er vanskelige å hele, og kan være livsfarlige. Ikke drikk hydrogenperoksid, hvis ingen lege sier det er ok!!!
Sist endret av aluminiumfluorid; 12. februar 2016 kl. 22:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Uvaksinert 👍
Legene i Norge følger skolemedisin fra 1950 tallet. De vil stort sett aldri foreslå å benytte noe utradisjonelt. Det er klart at man føler seg oppkvikket av hydrogenperoxide, det frigir oxygen som igjen jo er oppkvikkende, så slutt å tull. Du vil heller ikke finne en eneste tannlege som anbefaler hydrogenperoxide for da vil han jo miste mye jobb. Det blir som å spørre en som driver bensinstasjon om man skal selge bilen og kjøpe sykkel.

http://www.rdhmag.com/articles/print...dentistry.html

Bildene litt nede på siden sier sitt.

Så jævla farlig kan det ikke være i små doser uansett.
"Hydrogen peroxide is a naturally-occurring substance made in the human liver, breast milk, and white blood cells as part of the body's immune response system"

nederst på siden
"Hydrogen peroxide in oral use is extremely safe."
Sist endret av daffe; 12. februar 2016 kl. 23:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av daffe Vis innlegg
Legene i Norge følger skolemedisin fra 1950 tallet. De vil stort sett aldri foreslå å benytte noe utradisjonelt.
Vis hele sitatet...
Dette er rett og slett tøv! Så du påstår da at f.eks. SSRI er ifra 50-tallet? Eller man mente, at personer med bl.a. isjias (vondt i ryggen) skal opp og gå på 50-tallet?
Det som leger er pliktig til, er å ha midler som har dokumentert effekt. Så det er ikke bare for en lege, og skrive ut brenneslete mot HIV. Selv om han skulle få en fiks idé om at det skal hjelpe (noe en med virkelig medisinsk utdanning neppe vil få). En må faktisk forholde seg til, hva som beviselig best virker, og ikke bare tullprat!


Sitat av daffe Vis innlegg
Det er klart at man føler seg oppkvikket av hydrogenperoxide, det frigir oxygen som igjen jo er oppkvikkende, så slutt å tull.
Vis hele sitatet...
Og har vi ikke lunger, som er spesialtilpasset til og absorbere oksygen? Tarmen klarer ikke å absorbere gass i noen særlig grad, iallfall ikke magesekken!
Det eneste metoden for deg å nyttegjøre dette oksygenet, er å ta et magedrag av rapen din. Er det da ikke bedre og billigere, å ta et par ekstra magedrag av vanlig luft istedet?

Sitat av daffe Vis innlegg
Du vil heller ikke finne en eneste tannlege som anbefaler hydrogenperoxide for da vil han jo miste mye jobb. Det blir som å spørre en som driver bensinstasjon om man skal selge bilen og kjøpe sykkel.
Vis hele sitatet...
Eller dem må rett og slett forholde seg til det som er trygt!..
Sitat av daffe Vis innlegg
Legene i Norge følger skolemedisin fra 1950 tallet. De vil stort sett aldri foreslå å benytte noe utradisjonelt. Det er klart at man føler seg oppkvikket av hydrogenperoxide, det frigir oxygen som igjen jo er oppkvikkende, så slutt å tull. Du vil heller ikke finne en eneste tannlege som anbefaler hydrogenperoxide for da vil han jo miste mye jobb. Det blir som å spørre en som driver bensinstasjon om man skal selge bilen og kjøpe sykkel.
Vis hele sitatet...
Vi bruker fortsatt matte som ble funnet opp lenge før kristus. Så lenge skolemedisinen fra 1950-tallet faktisk fungerer, noe den gjør om vi bruker den i dag, er det ingenting gale med det. Utradisjonelt betyr i 99.9% av tilfellene bullshit. Om det ikke er bullshit så er det enten mindre effektivt enn det som er på markedet, eller så holder det på å komme på markedet. Selv hvis det som skjer er at du får utløst små mengder oksygen i kroppen din, så er det ikke der du vil ha den. Oksygenet har veldig liten nytteverdi for deg i magesekken. Det er i blodet du vil ha den. Men for all del, skyt deg et fint skudd med 12% hydrogenperoksid i en stor blodåre på armen, så får vi se hvordan det går

