Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1079
Hei, har et ASUS PCE-N53 300Mbps 11n Dual band wireless LAN PCI-E Card. Dette har fungert helt fint til for noen uker siden. Problemet er at hver gang jeg connecter til internettet dropper Mbps fra 300 og ned til 5,5-1 Mbps. Pluss at jeg får en ping på rundt 3000-5000 annenhvert minutt som gjør at jeg disconnecter fra diverse spill osv hele tiden. Samme med download speeden som har droppet fra 2,7 mb/s tidligere til 40 kb/s nå.. Jeg bruker trådløst internett, ikke kabel.

Altså, jeg har alltid hatt Mbps på minst 100, nå ligger det alltid på 5,5-1.. Noen som har møtt på samme problem og/eller kan hjelpe meg med dette? Er veldig frustrert fordi jeg ikke får til å gjøre noe annet enn å være på facebook, kanskje hvis jeg er heldig se på stream.. Takker for hjelp!

EDIT: Dette er det jeg får opp når jeg kjører speedtest.net på denne pc'n. Mens på andre pc'er i huset får jeg det jeg er lovet, altså 25mbps download speed og upload speed.

http://gyazo.com/585f71ab0632450ee3ad906311221768.png
Sist endret av Nayroun; 2. mai 2013 kl. 17:23.
Prøvd å oppdatere nettverksdrivere?

Forresten: Hvordan kan du få over 100 Mbps på en 25 Mbps-linje?
Trådstarter
Jepp, har oppdatert nettverksdriverne. Og hvis jeg går til "Nettverks og delingssenter" og klikker på Trådløsnettverkstilkobling(Airlink****) og jeg ser på hastighet har det vært på over 100 Mbps (Merk: Jeg tror det er Bit og ikke Bytes.) Så tror ikke det har noe med min 25 mb/s linje å gjøre.

EDIT: Isåfall hvis jeg har feil skal det iallefall ikke være på usle 5,5mbps eller 1... Skal jo ha 25.

http://gyazo.com/178bd0355319911a382604df58fda1e1.png

Ligger på 2 nå.. wohoo.. høyere enn 1 iallefall..........
Sist endret av Nayroun; 2. mai 2013 kl. 18:08.
Du tror mye og vet lite.

Tilkoblingen lokalt har vært 300mbps, men det har ingenting med internett å gjøre.

Har du 25 mbit har du ikke mer, verken i dag eller for en uke siden.

25 mbit = ~ 3 mbyte per sekund

Da du ikke er alene på nettverket er nok den siste megabyten i bruk på de andre stasjonene.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Alle nettverkshastigheter er i bit/s og hvilken hastighet man har lokalt er irrelevant for Internetthastighet så lenge den er høyere en wan-hastigheten.

Den største sannsynligheten er at du har nylig fått støy på nettet ditt, enten fra naboer eller internt i huset ditt.

Trådløst er annenrangs nettverk uansett hvordan du vrir og vender på det.
Trådstarter
Og dette forklarer min plutselige 3000-5000 ping hvert minutt? Noe som begynte helt plutselig.

EDIT: Dette skjer uansett om noen er på nettet eller ikke. Det skjer klokken 3 om natten, skjer 3 om dagen, skjer 9 om morgenen, skjer 9 om kvelden..

Sitat av waf Vis innlegg
Du tror mye og vet lite.
Vis hele sitatet...
Takk, har aldri hatt noen til å lære meg dette. Da lærte jeg noe i dag også
Sist endret av Nayroun; 2. mai 2013 kl. 18:13.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Signalet ditt er jo forøvrig latterlig dårlig til at du er i samme hus, hvor sitter du i forhold til aksesspunkt?
Trådstarter
Sitter ca 20 meter unna rutern. Signalet er pga at jeg nettopp flyttet den til stua hvor jeg har modemet for å prøve en annen nettverkskabel fra modem til ruter. Har samme problem når jeg har full signalstyrke :/
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Kjør en Scan rundt i huset ditt med feks inssider og se hvilke andre aksesspunkter du plukker opp og hvilke frekvenser de bruker.

Oppdater også firmware på aksesspunkt og drivere lokalt.
Trådstarter
Er 0 Overlapping av channel 1 som nettet mitt bruker. Er også 2,4 GHz.
Så ingenting galt med aksesspunket, eller? Har ærlig talt ikke så mye peiling, er derfor jeg spurte om hjelp her.

Plukker opp to andre internett men med bare 10% signalstyrke elns..