Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3637
En kompis av meg fikk noe som kaltes for "thai weed". Det er ikke en bud, det er bare grønn, bløt guffe, som ikke lukter så mye. Lukter ihvertfall ikke weed! Ligner egentlig litt på mørk pesto. Hva er dette fornoe?
Pro-tip: Sjekk varene før du leverer over penga.
Sitat av Tengel Vis innlegg
Pro-tip: Sjekk varene før du leverer over penga.
Vis hele sitatet...
Han ble jo litt interessert da.. Har ikke prøvd det enda
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Thai_stick

"In modern terminology, thai-stick often refers to marijuana tied to stem as documented above and then dipped into a hashish oil, a potent cannabis derivative which saturates the buds and lends to a stronger smoke."

Kan dette være et spor?
Ingen former for weed skal se ut som pesto, og i hvert fall ikke thai. Det er en sativastrain, og bør gi en god, oppløftende buzz.
Sitat av Grimmy Vis innlegg
http://en.wikipedia.org/wiki/Thai_stick

"In modern terminology, thai-stick often refers to marijuana tied to stem as documented above and then dipped into a hashish oil, a potent cannabis derivative which saturates the buds and lends to a stronger smoke."

Kan dette være et spor?
Vis hele sitatet...
Nei ikke helt, for det er ingen stilk, bare grønn guffe. Pluss at det burde ha lukta cannabis av et slag om det har vært buds dyppa i hashish olje, noe det ikke gjør?

Han duden han fikk det fra, sa nå at han skulle putte det i kjøleskapet i ti minutter, så skulle den være bra. Grunnen til at den var så bløt var at den nettopp var grodd. Kan dette stemme? Virker helt weird spør du meg...
Lukter scam spør du meg. Hadde helt ok pot i vakumpose og i isboks i oppbevaring for en kompis i matskapet en gang, alt smakte jo og luktet pot etter etter par uker.
Sist endret av Omaha; 16. januar 2011 kl. 01:15. Grunn: Feil innlegg i feil tråd...
Sitat av Omaha Vis innlegg
Har ingen pc krok akkurat nå, da pulten jeg har ikke tåler alt utstyret. Men det skal fikses pc hjørne etter alle kunstens regler iløpet av ett par måneder. Fikk mye gode ideer og ble litt inspirert av denne tråden. Stay tuned!
Vis hele sitatet...
Fått noe av samme greia? Du virker litt loka med tanke på at det der ikke passer helt inn i denne tråden...
I amster er hvertfall Thai weed det dårligste man kan kjøpe, sammen med purple haze.
Virker som at dette er et mysterium, siden ingen vet hva det er.. Skal si i fra når kompisen har fått prøvd det!
Sitat av Omaha Vis innlegg
Jeg skulle ønske jeg hadde noen virkelige godsaker liggende ja. Greit å bruke fks google images da man får en grei pekepinn på hvordan det skal se ut.
Vis hele sitatet...
Har prøvd, men finner egentlig ingenting lignende. Er det noe form for cannabis som ser sånn ut i dyrkeprosessen?
Du kunne prøvd å få tak i et bilde av det, så vi kan se hvordan det ser ut?
Sitat av Chiisai Vis innlegg
Du kunne prøvd å få tak i et bilde av det, så vi kan se hvordan det ser ut?
Vis hele sitatet...
Skal få tak i det. Hvordan fjerner man EXIF? Kan man bare bruke save for web funksjonen i Photoshop?
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Skal få tak i det. Hvordan fjerner man EXIF? Kan man bare bruke save for web funksjonen i Photoshop?
Vis hele sitatet...
Ta et prnt scrn av bildet du skal bruke og lagre det som whatever. Ta-da
Sist endret av Tengel; 16. januar 2011 kl. 01:48.
Sitat av polizei Vis innlegg
I amster er hvertfall Thai weed det dårligste man kan kjøpe, sammen med purple haze.
Vis hele sitatet...
Dette er jeg enig i. Har smakt "Thai-Weed" der nede en gang, og jeg mener også at det kan ha lignet på "pesto", samtidig som det ikke var fuktig, når jeg tenker tilbake. Det så iallefall spesielt ut. Husker ikke om det luktet noe særlig, men jeg husker at det var det billigste på menyen og at det ikke var særlig bra verken på smak eller effekt.
Sist endret av caperno; 16. januar 2011 kl. 01:59.
Blei nysgjerrig på hvordan det her ser ut siden du sier det bare er en grønn guffe. Altså er det "flytende"?
Ville aldri tatt i mot en weedpose med flytende graut i. Kanskje du har fått spinat haha.
Hvordan mente han at den skulle røykes hvis den er sånn? Og hvordan type dude kjøpte dere egentlig av?
Thai weed som minner om pesto?
Lol, du er blitt eid.
Høres ut som du har kjøpt oppklippet pot som er fuktig, ouch.
Høres ut som en av de uendelige legal-high som skal etterligne pot. Ca. umulig å si eksakt hva
God Thailandsk pot er legendarisk, men er som oftest utsatt for hermafrodittisme. Så vanlig er dette at det kan nesten brukes som en av faktorene i å sjekke ektheten.

Gode gener fra Thailand er blitt preservert i forskjellige hybridstrains som er å finne på markedet i dag. DJ Shorts Blueberry strain er en Highland Thai krysset med en Afghan, og anbefales sammen med andre DJ Short strains.

Legendariske Original Haze som anslås som den beste rene sativa-hybriden på markedet i dag, og som (også) sammen med Skunk #1 forandret hele cannabis-scenen i Holland, består av Mexicansk og Colombiansk genetikk, samt Thailandsk og Sør-Indiske gener.