Så jævla farlig kan det ikke være i små doser uansett.
"Hydrogen peroxide is a naturally-occurring substance made in the human liver, breast milk, and white blood cells as part of the body's immune response system"
Vis hele sitatet...
Bare fordi noe finnes ikke kroppen, betyr ikke det at det er en god idé å drikke det. Saltsyre finnes det massevis av i magesekken. Drikk en halvliter av det og se hvor store positive helseeffekter det har.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av daffe Vis innlegg
Legene i Norge følger skolemedisin fra 1950 tallet. De vil stort sett aldri foreslå å benytte noe utradisjonelt. Det er klart at man føler seg oppkvikket av hydrogenperoxide, det frigir oxygen som igjen jo er oppkvikkende, så slutt å tull. Du vil heller ikke finne en eneste tannlege som anbefaler hydrogenperoxide for da vil han jo miste mye jobb. Det blir som å spørre en som driver bensinstasjon om man skal selge bilen og kjøpe sykkel.
Vis hele sitatet...
1: Legemedisinen har utvikla seg mykje sidan 1950. Ting som hofteproteser, AIDS-behandling, kreftbehandling, intensivbehandling, hjertetransplantasjoner, lungetransplantasjon, hjertekirurgi... det var ikkje tilgjengeleg i 1950. I dag er det daglegdags.

2: Oksygen er oppkvikkande, men virkninga er kortvarig, og det funker best om du puster det inn - ettersom det er lungene som er laga for å ta opp oksygen. Det er heller ikkje eit veldig stort problem med oksygendeprivasjon for dei fleste av oss - og for dei som har det problemet er oksygengass vanleg å puste inn. Det er rett og slett ikkje plausibelt at å innta hydrogenperoksid vil føre til høgare oksygennivå i blodet. Og om det var det ville det uansett vere svært kortvarig, ettersom kroppen er god på å oppretthalde eit godt forhold mellom CO2 og oksygen i blodet.

3: tannleger bruker hydrogenperoksid for tannbleiking. Grunnen til at du ikkje bør dille med det sjølv er at du risikerer etseskader.
Hei

Takk for svar.

Ja, jeg skjønner at hydrogenperoksid ikke er leketøy, og takker for advarselen, og jeg mente ren i lav prosent, som i kun hydrogenperoksid og destillert vann. Har lest litt om det, om det er placebo eller ei, vet jeg ikke, men folk ser ut som at de har hjelp i det. Jeg vil iallefall prøve det.

Jeg ønsker å finne så lav prosent (food grade) som mulig, som jeg vil tynne ned til 1%. Forstår det slik at de hvite blodlegemene produserer hydrogenperoksid for å bekjempe infeksjoner, så det virker som om det kan ligge noe i det.

Takker for svar daffe og amdb472 og andre.
Sitat av notFanatic Vis innlegg
Hei

Takk for svar.

Ja, jeg skjønner at hydrogenperoksid ikke er leketøy, og takker for advarselen, og jeg mente ren i lav prosent, som i kun hydrogenperoksid og destillert vann. Har lest litt om det, om det er placebo eller ei, vet jeg ikke, men folk ser ut som at de har hjelp i det. Jeg vil iallefall prøve det.

Jeg ønsker å finne så lav prosent (food grade) som mulig, som jeg vil tynne ned til 1%. Forstår det slik at de hvite blodlegemene produserer hydrogenperoksid for å bekjempe infeksjoner, så det virker som om det kan ligge noe i det.

Takker for svar daffe og amdb472 og andre.
Vis hele sitatet...
Dette som er uthevet er direkte feil! Du kan lese hvordan det fungerer her:
https://en.wikipedia.org/wiki/Immune_system
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av notFanatic Vis innlegg
Har lest litt om det, om det er placebo eller ei, vet jeg ikke, men folk ser ut som at de har hjelp i det. Jeg vil iallefall prøve det.
Vis hele sitatet...
At folk hevder ting fungerer seier diverre veldig lite. Den enklaste å lure er deg sjølv, og placebo er høgst reell og i somme tilfeller relativt kraftig mekanisme, spesielt på psykosomatiske lidinger og smerteoppfatning. Effekten er velkjent og veldokumentert.

