Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1406
Kjempefornøyd med dette bildet, delvis pga at jeg fikk omtrent 50-50 med himmel og bakke, med skyer som et skille i midten. Jeg er dog ingen fotograf så jeg lånte kameraet til fatters (Canon EOS 350d) og satte innstillingene oå Auto

Bildet er tatt fra mellom Hovedøya og Ulvøya i Oslofjorden, sett mot havna og sentrum

http://img519.imageshack.us/img519/4161/flottbilderotertcopymedjk1.th.jpg

Eneste jeg har gjort, er og forbedre fargene litt, og prøvd og redigere bort noen av flekken på ruta med clonetool.

Meninger? (Er klar over at bildet er litt blurry og kornete, skyldes at det er tatt igjennom en møkkete plexiglass front på helikopteret (Robinson 44) :-( om noen har noe tips til og bedre det tar jeg gjerne imot!)
Sist endret av MagicalTrevor; 6. mars 2008 kl. 16:19.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Bildet så veldig ut som det var tatt med et mobilkamera istedet.

Dog hadde det kanskje vært fordelaktig å tatt flere bilder, og gjerne i RAW for å få endret mer på de i ettertid.
syns ikke det var noe spesielt over bildet, selv om jeg elsker bilder uansett når de er tatt fra helikopter. Var liksom bare et vanligt bilde
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Lær deg innstillingene på kameraet, få fokus på det du vil, og ikkje på vinduet i helikopteret. Teknisk vil eg hevde at det bildet der er ca. så nær total flopp som det er mulig å komme med et EOS-350D.
SÅ bra ut, men kunne vært bedere : )}
Var veldig bra bilde, min nye bakgrund
Det så helt greit ut, ikke noe spesielt og det var litt for kornete.
Sitat av Bestemors
Var veldig bra bilde, min nye bakgrund
Vis hele sitatet...
Seriøst? No offence til trådstarter, men jeg ville personlig aldri brukt det bilde som bakgrundsbilde.
Synes heller ikke det var noe spessielt med bildet.
Nada spesielt med bilde, igrunn litt kjedelig pga det er for mye "detaljer" få fokus på 1 ting, og som folk sier, lær deg instillingene
Everyone loves
MagicalTrevor's Avatar
Trådstarter
Skal sette meg ned og få litt veiledning av en fotoguru til uka :-) Takk for feedback
Sitat av MagicalTrevor
Skal sette meg ned og få litt veiledning av en fotoguru til uka :-) Takk for feedback
Vis hele sitatet...

Ta en titt på fotokompendiumet som du finner her.

Her finner du endel nyttig informasjon.
Føler at oversiktsbilder ofte blir litt for "uoversiktlige". De har sin funksjon, men som motiver blir de litt kjedelige. Så akkurat der må man gjøre et valg, enten (som noen sier her) prøve å skape fokus om en spesiell ting som utmerker seg og la det andre danne rammen rundt. Eller ta bildet for det det er og la det være "kjedelig"
Jeg syns det var et fint bilde.
Skydekket lager et skille mellom den blå himmelen og byen under. Dette skaper fine kontraster. Det burde selvfølglig vært bedre kvalitet på bildet, men jeg synes motivet i seg selv var helt knall