Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2989
Hei.

Fikk en hyggelig gave av dama i Oslo, 20 bokser snus, og skal fly til Trondheim med disse. Har bare håndbagasje og skal derfor ikke sjekke inn bagasjen min på flyet, så jeg lurer på om noen vet hvor grensen går når det kommer til mengde snus i håndbagasjen.

Beklager hvis dette er feil sub-forum
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er ikkje ei grense. Kvifor i alle dager skulle det vere det?
Så lenge det er innland du skal fly så er det ingen grense
Bajas2's Avatar
Trådstarter
15 1
Har flere ganger blitt spurt om å åpne boksen(e) jeg har med meg. Vet jo aldri hva slags begrensninger de har. For alt de vet kan det være eksplosiver jeg har med i boksene.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Bajas2 Vis innlegg
Har flere ganger blitt spurt om å åpne boksen(e) jeg har med meg. Vet jo aldri hva slags begrensninger de har. For alt de vet kan det være eksplosiver jeg har med i boksene.
Vis hele sitatet...
Har aldri opplevd spørsmål rundt snus, hverken i norge eller utlandet. Men ja, du kan jo risikere å måtte åpne dei. Men i praksis er det neppe problem.
Reiser 3-4 ganger med fly i måneden. Alltid snus i håndbagasjen, og har aldri hatt noe problem med det.
Sitat av Bajas2 Vis innlegg
Har flere ganger blitt spurt om å åpne boksen(e) jeg har med meg. Vet jo aldri hva slags begrensninger de har. For alt de vet kan det være eksplosiver jeg har med i boksene.
Vis hele sitatet...
Ser de ikke at det ikke er eksplosiver når de scanner det uansett? Aldri hørt om noen som har blitt stoppet hverken i sikkerhetskontrollen eller i tollen for å ha med seg snus innenlands.
Nå er det jo forskjell på 1 boks i lomma og 20 bokser i sekken.

Ring til flyplassen / flyselskapet og spør de. =)
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Nå er det jo forskjell på 1 boks i lomma og 20 bokser i sekken.

Ring til flyplassen / flyselskapet og spør de. =)
Vis hele sitatet...
Hvorfor det?

Det er et lovlig produkt som du kan ta med så mye du vil av innenfor landets grenser.
Hvorfor ringe noen som helst? Det er like lovlig å reise med ≈440gram (20 bokser) snus, som 440gram havregryn i håndbagasjen.
Sitat av Bajas2 Vis innlegg
Har flere ganger blitt spurt om å åpne boksen(e) jeg har med meg. Vet jo aldri hva slags begrensninger de har. For alt de vet kan det være eksplosiver jeg har med i boksene.
Vis hele sitatet...
Du har flere ganger blitt bedt om å åpne boksene etter at du har blitt plukket ut til tilfeldig etterkontroll, fordi du sannsynligvis hadde hatt snusen i lomma - eller de må se i håndbagasjen din fordi det er noe du de ikke klarer helt å se hva er for noe, og da må de gå gjennom hele håndbagasjen.