Så du bør ikkje lytte til kva folk hevder funker. Du bør lytte til legen din, som faktisk har brukt tid på å studere faget.
Sitat av notFanatic Vis innlegg
Forstår det slik at de hvite blodlegemene produserer hydrogenperoksid for å bekjempe infeksjoner, så det virker som om det kan ligge noe i det.
Vis hele sitatet...
Nei. Kroppen er for komplisert, med for lange biolokjemiske kjeder til at denslags antakelser er nær gyldige. Dei kvite blodlekamane produserer hydrogenperoksid i mikroskopiske doser, i umidellbar nærhet til betennelsen. Det du drikk vil verte omdanna til oksygen og vatn lenge før det kjem ut i blodbana di, og vil aldri komme i kontakt med betennelsen. Det er heller ikkje slik at litt er bra - ergo er mykje betre.

Quackwatch har ein god gjennomgang av temaet - http://www.quackwatch.org/01Quackery...er/oxygen.html

Du bør lese og forstå den før du stapper det i deg. 1% er ikkje veldig farlig i små doser, men gjer du ein feil kan du få stygge etseskader, og det har ingen effekt. Antakelsen om at det funker er basert på sviktande logikk.
Uvaksinert 👍
Sitat av notFanatic Vis innlegg
Hei

Takk for svar.

Ja, jeg skjønner at hydrogenperoksid ikke er leketøy, og takker for advarselen, og jeg mente ren i lav prosent, som i kun hydrogenperoksid og destillert vann. Har lest litt om det, om det er placebo eller ei, vet jeg ikke, men folk ser ut som at de har hjelp i det. Jeg vil iallefall prøve det.

Jeg ønsker å finne så lav prosent (food grade) som mulig, som jeg vil tynne ned til 1%. Forstår det slik at de hvite blodlegemene produserer hydrogenperoksid for å bekjempe infeksjoner, så det virker som om det kan ligge noe i det.

Takker for svar daffe og amdb472 og andre.
Vis hele sitatet...
Du kan få helt ned til 3% i foodgrade fra APC-Pure, men bestill 6%. Det er også veldig kjekt å bruke for å rengjøre tannbørster. Ikke hør på de som tuller om placebo, de tror nok heller ikke at man i Norge trenger minst 5000IU med D vitaminer DAGLIG NESTEN HELE ÅRET. Det finnes mange mennesker der ute som har blitt hjernevasket og ikke evner å tenke utenfor boksen. Når jeg har vært hos tannlege i alle år så har det alltid blitt fjernet plakk, de to siste årene hvor jeg har skylt med hydrogenperoxide av og til så har det ikke vært plakk og tannlegen har sagt at det har vært pusset veldig bra. Men klart at placebo effekten kan jo være så stor at den rekker 2 mil utenfor flaska, hva vet jeg liksom. Så bare overse disse uvitende kommentaren om hvor farlig det er og at det ikke virker. Det er bare tull som kommer fra folk som ikke tør å prøve noe annet enn fluortabletter for det har tannlegen sagt at er bra. En teskje 3% i ett glass med vann 1-2 ganger om dagen noen dager i uke er ypperlig for min del. Pass på å gurgle litt før du svelge det siden slimhinnene vil ta opp litt av dette oksygenet. Hvis du ikke vil kaste bort på både tannskylling og drikking så er det mange som svelger den 2-3% de har skylt tenna med ned med ett glass vann, men det gjør ikke jeg.
Pass på at du setter flaska på ett mørkt og kjølig sted, noen av flaskene så følger det med to korker så du skal bytte ut til en kort som ikke er helt tett når den har kommet frem i posten. Dette fordi hydrogenperoxide uten stabilisator jo hele tiden vil prøve å skille seg og lar du ei plastflaske med 6% med tett kort stå fremme på benken så sola treffer den så vil den se ut som en ballong etter hvert (egen erfaring).
Sitat av notFanatic Vis innlegg
Har lest litt om det, om det er placebo eller ei, vet jeg ikke, men folk ser ut som at de har hjelp i det. Jeg vil iallefall prøve det.
Vis hele sitatet...
Selv om noen sier de opplever at det fungerer kan det godt være både virkningsløst og direkte farlig. Det er derfor leger forholder seg til moderne forskning, ikke YouTube. Og det er derfor du bør høre på hva legene sier, og ikke folk som daffe over her, som plukker hypoteser ut av ræva og kaller alle som ikke svelger dem rått for trangsynte idioter.

