Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 669
For en stund siden hadde jeg en tråd (kjøp av maskinvare-forumet) om PC-komponenter som jeg skulle bestille og sette sammen til en venn. Nå er jeg godt igang med byggingen, men har problemer med å få slått den på. Saken er at jeg ikke vet nøyaktig hvor enkelte av frontpanel-ledningene skal settes i. Når jeg følger manualen for hovedkortet får jeg ikke startet opp - ingen lys, ingen vifter, selv når bryteren til strømforsyningen er på, og alle strømledninger ordentlig plugget i.

På en av "mellomkontaktene" som fulgte med hovedkortet er det plass til "pwr_sw"+-, "fp pwr/slp", "hd_led"+- og "rst_sw"+-.

Fractal Design Mini kom kun med kontaker merket "reset sw", samt "pwr led +" og "pwr led -".

Det som er spesielt forvirrende er at det ikke fulgte noen kontakt for "pwr_sw". Setter jeg "pwr led"-kontakten i "pwr_sw"-posisjon, får jeg lys på av/på-knappen. Det gjør jeg ikke hvis jeg setter dem på "fp pwr/slp" der manualen sier de skal være.

At "reset sw"-kontakten skal setter i "rst_sw"-posisjon virker opplagt nok, men jeg får fremdeles ikke startet PCen, samme hvilken vei den settes i.

Kan noen hjelpe meg?
Se igjen om det er en pwr_sw, om det ikke er det så er det produksjonsfeil. Men du kan alltids teste om pcen går på ved å bruke en skrutrekker eller noe og røre pinnene til pwr_sw.
Like etter jeg postet dette innlegget fant jeg "pwr_sw", som jeg hadde klart å overse lenge nok til å bli overbevist om at den ikke var der. For mye PC-bygging, for lite søvn. Takk skal du uansett ha!