Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1617
hei. har pc'en nevnt i tittelen, og den blir varmere og varmere med tiden.
det er som oftest ikke vifta som er problemet (skulle gjerne rensa den profft, men vet ikke hvor pc'en er kjøpt. fikk i gave, og hverken mor eller søster som kjøpte den husker hvor de kjøpte den)
ønsker å rense vifta, og gjør det kanskje i morgen.

Det som er det virkelig største problemet er at det er delen under pcen, nederst som går seg varm. det går ann å skru opp, men vet ikke hva det er. noen som vet?

Og ; vet noen hvordan jeg kan hindre at den hetes raskt opp? bruker kjøleviftebort, uten vifte (ja bare bordet til den, merke logitech)

har alltid brukt bord til den eller kjølevifte, men den røk, så...

ellers vet jeg ikke hva mer dere trenger/ønsker å vite. de specsa jeg fant er i signaturen min,

takk!
Kjenner meg igjen, har selv hatt 2 Acer laptoper som gikk til helvette pga. overoppheting.

Jeg har dessverre ingen løsning på hvordan det kan løses, annet enn å holde seg langt borte fra Acer
Trådstarter
PCen er litt over 2 år gammel (fikk den i juni før forrige skoleår)

den er fint behandlet

EDIT: den bruker også ganske lang tid på å slå seg av, gå i dvale osv.
samme som Athul sa hold deg lang unna acer sin mannshit, kjøp deg heller ny pc istede for go bruke tid og penger på gammel shit spesielt acer!
Kan som de andre bekreft at acer sine laptoper har en tendens til å bli glodvarme. Hadde selv en aspire 5253 som ble ganske varm i tiden før den døde..
Er ikke så mye du får gjort uten å bytte deler.
Du kan jo prøve med kompressor eller noe lignende og blåse reint, men tviler på at det hjelper.
Har Acer laptop selv, og rett og slett jeg hater dem...
Om jeg hadde hatt mer vett i hodet når jeg kjøpte laptop hadde jeg ikke valgt Acer.
Min acer ble til en plastklump.
Alle laptoper blir varme! Bruk trykkluft for å få bort støv, slett unødvendig dritt på harddisken eller reinstaller Windows.

Hvis du virkelig vil ha en rask laptop kjøp en SSD til den.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Harddisk har da fint lite å si for varme?
Sitat av robhol Vis innlegg
Harddisk har da fint lite å si for varme?
Vis hele sitatet...
OP snakket også om at maskinen var treg, samt brukte lang tid på å slå seg av/gå i dvale.
Sist endret av 23732; 9. mai 2013 kl. 11:19.
som nemnd, rens vifta og heatsinken, gjer dette regelmessig, dvs. kvar 3 mnd og du vil garantert ikkje få problemer med overoppheting igjen.

Når det kjem til ein treig pc, kjør ein diskfragmentering, og last gjerne ned ccleaner og kjør den eit par gongar, samt fjern unyttige oppstartsprogram.
Hei!

Har selv eid 2 acer laptoper, og er egentlig ikke så skeptiske til dem (selv om jeg skjønner hvorfor mange er det). Har også opplevd at de blir ganske varme.

Mitt råd: skift thermal paste på heatsinken. Jeg har en anelse om at Acer er slappe når det kommer til langstidsstabiliteten til heat sinken. Hadde problemer med en Acer 8920g (den er en svær sak), og da fattern bytta thermal paste var den plutselig helt grei igjen.

Har også en Acer Aspire V3-571, og den har også slitt med overoppheting. Dette var derimot fordi svensken som reparerte den glemte å koble tilbake vifta til hovedkortet da han satte den sammen igjen, men det er en annen sak...
Trådstarter
probemet angående bytting av deler osv, er at jeg har ikke så stor erfaring med å skru opp pcer, og hvertfall ikke min egen lille baby

men hva koster en PC som er minst like god som denne da?