Ta helsa og den intellektuelle integriteten din litt mer på alvor og vær litt mer kritisk innstilt til informasjonen du kommer over. Kan den ikke verifiseres i god forskning, legg prosjektet på hylla. Det kan faktisk være skadelig.

(Angående hydrogenperoksid til munnskylling, så har det sikkert en effekt. Men spør tannlegen din for informasjon om utblandingsgrad, hyppighet og faresignaler, siden det tross alt fungerer gjennom å være etsende.)
Uvaksinert 👍
Pass også på å ikke hell noe tilbake i flasken og ikke tynn ut i flaska med vanlig vann, det må tynnes ut når du bruker det. Kommer det noe dritt oppi flaska som urent vann fra springen så vil det reagere. Skal du tynne ut på flaska så må du ha destilert vann (det er ikke det samme som batterivann på biltema da det kun er filtrert).
Frankrikes Solkonge
Sitat av daffe Vis innlegg
Ikke hør på de som tuller om placebo, de tror nok heller ikke at man i Norge trenger minst 5000IU med D vitaminer DAGLIG NESTEN HELE ÅRET.
Vis hele sitatet...
Det var da heftig mye. Jeg var hos legen på grunn av D-vitaminmangel og fikk beskjed om å ta 80 mikrogram om dagen i fire uker. Det tilsvarer 3200 IU. Det du sier er over 125 mikrogram daglig. Normalt holder det å ta 10 mikrogram for å opprettholde et passende nivå i kroppen.
Du vil ikke få noe ut av det, selv om du puster inn ren oksygen i lungene dine. Kroppen våres er laget for 21% oksygen, og den vil gjerne holde det der. Blodet som omringer lungene er uansett mettet, da det inneholder 97% av den oksygenet blodet kan holde. Oksygen som skal inn i blodet må binde seg til et protein kalt hemoglobin. Puster du inn renere oksygen en kroppen er vandt med vil du med andre ord ikke mette blodet ditt mer med oksygen, du vil derimot skade lungene dine. Lungene dine kan nemlig ikke kvitte seg med Co2, da lungene er fylt med et O2 konsentrat og du kan få en build up i blodet ditt. Du har små søte saker som kalles for alveolener, eller luftblærer i lungene som er ansvarlig for dette. Ren oksygen kan faktisk destruere luftblærene dine som vil resultere i permanent skade. Selv om du klarer å drikke en væske med oksygen og dersom magen klarte å ta opp oksygenet ville du jo måttet drikke ekstreme mengder for å utgjøre en særlig forskjell. Finnes jo oksygenbarer og slikt nå, men det har jo ikke vist seg å utgjøre en særlig forskjell.

Sitat av daffe Vis innlegg
de tror nok heller ikke at man i Norge trenger minst 5000IU med D vitaminer DAGLIG NESTEN HELE ÅRET.
Vis hele sitatet...
5000 IU med D-vitaminer pr. dag er 125mcg. Kroppen trenger om trent 10mcg D-vitamin hver dag. Vitamin D er fettløselig og lagres i nyrene, det er viktig at inntaket over tid ikke blir for høyt, da det kan resultere i en rekke negative helseeffekter, bl. annet for høye nivåer kalsium, nyrestein og så videre. EFSA har i 2012 økt grensen før øvre tolerable langvarige daglige inntak av vitamin D til 50 mikrogram/dag for barn 1-10 år og 100 mikrogram/dag for ungdom og voksne. Dette går over denne grensen. Her er et sitat skrevet av en tekst fra ''Tim Spector
Professor of Genetic Epidemiology, King's College London''.

The usual prescribed dose in most countries is 800 to 1,000 units per day (so 24,000-30,000 units per month). However, two randomised trials found that at around 40,000 to 60,000 units per month Vitamin D effectively became a dangerous substance.
Vis hele sitatet...
40.000IU = 33mcg pr dag har vist seg å være skadelig.

