Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1076
Hei.

Jeg har et lite problem med min stasjonære PC (spes under). Det har seg slik at av og til når jeg skrur på PC'n så starter PC'n normalt helt til den skal loade Windows 8. Da dukker det opp en grønn skjerm isteden som blinker av og til. Det nytter ikke å vente så det ender opp hver gang at jeg bare trykker på reset-knappen.

Det jeg lurte på var årsak og en evt løsning på problemet. Jeg tenker at det kanskje er noe software-relatert i og med at det ikke skjer før Windows skal loade. Jeg puttet allikevel tråden under hardware fordi jeg har en sterk mistanke om at det er noe gærent med GPU. Jeg har prøvd å ta GPU ut og inn fler ganger, og det har ikke hjulpet.

Hvis det er noen opplysninger jeg har utelatt som er nødvendige for feilsøking, så er det bare å spørre.
Prøv å boot opp i safe mode. Funker det da så gå i msconfig, trykk på Selektiv Oppstart - Derretter går du i tjenester, skjul alle mikrosoft enheter og trykk på "Deaktiver Alle". Deaktiver enhetene i "Oppstart" også.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Poenget er at det bare skjer noen ganger, ikke alltid. Men eller takk for svar! Jeg skal prøve det, men det blir ikke nødvendig å gå i safemode.

EDIT: Det er noe AMD-greier der også. Er de lure å deaktivere?(Med tanke på at skjermkortet mitt er AMD)

Tjenestenavnene er: "AMD External Events Utility" og "AMD FUEL Service"
Sist endret av Likyhane; 14. mai 2013 kl. 14:48.
Tok et kjapt google søk, fant dette: "If you disable it the clock of the card wont go back to idle mode after you back from a game."

Ved AMD Fuel Service fant jeg dette: "It's tied in with the CCC" - "If you want you can just uninstall the CCC, if you don't overclock."

Det skal nok gå bra å deaktivere det midlertidig. Ellers kan du bare la det være og deaktivere alt utenom det og microsoft enhetene.

CCC = Catalyst Control Center