Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1563
Hei!

Nå har jeg prøvd i en god stund å mekke logo. Tror ikke jeg helt klarer å få frem at jeg er "musikk produsent", men headsettet på den ene logoen tror jeg hjalp litt..
Jeg bare slenger opp noe jeg har laget, så kanskje noen kan si meg hvem du liker best
Kanskje noen til og med har noen forslag å gi meg, så jeg kan bli flinkere.

Logo 1
Logo 2
Logo 3
Logo 4

- onTop
Likte det første bilde ganske godt, men hvis du skal få frem at du er "produsent", blir vel "DJ" litt feil å bruke.. Kunne f. eks hatt det headsettet bak skrifta og skrivd "onTop" med store bokstaver og "Ltd." under. Ville vært litt mere produsent preg over,,, så kan du mekke noe effekter du syns er fin til

Mitt forslag da
Sist endret av Thrudvang; 17. april 2008 kl. 11:48.
1. Det er ikke en logo
2. Ikke bruk glans og slikt på logo

Vel, en logo bør være ren og pen, ikke med altmulig stash.
Spesielt ikke standard photoshop greier, som f.eks på bilde 4, hvor du bruker hjerte med en grein(?) utav.

Prøv å lag det litt enklere.
2,3 og 4 så ikke ut ;p 1 Var den fineste, men ingen av dem treffer "logo" typen av grafikk om du er ute etter det. Lag det 10 ganger enklere uten effekter!
Enig med de over, få logoen enkel.
Prøvde meg ut på et eksempel, ble ikke så bra, men er vertfall enkel, bare et eksempelonTop
Kugie, beklager men den var fæl:P
Jeg ville brukt nr 1 eller 2 dersom jeg måtte bruke en av dem. Men som nevnt tidligere her, prøv å lage noe litt simplere.
Keep up the work
Sitat av møkk
Kugie, beklager men den var fæl:P
Jeg ville brukt nr 1 eller 2 dersom jeg måtte bruke en av dem. Men som nevnt tidligere her, prøv å lage noe litt simplere.
Keep up the work
Vis hele sitatet...
Agree to that Slang sammen no, skulle bare slenge på et eksempel over en simpel logo, uten effekter og stæsj. Men til topic, de logoene der ville heller passet bedre som bilder, de var fine, men blir for avansert.
Tre ord:
Forenkling
Forenkling
Forenkling

Drit i alt av effekter, og dropp ikke-essensielle detaljer

Det er ikke noe "must" at det må være så utrolig tydelig fra logoen at du lager musikk, jeg vil si at det kan være et pluss, men langt fra noe must - om du kan antyde noe, på en litt abstrakt måte, så er ofte det bedre. Jeg starter gjerne med bare formene i svart, og legger på farger etterpå (og kaaanskje ting som f.ex. forløpninger/høylys).

Her er tre jeg har laget i det siste, og fått gode tilbakemeldinger på:

http://opperud.com/folio/opperud_logo.png
http://opperud.com/folio/gameopedia.png
http://opperud.com/folio/warispeace_logo2_stor.png

Som du ser er alle disse egentlig ganske basic, kun med litt highlights på gameopedia (egentlig forløpninger), og en svak forløpning på "min" (mr. opperud), og alle tre kan fint gjøres om til svarthvit, uten at de taper seg alt for mye.

Ang. forløpninger - dette er noe du bør være litt forsiktig med. Det kan bli litt rare resultater (spesielt banding) på trykk, og har en del begrensinger du bør være klar over. Men så lenge det ikke skal skjæres ut i folie, og det ikke er større antall visittkort++ enn at det kan trykkes opp med digitaltrykk, så er det ikke noe som på død og liv må unngås, bare sørg for at du ikke er avhengig av det.
Sist endret av atomet; 17. april 2008 kl. 13:55.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Hva med å spille litt på nicket. onTop. Da T står plassert mitt i og er stor kan det kanskje gjøre noe utav det. Hadde du solgt fjellutstyr hadde det vært åpenlyst hva du burde ha gjort

Jeg ser for meg at det kunne blitt bra om du hadde med enkle fått "T" til å symbolisere en DJ. Headphones som hode, seriffene som hender som styrer platene eller noe i den dur. Men som sagt må det være veldig enkelt og smart utført. Blir det detaljert funker det ikke. Som atomet sier må det være abstrakt.
"p" må da også forandres for å få balanse. Da ville jeg også droppet alt annet enn selve teksten, "onTop". Dette vil da gjennspeile du er DJ og spille på kallenavnet.


Dog greier jeg ikke å se for meg hvordan dette burde gjøres, så det overhodet ikke sikkert det er mulig å få det til å fungere.
Problemet mitt må vel være at jeg ikke vet hvordan logoen skal se ut. Så det ender opp med at jeg bare pøser på med gradients og "kule" effekter.
Hver av disse "logoene" jeg har laget tok meg ikke mer enn ett kvarter uansett - Ingen planlegging blandt annet. Så jeg burde vel bruke litt mer tid på logoen generelt
.. og takk for konstruktiv kritikk og forslag
nr. 3 var best. hadde vært bedre om du fjerna hjertet.
Her er bare et lite forsøk:
http://img413.imageshack.us/img413/2245/ontop1fw0.png

Her er hvordan den kan se ut med noen farger: http://img166.imageshack.us/img166/2380/ontop2eo9.th.png
Sitat av z0p
Hva med å spille litt på nicket. onTop. Da T står plassert mitt i og er stor kan det kanskje gjøre noe utav det. Hadde du solgt fjellutstyr hadde det vært åpenlyst hva du burde ha gjort

Jeg ser for meg at det kunne blitt bra om du hadde med enkle fått "T" til å symbolisere en DJ. Headphones som hode, seriffene som hender som styrer platene eller noe i den dur. Men som sagt må det være veldig enkelt og smart utført. Blir det detaljert funker det ikke. Som atomet sier må det være abstrakt.
"p" må da også forandres for å få balanse. Da ville jeg også droppet alt annet enn selve teksten, "onTop". Dette vil da gjennspeile du er DJ og spille på kallenavnet.


