Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1275
Hei, jeg skal på en lengre tur om noen uker, som varer noen uker. I den anledning akter jeg å ta en del bilder, og da er det kjekt å ha et ekstra batteri på lur.

Jeg er fattigigslig, og har derfor funnet disse to:

Dette og dette.

Er det trygt å kjøpe uoriginale batterier, eller er det bare søppel fra ende til annen? Det står jo at det er samme volt, og ca. samme mAh, som hvis jeg har forstått det riktig, er hvor lang batterilevetiden er, da burde det jo være ett fett? Det står også at det ikke kan skade kameraet hvis det skjer noe galt...

Hvis noen har noen gode eller dårlige erfaringer med de sidene/batteriene jeg har linket til så er det også fint om dere sier fra.
Jeg har kjøpt uoriginalt batteri (BP-511) på Sterlingtek og de har funktet problemfritt i et par år hvertfall.
Dealextreme har noen billige, vet dog ikke hvor bra de er, men faen heller 120spenn!

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2480
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Mi erfaring er at eg kan ta ~250 bilder problemfritt på ei lading, med blanding av med og uten intern blitz. Opplading av batteriet er gjort på en times tid. Så enklaste er jo å ta med batteriladeren?
Kan uansett være kjekt å ha minst ett ekstra batteri. Tror jeg betalte ca 200 kroner for to da jeg kjøpte. Disse batteriene var i tillegg sterkere enn de originale så de varte lenger.
http://search.stores.ebay.com/Hong-K...360883QQsofpZ0

Anbefaler Hong-Kong Supplies til slikt, Phottix-stasjet har mer enn bra nok kvalitet og du får det skikkelig billig. HK-Supplies er billige på frakt også, har kjøpt flere fjernkontroller og ting derfra.
Sist endret av mongeland; 10. juni 2008 kl. 21:05.
jamen yolo da.
Viva la Opium's Avatar
Trådstarter
Sitat av slashdot
Mi erfaring er at eg kan ta ~250 bilder problemfritt på ei lading, med blanding av med og uten intern blitz. Opplading av batteriet er gjort på en times tid. Så enklaste er jo å ta med batteriladeren?
Vis hele sitatet...
Laderen skal selvsagt med, men vet ikke hvor mye man får ladet på diverse tog? Skal på Interrail i starten av reisen, og er nok da de meste av bildene blir tatt. Jeg tenker slik at et billig ekstra batteri er kjekt å ha uansett, er så kjipt når man er på "location" og plutselig ikke har strøm.

Tross en ufattelig dårlig side (smører litt tjukt på), så går jeg for sterlingtek.

Takk for hjelp.
Har bare gode erfaringer med SterlingTek selv ihvertfall.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Altitec er bra. Der får du igjen pengene hvis det ikke virker, og hvis utstyret tar skade pga batteriet, erstatter de det.
Batteriene derfra har også ofte høyere kapasitet enn de originale.
Bestillte fra Altitec for ganske lenge siden, har ikke fått noen vare enda.
Sitat av mongeland
http://search.stores.ebay.com/Hong-K...360883QQsofpZ0

Anbefaler Hong-Kong Supplies til slikt, Phottix-stasjet har mer enn bra nok kvalitet og du får det skikkelig billig. HK-Supplies er billige på frakt også, har kjøpt flere fjernkontroller og ting derfra.
Vis hele sitatet...

Så enig!

Kjøpte en dokkingstasjon hvor jeg da kunne lade de fleste batteriene mine på en liten boks. Alt jeg trenge var noen forskjellige små plater som passet til de tingene jeg skulle lade

Jeg kjøpte en lik boks og 2 plater. Nå kan jeg lade Canon kameraet mitt og sony videokameraet mitt på en liten boks, utrolig kraptisk.
+ det følgte med 12 V plugg til laderen så det kan også brukes i bilen:=)

Og frakten var knall :=)