Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1105
Har nå montert min nye Corsair H100i, ett punkt og prikke ut ifra beskrivelsen som fulgte med.
Nå er det montert med slik at viftene drar luften inn i kabinettet, og deretter kabinett viftene som drar den varme luften ut igjen.

Når jeg ser på Corsair Link programmet og overvåker temperaturen, og den når nå 50C ved ca 20-30% load, da spiller jeg League of Legends, har oppe skype og en stream.

Jeg synes dette virker veldig høyt, viftene går på 1200-1500 rpm når temperaturen ligger rundt 50.

Er dette vanlig? Jeg hadde trodd temperaturen skulle vært lavere enn dette.
Kan det være dårlig kjølepasta? Andre defekter?
Var du nøye når du fjernet pastaen som var på prosessoren fra før av, eller er dette et nytt build?
Alexulv's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg brukte noe middel jeg kjøpte for å fjerne gammel pasta, også var det en annen jeg skulle bruke etter jeg hadde fjernet pastaen, (altså 2 forskjellige midler). Så jeg vil tro at jeg fikk alt vekk så godt som mulig.
Jeg hadde også ganske høye temps med min H100i, endte opp med at jeg returnerte den pga sinnsykt høy støy og dårlige temps
hva slags temps har du på idle og 100 % load? å har du overclocket? i så fall, hva er volt og mhz?
Har det mye og si hvordan du tar vekk pasta? Jeg cleana bare med vann. Men tok vek ALT jeg kunne se.
Kan anbefale deg å kjøpe 2 stk Corsair SP120 high performance vifter så skal du nok få lavere temp. Stock-viftene bråker en god del og Corsair viftene har mye høyere RPM. ( Listet til en dobbel-pakke så trenger bare kjøpe en av den )
Sist endret av Contr3l; 14. april 2013 kl. 00:24.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Airflow generelt da? Har mye å si det. Ser CPU tempene min stiger fort om jeg setter alle viftene på det tregeste, utenom CPU kjølern.

Du har ikke lagt på for mye kjølepasta? Er ikke bra med hverken for lite eller for mye.
Alexulv's Avatar
Trådstarter
Jeg har ikke lagt på egen kjølepasta men har brukt den som fulgte med og ferdig tatt på pumpen på H100i.
Ved 100% load har jeg opp under 60 grader, på idle ligger den rundt 30-33 grader.

Synes ikke støyen er det verste akkurat nå, leverte tilbake H80i pga ekstrem støy.
kanskje det kan hjelpe hvis jeg bytter ut viftene til noen bedre.

De Corsair SP120 HP, er disse laget for høy rpm og?
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Jeg har ikke lagt på egen kjølepasta men har brukt den som fulgte med og ferdig tatt på pumpen på H100i.
Ved 100% load har jeg opp under 60 grader, på idle ligger den rundt 30-33 grader.

Synes ikke støyen er det verste akkurat nå, leverte tilbake H80i pga ekstrem støy.
kanskje det kan hjelpe hvis jeg bytter ut viftene til noen bedre.

De Corsair SP120 HP, er disse laget for høy rpm og?
Vis hele sitatet...
synes det høres ut som greie temps... du kan riktig nok bytte til noen bedre vifter SP120PE går ekstremt fort (2350 rpm), de dytter riktig nok mye luft, men bråker også som søren... vurder heller quiet edition
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
synes det høres ut som greie temps... du kan riktig nok bytte til noen bedre vifter SP120PE går ekstremt fort (2350 rpm), de dytter riktig nok mye luft, men bråker også som søren... vurder heller quiet edition
Vis hele sitatet...
eller vurder bequiet eLoop som er langt bedre vifter en SP120QE,

Hvordan folk har fått det for seg at SP viftene(som er identiske viftene som står på enheten fra før av) vil yte bedre på lavere rpm en standar viftene på h100i :/
H100i viftene er basicly SP vifter med boosta RPM uten fargeringene og gummi greiene!
Sist endret av Frufsa; 14. april 2013 kl. 01:45.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
eller vurder bequiet eLoop som er langt bedre vifter en SP120QE,

Hvordan folk har fått det for seg at SP viftene(som er identiske viftene som står på enheten fra før av) vil yte bedre på lavere rpm en standar viftene på h100i :/
H100i viftene er basicly SP vifter med boosta RPM uten fargeringene og gummi greiene!
Vis hele sitatet...
1. det er faktisk forskjell på viftene, selv om det er minimalt
2. sa ikke at han skulle bytte for ytelse, men de originale er så vidt meg bekjent ganske bråkete.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
1. det er faktisk forskjell på viftene, selv om det er minimalt
2. sa ikke at han skulle bytte for ytelse, men de originale er så vidt meg bekjent ganske bråkete.
Vis hele sitatet...
1. såvidt jeg vet så står det svart på hvit at de vil gi lavere temps, Reint tenkisk er det ikke forskjell på viftene, eneste forskjellene på standar h100i viftene og SP viftene er kosmetiske endringer, og høyere RPM.
Sitat av Contr3l Vis innlegg
Kan anbefale deg å kjøpe 2 stk Corsair SP120 high performance vifter så skal du nok få lavere temp.
Vis hele sitatet...
2.Om støynivå er en dealbreaker vill jeg ikke anbefale corsair sine SP vifter, de holder rett og slett ikke mål når det kommer til støynivå, Skal man ha stille vifter med god ytelse må man enten kikke på noiseblocker eLoop, eller noctua NF-F12.
Mine SP vifter ligger å samler støv da jeg rett og slett ikke taklet støyen fra de!
Sist endret av Frufsa; 14. april 2013 kl. 02:01.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
1. såvidt jeg vet så står det svart på hvit at de vil gi lavere temps, Reint tenkisk er det ikke forskjell på viftene, eneste forskjellene på standar h100i viftene og SP viftene er kosmetiske endringer, og høyere RPM.
Vis hele sitatet...
jeg sa han kunne bytte til bedre vifter, ikke nødvendigvis noen sterkere. bedre kan også bety mer stillegående
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
jeg sa han kunne bytte til bedre vifter, ikke nødvendigvis noen sterkere. bedre kan også bety mer stillegående
Vis hele sitatet...
Nå var det ikke deg jeg reffererte til med viftne da

Jeg tenkte mer på personen som påsto man fikk bedre temps med samme viftene på laver rpm...

Jeg vil fortsatt anbefale eLoop eller NF-F12 fremfor SP, da disse faktisk er helt drøye vifter, når det kommer til ytelse per dB.
snu h100 vifta rundt så den fjerner den varme luften fra kjøleribbene ut.
Det vil også hindre at ribbene blir blokkert av støv over tid også, sett på at eventuelt andre vifter ikke drar med seg masse støv inn da.

hvordan kabinett har du? er det et stort med mye rom eller lite?
er det et stort kabinett vil ikke kabinettviftene ha noe bemerkelsesverdig påvirkning da den ikke er nærme nok varmekilden, noe viftene på cpu/gpu ol. har.
Alexulv's Avatar
Trådstarter
Jeg har ett NZXT Phantom kabinett. Har vel forsåvidt greit nok med plass.