Dog greier jeg ikke å se for meg hvordan dette burde gjøres, så det overhodet ikke sikkert det er mulig å få det til å fungere.
Vis hele sitatet...
Bare for å ha understreke det: Jeg sier absolutt ikke at det MÅ være abstrakt, men ofte kan det bli mye mer elegant og spennende sånn.

Har egentlig en liten ide, ikke noe grensesprengende akkurat, men kanskje det kan hjelpe deg på vei, eller kanskje bare funke helt greit. Skal se om jeg kan slenge sammen en liten skisse til deg i løpet av helga.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg likte veldig godt den første.

atomet:
De du hadde laget var faktisk ikke noe pene. Den første var bare rotete, de andre var alt for standard og kjedelige.
Nothing personal : )
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av atomet
Bare for å ha understreke det: Jeg sier absolutt ikke at det MÅ være abstrakt, men ofte kan det bli mye mer elegant og spennende sånn.
Vis hele sitatet...
Jeg fremstilte det litt feil ser jeg. Det jeg ville frem til var at den logoen (nærmere bestemt "T") jeg delvis så for meg i hodet, måtte være abstrakt eller ihvertfall minimalt detaljert for at det skulle fungert på papiret.
Det siste var bra. Men for all del, bytt font på de andre.
Sitat av Trasken
Jeg likte veldig godt den første.

atomet:
De du hadde laget var faktisk ikke noe pene. Den første var bare rotete, de andre var alt for standard og kjedelige.
Nothing personal : )
Vis hele sitatet...
Hehe, det tar jeg faktisk ikke tungt i det hele tatt, av flere grunner...
1: du sier at du likte den første (enten du da mener den onTop la ut først eller noe av det andre her i tråden)...
2: at jeg har fått høre helt andre ting fra folk jeg bryr meg ganske mye mer om meningene til, inkludert folk som jobber med det på et veldig proft nivå, og som tydeligvis mente det såpass seriøst at de ga meg jobb, så...

Men igjen - ingenting personlig
Sist endret av atomet; 18. april 2008 kl. 17:22.
atomet sine syntes jeg var dribra.
For standar og kjedelig? For rotete?
Dersom det er fjortislogoer du intereserer deg for kan du skjekke ut piczo-sider.
Stilrene og meningsfylle logoer er akkuratt det man er ute etter.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Restyle:

Effekten av en god logo bør være at den huskes, og assosires med noe bra. Jeg vet ikke hva du hva du mener med meningsfylte, men se på nike og mcdonalds som kanskje har noen av verdens mest kjente logoer. Disse er ufattelig enkle, men alikevel ufattelig gode.
Jeg vet det ligger mer symbolsks bak disse enn øyet kan se, men det er uansett ikke kjent blant folk flest.

Uansett vil jeg påstå det er litt anerledes for en DJ. Skal man bli lagt merke til må logoen utstråle noe der og da. Man assosierer ikke på samme måte når man f.eks skal finne en DJ til spille på et arrangement.
Grunn"reglene" er selvsagt akkurat det samme for en hvilken som helst logo, enten det er for en dj, et fraktfirma, eller en webtjeneste. Derimot er det andre verdier som skal fremheves, og dermed annen symbolikk.

Det er ikke noe mindre viktig for et hvilket som helst annet firma å skille seg ut, enn det er for en dj, det burde da si seg selv.
Sitat av z0p
Restyle:

Effekten av en god logo bør være at den huskes, og assosires med noe bra. Jeg vet ikke hva du hva du mener med meningsfylte, men se på nike og mcdonalds som kanskje har noen av verdens mest kjente logoer. Disse er ufattelig enkle, men alikevel ufattelig gode.
Jeg vet det ligger mer symbolsks bak disse enn øyet kan se, men det er uansett ikke kjent blant folk flest.
Vis hele sitatet...
Var forsåvidt det jeg mente ja, bare du forklarte det litt bedre.
Sitat av z0p
Uansett vil jeg påstå det er litt anerledes for en DJ. Skal man bli lagt merke til må logoen utstråle noe der og da. Man assosierer ikke på samme måte når man f.eks skal finne en DJ til spille på et arrangement.
Vis hele sitatet...
Jeg vil egentlig ikke si det er noe mer viktig. Jeg ser på grunnprinsippene som en viktig del uansett hva logoen skulle omfatte, om det er et firma eller en DJ, som atomet påpeker. Uansett hva du jobber med, så skal man alltid prøve å bli husket, og som du sier; assosieres med noe bra.
Men over til DJ'er, så trur jeg faktisk det er navnet, mer enn logoen som er det viktige elementet i hvordan assosiasjonen foregår. En god logo blir mer som et ekstra pluss. Jeg vil fortsatt tru den bør være enkel, informativ, og lett gjenkjennelig.