Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 974
Jeg kjører en prosjektor og en pcskjerm på mitt oppsett, på lerretet har jeg plex home theater.
Jeg har et tastatur (kablet) som er kobla til maskina som er i stua og som skal styre Plex home Theater, men er det mulig å binde tastaturet til Plex home theater på en sånn måte at uansett hva slags vindu som har fokus så styrer det tastaturet plex home theater?

På den måten kan jeg f.eks gjøre noe på pcen samtidig som noen andre styrer med mediesenteret.

Er det mulig?
Dette har blitt spurt før på

Bind keyboard and mouse to specific window


Can I use it to "bind" a 2nd keyaboard and/or mouse to a specific window?

The idea is to use XBMC on my 2nd display (TV) silmutaneously with my regular pc tasks, using a 2nd keyboard that it will not interfere with the main one, and it will send keystrokes only to XBMC
Vis hele sitatet...
Konklusjonen dengang var at det er mulig, men du må mekke noen macros selv.

Jeg hadde brukt en xbox 360 stikke elns. isteden.
Denne kisen brukte det back i 2014, han løste problemet selv btw.
Man må bare være litt obs om man har VJoy installert

Can't get wireless Xbox 360 controller to work on Plex on Windows 8 -- works very intermittently

Legger ved link til xml-fil for config av xbox 360 stikke: Xbox 360 controller controling plex for windows
Sist endret av Turbolego; 25. februar 2016 kl. 02:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Legger ved link til xml-fil for config av xbox 360 stikke: Xbox 360 controller controling plex for windows
Vis hele sitatet...
Etter man har installert dette er det også mulig å koble seg til med en PS-spake med hjelp av DS4Windows hvis man har en spake liggende.
/dev/urandom
RandomiZed's Avatar
Trådstarter
Har en DS3 spake - men får ikke den til å funke i det heletatt
Er dette Windows? Første hindringen med Windows er at os skiller ikke mellom tastatur. F.eks. space på tastatur 1 er nøyaktig samme input som tastatur 2. Heldigvis er dette fikset av noen andre for lenge siden, og programmet laster du ned her: http://www.hidmacros.eu/whatisit.php