Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1022
Min første hjemmeside/blogg hva synes dere? - Noen jeg burde forandre? NB! Eksempel teksten innholder en del skrivefeil, dette var bare for å se hvordan det blir når jeg starter med kodingen. Vennligst spar dere for spydigheter, er kun ute etter konstruktiv kritikk

http://i31.tinypic.com/28bfqr7.jpg
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Det grønne ornamenthelvetet bør vekk, ellers stusser jeg på hva som er synlig til enhver tid. Nå er både 'om meg' og 'blogg' åpent og synlig.
I tillegg syns jeg plusstegnet fort kan misforstås. Greit du har brukt det som et ornament over alt, men vanligvis forventer folk at det er noe man kan trykke på for at mer informasjon ekspanderer.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Det grønne pyntet behøver nødvendigvis ikke å fjernes, men du bør nok tone det ned et par hakk (blend det litt mer inn i bakgrunnen). Jeg liker heller ikke prikkene du bruker som skillelinjer mellom tittel og tekst i bloggen. Hva med å prøve [hr] i stedet?

Forøvrig er jeg enig med Dev når det gjelder plusstegnene.

Bortsett fra det nevnte, så virker det som en brukbar hjemmeside for en Lørenskoging.
Sist endret av ticks; 22. mars 2008 kl. 14:52.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av ticks
Det grønne pyntet behøver nødvendigvis ikke å fjernes
Vis hele sitatet...
Nei, kanskje man vil framstå som den neste blomsterFinn
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Dev
Nei, kanskje man vil framstå som den neste blomsterFinn
Vis hele sitatet...
Nå er det jo heldigvis noe som heter smak og behag, og når du ser fargevalget på resten av siden (les: rosa) skjønner du kanskje hvilken stil vår kjære trådstarter kjører.
tobiasmt's Avatar
Trådstarter
Sitat av ticks
Nå er det jo heldigvis noe som heter smak og behag, og når du ser fargevalget på resten av siden (les: rosa) skjønner du kanskje hvilken stil vår kjære trådstarter kjører.
Vis hele sitatet...
Tja, ikke akkurat det jeg bruker til vanlig, men synes siden burde være litt "fresh", men takk for konstruktiv kritikk
Problemet med det grønne er at det trekker oppmerksomheten vekk fra innholdet, og ned til venstre hjørne. Å tone det litt ned, kan være en mulighet. Ellers ville jeg gjort overskriftene på hver av nyhetene på forsiden større en brødteksten, for å gjøre det mer oversiktlig. Ellers et bruktbart oppsett og design!
- Ton ned blomstene.
- Bytt ut plusstegnene med noe annet.
- Minsk den copyright skriften, mye fokus på den nå.
- Rosa?
Du har ikke en HTML versjon av denne ennå? Jeg synes den så litt liten ut, og lurer på hvordan dette mønsteret nede til høyre vil se ut når den plutselig avsluttes.

Ellers synes jeg det var noe med rosafargen og den lyse grønnfargen som gjorde at de ikke passet helt sammen? Som nevnt over, synes også jeg at den lyse grønnfargen roper om for mye oppmerksomhet.

Det er dessuten ikke noe copyright i Norge, da åndsverket ditt alltid er beskyttet av åndsverksloven, uansett om du har noen copyright-tekst eller ikke.

[COLOR=Red]Edit:[/COLOR]
Sitat av domeneshop.no
Domenet tobias-blogg.net er ledig.
Vis hele sitatet...
Det kan kanskje være lurt å kjøpe domenet før du legger det ut slik?
Sist endret av ma10as; 22. mars 2008 kl. 15:35.
tobiasmt's Avatar
Trådstarter
Takk for fine svar skal få gjort noe med den grønne blomsten, endre litt skrift størrelser, bruke litt andre farger så v2, v3 kommer etterhvert, men nå stikker jeg p spiser lammestek ;D
Bortsett fra at det så ut som en jenteblogg - var det ikke noe i veien med den..
Enig med Wolfenheart bortsett fra at jeg likte den rosa fargen.
tobiasmt's Avatar
Trådstarter
Sitat av masac
Bortsett fra at det så ut som en jenteblogg - var det ikke noe i veien med den..
Vis hele sitatet...
Vennligst spar dere for spydigheter, er kun ute etter konstruktiv kritikk
Vis hele sitatet...
Sier dette deg noe? Kjempe konstruktivt
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av tobiasmt
Sier dette deg noe? Kjempe konstruktivt
Vis hele sitatet...
Det er da oppriktig konstruktivt å si at bloggen din ser litt feminin ut på lik linje som man sier at plusstegnene er forvirrende?

Behøver ikke ta alt inn på deg, og jeg vil si at det slutter å bli konstruktivt når folk bare lirer ut faenskap om hvor stygt det er uten å foreslå forbedringer.

EDIT: En liten ting til jeg la merke til - du har ikke mulighet til å bruke en annen tone av rosa? Det er noe med den fargen...den er så "standard". Klarer ikke helt å forklare det. Det er ikke tilfeldigvis den rosafargen som ligger som standard i Windowspaletten?
Sist endret av ticks; 22. mars 2008 kl. 18:04.
Var ikke spydig ment.. det var en konkret tilbakemelding. Synes den ser bra ut, men den ser likevel ut som en jenteblogg. Og antar du er en kar, derfor det ble nevnt.