Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2044
Jeg har et problem. Tingen er den at i det ene øyeblikk så er pc'en super-rask, og etter ca. 30-60 min så blir den like treg som en windows 98, og klikker totalt. Og dersom jeg prøver og gå f.eks inn på nettet mens den klikker så skjer det ofte at det kommer en slags rar lyd som om den skal sprenge (virkelig irriterende), som så forsvinner etter noen sekunder. Og etter sånn 5-10 min eller noe så funker den og er rask som faen igjen
Jeg har skannet pc'en for virus med Malwarebytes Anti-Malware (uten noen virus oppdaget) og kjørt "disk opprydning" programmet, uten noen forandring. Denne tregheten kommer fortsatt regelmessig.
Dette har foregått i ca. 1 uke nå, men har nå begynt og skje oftere, for å ikke glemme at det begynner og virkelig irritere meg
Da jeg våknet idag tidlig så var pc'en av og prøve og slå seg på igjen og igjen hele tiden, uten og klare det (kjørte i ca. 2-5 sek før den slukna igjen). Men slo seg på ordentlig og funket som vanlig da jeg holdt nede "avsluttnings" knappen for å slå den av og for så og slå den på igjen på vanlig vis
Pc'en er også bare rundt 2 månder gammel.
Jeg har også fortsatt en aktiv McAfee lisens på pc'en.
Noen som vet hva problemet kan være, og hva jeg kan gjøre for å fikse problemet?
Sist endret av knutmoore; 20. mars 2011 kl. 15:15.
Hadde et lignende problem igår, bare med spill da, det lagget (1FPS) i 5 sekunder, hvert 15. sekund eller noe sånt, løsningen for meg var å installere Windows 7 på nytt.
knutmoore's Avatar
Trådstarter
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Hadde et lignende problem igår, bare med spill da, det lagget (1FPS) i 5 sekunder, hvert 15. sekund eller noe sånt, løsningen for meg var å installere Windows 7 på nytt.
Vis hele sitatet...
Hvordan installere jeg Windows 7 ned på nytt?
Og vil dette resultere til at data på pc'en blir sletta?
Sist endret av knutmoore; 20. mars 2011 kl. 15:19.
Hvis du har en HP har du sansynligvis en Recovery drive, har du et annet merke har du sansynligvis CD'en og har du bygd selv har du sannsynligvis Windows 7 CD'en og koden. Og ja, alt på PC'en vil bli slettet, men den vil bli like rask som da du tok den ut av boksen.
knutmoore's Avatar
Trådstarter
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Hvis du har en HP har du sansynligvis en Recovery drive, har du et annet merke har du sansynligvis CD'en og har du bygd selv har du sannsynligvis Windows 7 CD'en og koden. Og ja, alt på PC'en vil bli slettet, men den vil bli like rask som da du tok den ut av boksen.
Vis hele sitatet...
Ok
Finnes det noen andre måter? Jeg har nemlig en del jeg ikke kan miste, pluss 3000 torrentsnedlastinger
Jeg har forresten en Acer pc
Sist endret av knutmoore; 20. mars 2011 kl. 15:25.
Ikke som jeg vet om.. Fragmentere disken? Se under oppgavebehandling om du ser noen tjeneser eller prosesser som ikke skal kjøre.
knutmoore's Avatar
Trådstarter
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Ikke som jeg vet om.. Fragmentere disken? Se under oppgavebehandling om du ser noen tjeneser eller prosesser som ikke skal kjøre.
Vis hele sitatet...
Hva vil det si og Fragmentere disken?
Fant ingen tjenester eller prosesser som ikke skal kjøre heller.