Når man omtaler rene sativa landraser er Thai som regel involvert. Dessverre er det veldig mye low quality pot som går igjen i Thailand hvis du ikke har gode kontakter, mye av det som er til overs fra Cambodia f.eks blir shippa over, og det er vanskelig å bli helt sikker på hva man røyker.

Import av landraser i Holland er ikke det beste, rett og slett er det meste dårlig (av det jeg har lest), og det er nok derfor du som nevnte det har fått et litt dårlig inntrykk av det Thailand har å by på.


Thai Stick blir fremdeles produsert, og om du har gode kontakter i England kan du blant annet få tak i det der. Ja, kanskje i Norge og, men igjen trenger du en sabla god kontakt.
Thai Stick er kun rene buds bindt fast til en bamboo-stick. Det kan være hvilken som helst thai strain.

Ulempen med rene Thailandske sativaer er blomstringstiden som du i aller fleste tilfeller ikke får presset ned under 12-14 uker, mange går 14-18 uker mens du har noen som kan blomstres i ca 20 uker også.

Det du får igjen er dog en potent rus med absolutt null "tak", psykedelisk sterk trippy weed.


Det du beskriver som bløt guffe høres ikke ut som Cannabis engang. Kanskje noe uferdige greier som er mistet i vann? :s Hørtes ikke særlig digg ut i alle fall. Kanskje ta et bilde og legg ut?


Interessant lesning om Thai og andre varianter som var tilgjengelig på 70 tallet, skrevet av DJ Short.
http://www.cannabisculture.com/v2/articles/4280.html

Thai Stick grow på ICMag:
http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=50042
I noen av hekker posene er det ofte sånne små baller av noe slag.
Vet ikke hvorfor litt sånn gulaktige gummiaktig konsistens noe rester av et eller annet tror jeg.
Tror ikke de gir så jævla funk.
'
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Har prøvd, men finner egentlig ingenting lignende. Er det noe form for cannabis som ser sånn ut i dyrkeprosessen?
Vis hele sitatet...
Ja skulle til å si det samme! Billigste å dårligste weeden det var å oppdrive, men det så å lukta hvetfall som weed i forhold til hva det i den tråden her høres ut som.. Er ikke noe sånn syntetisk marihuana eller hva faen det heter a? Fikk noe sånn for ikke altfor lenge siden, å det verken lukta eller smakte weed, men det så mer ut som salvia ekstrakt, så konsistensen høres ikke helt riktig ut den heller..

Sorry, skulle quote det med thai weeden, så det blei litt feil, sorry....!
Noen ganger når du kjøper et hekto så er det en som liten rund ball med noe planterester. Gir ikke noe funk.
Men du kan jo smøre de på reste av budsa for øke vekten et par gram.
Kan jo hend det er det bare tilsatt litt konditorfarge :P
Du har nok bare fått dårlig og våt weed.. er den del som går av det nå ettersom markedet er litt mindre om vinteren.. tørk den riktig og du vil kanskje sitte igjen med noe som funker..

nedtur å bli lurt på den måten, men det er jo en konsekvens som forekommer når man kjøper ulovlige varer
Fått prøvd den grønne guffa enda?
To bilder:




Ikke fått prøvd enda =) Den ser ikke helt ut som den gjorde før. Nå er den ikke bløtbløt liksom. Noen som har sett noe lignende?
Det kan jo ligne på weed det der da! Det må jo avgi en slags duft?

Den bittelille buden på venstre side på første bilde, med en liten stilk under, ligner veldig på en vanlig bud i mine øyne.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Det kan jo ligne på weed det der da! Det må jo avgi en slags duft?

Den bittelille buden på venstre side på første bilde, med en liten stilk under, ligner veldig på en vanlig bud i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Kan hende bildet ikke får frem helt hvordan det ser ut.. Om det er buds, er de i så fall sykt skvisa.. :P
Jeg har fått brick-weed før, og dette ligner, bare at du forklarer jo konsistensen som myk. Brick-weed er veldig sammenpresset tørr weed som man veldig sjeldent ser i Norge men oftere i USA, England og Amsterdam. Buds er ikke alltid myke og luftige se.

Men lukten? Har du eller kompisen din luktet ordentlig på den??
Sist endret av ZionRoad; 18. januar 2011 kl. 20:04.
Den lukter ikke spesielt cannabis, helt snålt. Men fy faen det funka!!! Wooooooooooowww......
Ligner på noe jeg fikk en gang som han kalte "bush weed". Var helt rar i formen, den var knallhard til grønt å være og lukta mer søtlig enn vanligvis, men helt grei funk...
Tipper greiene har vært gjennom en eller annen form for vannkuring. Er absolutt kjappeste måte å få gresset røykeklart på, og det fjerner mesteparten av lukten. Men godsakene skal jo tørkes etterpå.

Anbefaler at du gjør et eller annet for å få det tørt så fort som mulig, så det ikke mugner for deg.
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
En kompis av meg fikk noe som kaltes for "thai weed". Det er ikke en bud, det er bare grønn, bløt guffe, som ikke lukter så mye. Lukter ihvertfall ikke weed! Ligner egentlig litt på mørk pesto. Hva er dette fornoe?
Vis hele sitatet...
Det første som slår meg er at noen har laget hasj av denne poten ved å bruke dette prinsippet: http://www.youtube.com/watch?v=PwVMkDcjSz8

Ettersom det er en bløt guffe som ikke lukter noenting så syns nå ihvertfall jeg at dette er en plausibel forklaring.