Det er helt klart sjeldent en overdoserer på D-vitamin, og en overdose er ikke nødvendigvis veldig farlig, men å anbefale folk å ta 12,5 ganger den daglige anbefalte dosen blir i det drøyeste laget da dette har vist seg å være skadelig fra alle seriøse kilder.
Sist endret av Relevant; 13. februar 2016 kl. 18:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Uvaksinert 👍
Tror nok noen bør undersøke litt om D vitaminer. Det er anbefalt mye høyere doser i land med mye sol. Verdiene på D vitaminer er satt for at de fleste i befolkningen skulle unngå rakitt (engelsk syke). Men i de senere år så har det vist seg at D vitaminer også hjelper mot mye annet, men man har glemt å øke anbefalt maks dose.
http://www.frisksomenfisk.com/blogg/...rrigere-mangel

http://www.newswise.com/articles/sci...is-far-too-low

Men det er jo klart at det er lettere å holde en syk befolkning i ro så drit i å ta D vitmainer. Mange jeg kjenner og også mine barn tar nå 5000IU hver dag og ingen har vært syke i det siste, ingen influensa eller forkjølelse selv om dette både går på skoler og arbeidsplasser. D vitamin er det vitaminet som nok er mest undervurdert og noe som ville hjulpet mange. Ta f.eks Astma, jeg har hatt det i over 40 år og trenger nå ikke lenger Ventolin (har vel ikke brukt det på over 1 år) og har nesten vurdert å kutte helt ut Servent (tar mye mindre enn før) etter at jeg begynte med D vitaminer. Gikk i 15-16 år på sterke smertestillende og nervemedisin som Lyrica, Nozanin? og masse annet. Begynte med Glucosamin med Chionditorin og MSM og har nå i 1,5 år kunne sovet hele natten uten å motte stå opp med smerter, har nesten helt kuttet ut smertestillende som nå kun tas kanskje noen få ganger i mnd. Med 3 prolaps og bechtrew så er det ganske bra. Har anbefalt dette til flere og fikk senset i forrige uke beskjed fra en som hadde gitt Glucosamin til sin gamle mor fordi hun har store problemer med rygge og etter 1 uke så hadde hun kuttet ut smertestillende og var mye mye bedre. Så man bør revurdere den skolemedisinen og se på alternativer her til lands så ville man nok fått ned sykefravær med 70-80%
Sist endret av daffe; 13. februar 2016 kl. 19:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av daffe Vis innlegg
Legene i Norge følger skolemedisin fra 1950 tallet. De vil stort sett aldri foreslå å benytte noe utradisjonelt.

[...]

Så jævla farlig kan det ikke være i små doser uansett.
Vis hele sitatet...
Legene i Norge følger skolemedisin tildels fra før år 0, raffinert og forbedret via sunne vitenskapelige prinsipper gjennom hundrevis av år. Mye av denne har "alternative" røtter - men det som faktisk viser seg å funke, kaller man "medisin". At noe er utradisjonelt betyr ikke si det er verdiløst - men det vil absolutt ikke si at det må ha noen verdi. Eneste riktige svar er å ha en rasjonell skepsis og forske mer.
Sist endret av robhol; 13. februar 2016 kl. 19:26.
Uvaksinert 👍
http://www.vitamindcouncil.org/about...my-body-needs/

Hvis folk hadde gått til legen og fått målt verdiene så ville de fått sjokk når de ser hvor lave de er.

Blir vel ikke så veldig feil å si at Oslo ligger rundt samme breddegrad som Edmond? Så 7 mnd uten at man får D vitaminer fra sola. Når man da tenker på at man lett får 10.000-20.000IU en solfylt dag så bør man kunne skjønne at man trenger mye høyere verdier enn det som selges på apoteket om vinteren.

For example, in the southern United States, in places like Florida, your body can produce vitamin D most of the year, while in more northern places, like New York City or Boston, you can’t produce much vitamin D from November through March. If you live even further north, like in Edmonton, Canada, you can’t produce vitamin D from October through April. These times are even longer (by a month or two) if you’re skin type is darker.
Sist endret av daffe; 13. februar 2016 kl. 19:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.