Vil legge til at pc'en har 356 ledig av 452GB
Sist endret av knutmoore; 20. mars 2011 kl. 15:30.
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Ikke som jeg vet om.. Fragmentere disken?
Vis hele sitatet...
Jeg er ganske sikker på at det er lurere å defragmentere
Sist endret av olli408; 20. mars 2011 kl. 16:29.
knutmoore's Avatar
Trådstarter
Sitat av olli408 Vis innlegg
Jeg er ganske sikker på at det er lurere å defragmentere
Vis hele sitatet...
Jeg har allerede gjort det
Men så oppdaget jeg at pc'en blir defragmenter automatisk hver Onsdag klokken 01:00 om natten
Så det var ikke mye og defragmentere, men jeg gjorde det allikevel på alle diskene på pc'en
Men ingen forandring, desverre
Det må jo finnes andre ting jeg kan gjøre for og fikse problemet også?
Høres ut som PCen din sliter mer enn nødvendig. Kjør http://www.malwarebytes.org/
knutmoore's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinis Vis innlegg
Høres ut som PCen din sliter mer enn nødvendig. Kjør http://www.malwarebytes.org/
Vis hele sitatet...
Som nevnt hadde jeg allerede gjort det
Men etter og nesten ha gitt opp så gjorde jeg noe som jeg aldri ville tro ville funke, men funket alliikevel, nemlig restarte pc'en
Om du har en ekstern harddisk så kan du jo bare legge inn alle dine 'precious' torrents inn der!
Sitat av olli408 Vis innlegg
Jeg er ganske sikker på at det er lurere å defragmentere
Vis hele sitatet...
Jeg er ganske sikker på at det er idiotisk å manuelt defragmentere systemer nyere enn XP.
knutmoore's Avatar
Trådstarter
Sitat av Peeinmyurin Vis innlegg
Om du har en ekstern harddisk så kan du jo bare legge inn alle dine 'precious' torrents inn der!
Vis hele sitatet...
Hva er en "precious" torrents?
Dette har vel en ganske logisk forklaring, harddisken din begynner å bli full som igjen øker søketiden på data, jo mer du legger på harddisken jo lengere søketid får du. Som igjen fører til treigere respons.

Noe annet å som fører til at dataen blir treig er at det kjører får mange prosesser samtidig.

Det spiller også en liten rolle inn på windows maskiner hvor fult skrivebordet ditt er.

Jeg må bare kommentere tittelen din, hvordan kan du si at windows 7 er like treigt som windows 98? Hvis du hadde installert windows 98 på dagens maskiner så hadde det gått så fort at du ikkje hadde hatt tid til å reagere før operasjonen var fullført.
knutmoore's Avatar
Trådstarter
Sitat av Masi Vis innlegg
Dette har vel en ganske logisk forklaring, harddisken din begynner å bli full som igjen øker søketiden på data, jo mer du legger på harddisken jo lengere søketid får du. Som igjen fører til treigere respons.

Noe annet å som fører til at dataen blir treig er at det kjører får mange prosesser samtidig.

Det spiller også en liten rolle inn på windows maskiner hvor fult skrivebordet ditt er.

Jeg må bare kommentere tittelen din, hvordan kan du si at windows 7 er like treigt som windows 98? Hvis du hadde installert windows 98 på dagens maskiner så hadde det gått så fort at du ikkje hadde hatt tid til å reagere før operasjonen var fullført.
Vis hele sitatet...
Jeg har ca. 390GB ledig minne av 500 Så ikke særlig full nei
Fordi jeg ser på "programmet" i pc'n som selve pc'n
sjekk vilke programmer som er instalert på pc-en (Star-kontollpanel-programmer og funksjoner) avinstalere programer du ikke bruker toolbars
Sikkerhetsklarert
Kan du har problemer med kjøling? Du sier du hører en lyd som om maskinen skulle eksplodere. Hva vil det si? Er det viftestøy, eller disker? Prøv å beskriv lyden og hvor den kommer fra.

Er det en laptop eller en stasjonær?
Gjør som meg: Kjøp en stor Hardisk (Jeg kjøpte en 2 TB) og innstaler alt på nytt Og ikke flytt ting du ikke trenger over til den "Nye" dataen din.

Ha alt klart. Last ned alle programmene du vil ha på den før du reininstallerer sånn at du kan se på en film mens alt installerer osv..

Så flytter du over bilder (Helt kopiere slik at du har en backup), filmer, kanskje spill osv..
Sitat av knutmoore Vis innlegg
Som nevnt hadde jeg allerede gjort det
Men etter og nesten ha gitt opp så gjorde jeg noe som jeg aldri ville tro ville funke, men funket alliikevel, nemlig restarte pc'en
Vis hele sitatet...
Har du løst problemet ditt?