Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2261
Hei jeg er under 18 år og skal bort til tyskland i 2 dager, og tenkte på og ta med 2 bokser snus, i jakkelomma eller noe.
Vil dem ta den siden jeg er under 18 eller driter dem i det.?

BTW Jeg vet at sånne tråder som denne har vært oppe 100 ganger, Men fikk ikke svara jeg lurte på.
Sist endret av jonasojac; 17. mars 2011 kl. 21:53.
Part time ninja
locked65's Avatar
Det går nok fint.
Erklært blond
Tror ikke du blir stoppet i det heletatt med mindre du ser veldig sløv ut og snuser :P

Men kan tollen be om leg? I såfall sier du bare at du har mistet den. Ellers så tror jeg di gir F i 2 bokser.
jonasojac's Avatar
Trådstarter
Men skal jeg legge boksene på den scanne driten ? eller kan jo ha dem i lomma da?

Sitat av Tech373 Vis innlegg
Tror ikke du blir stoppet i det heletatt med mindre du ser veldig sløv ut og snuser :P

Men kan tollen be om leg? I såfall sier du bare at du har mistet den. Ellers så tror jeg di gir F i 2 bokser.
Vis hele sitatet...
Miste legget på flyplassen ? man skal ha pass får og komme med i flyet :P
Sitat av jonasojac Vis innlegg
Men skal jeg legge boksene på den scanne driten ? eller kan jo ha dem i lomma da?
Vis hele sitatet...
Ikke noe metall i en snusboks, så å ha den i jakkelomma skal gå greit. Kan hende du må legge jakka på båndet da, men isåfall så reagerer de ikke på et par snus esker.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Hvem reiser du med?
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Legg dem i håndbagasjen din.
De bryr seg nok fint lite om 2 snusbokser, selv om du er under 18.

Slapp av, det går nok greit.
jonasojac's Avatar
Trådstarter
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Hvem reiser du med?
Vis hele sitatet...
Samme en kompis :P

Sitat av tissemannX Vis innlegg
De bryr seg nok fint lite om 2 snusbokser, selv om du er under 18.

Slapp av, det går nok greit.
Vis hele sitatet...
Takk var det jeg ville vite
Erklært blond
Sitat av jonasojac Vis innlegg
Miste legget på flyplassen ? man skal ha pass får og komme med i flyet :P
Vis hele sitatet...
Tenkte at du skulle med ferja jeg
jonasojac's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tech373 Vis innlegg
Tenkte at du skulle med ferja jeg
Vis hele sitatet...
Må jo ha pass der og må man ikke ?^^
scannertryner er ikke tollere. De driter vel i om du har 2 bokser snus.

Dessuten er det lovlig å ha til eget bruk med seg i itllegg til kvota (når man er over 18), så tror ikke at de tenker på det engang.

Uansett, du får 21 års fengsel for 2 bokser snus i norge
Sitat av bjakolle Vis innlegg
Dessuten er det lovlig å ha til eget bruk med seg i itllegg til kvota (når man er over 18), så tror ikke at de tenker på det engang.
Vis hele sitatet...
Sikker på at det ikke er kvota som er ansett som "eget bruk" altså?
Kvoten er selvsagt ansett som eget bruk.
Jeg tviler sterkt på at de bryr seg om to bokser snus 18 eller ei.
Det vell ikke ulovlig å snuse når man der under 18, kun selge til mindreårige.
Så det går nok veldig greit.
Sist endret av Kalars; 18. mars 2011 kl. 15:26.
Ta det med ro!
Dette er flaut å lese.
JEg har alltid med snus, er under 18, legger dem i den grå boksen man legger mobil o.l. i.
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Siden du har fått svar kaprer jeg tråden littegranne: Tenkte meg snart en tur til sverige med en gjeng kompiser, tenkte ta å kjøpe 2 tårn med snus. Jeg har ingen kvote da jeg er under 18 år. Hvordan er jeg mest sikker på å få med meg alt? Alle busser blir vel stoppet uansett, når det er turbusser?
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Finnes ingen "sikker" måte. Du må ta en sjanse eller ikke.
Sist endret av Grimmy; 18. mars 2011 kl. 16:54.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Ikke noe metall i en snusboks, så å ha den i jakkelomma skal gå greit. Kan hende du må legge jakka på båndet da, men isåfall så reagerer de ikke på et par snus esker.
Vis hele sitatet...
det er null stress har tatt me piller som jeg ikke har hatt på resept fra utlande gikk glatt gjennom de velta kjøleskapet;D
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Sitat av Grimmy Vis innlegg
Finnes ingen "sikker" måte. Du må ta en sjanse eller ikke.
Vis hele sitatet...
Så bare legge den i baggen min burde funke?

Kompisene mine skal kjøpe ganske mange kasser energidrikke, og jeg kunne jo fordelt det litt, evt 3-4 bokser på hver kompis ("Eget bruk")?
Sist endret av Sk!ppy; 18. mars 2011 kl. 17:03.
Katy Perry <3
Jeg reiste fra USA med snus som 16 åring uten noen som helst problemer. Esken var til og med av metall, slik at jeg måtte legge den på det båndet.

Tror du klarer deg helt fint. God tur til Tyskland!
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Sikker på at det ikke er kvota som er ansett som "eget bruk" altså?
Vis hele sitatet...
Tror han mener at du har lov til å ha en boks i lomma i tilegg til kvoten som eventuelt ligger i bagasjen din. Altså kan man ha 10 bokser med snus (porsjon) i bagen, og 1 boks i lomma.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Walter White Vis innlegg
Tror han mener at du har lov til å ha en boks i lomma i tilegg til kvoten som eventuelt ligger i bagasjen din. Altså kan man ha 10 bokser med snus (porsjon) i bagen, og 1 boks i lomma.
Vis hele sitatet...
Formelt sett kan du ikkje det. Men det er neppe slikt tollerane vil bry seg med, med mindre dei misliker trynet ditt intenst.
De i sikkerhets kontrollen sjekker jo ikke hvor gammel du er. Og du skal jo ikke vrenge lommene dine til verken insjekkings skranken eller på gaten, så det er ikke noe å være redd for