Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2259
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er så lett å kjøpe en pakke kjeks, sjokolade, chips, boller... Noen som har noen munchies mat som er sunn? Jeg har bl.a. på en tortilla/pita brød spredt peanutsmør og lagd på skiver med banan, brettet tortillaen og i ovnen på 100grader 10min eller noe..
Dette er kun en tanke jeg har hatt i hodet. Kutt en avokado i to og ta av skallet, klekk et egg i steingropa og drøss på med salt, pepper og litt sitron og kanskje litt grillkrydder og chillikrydder. Surr skiten i bacon og bak på varmluft i ovnen til baconet er sprøtt. Spis som en toast.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Syns appelsiner er helt fantastisk på denne tiden av året. Spesielt hvis man har cotton mouth!
Kuttet blomkål, brokkoli og gulrot med dip. Sjekk også ut siden til Linda Stuhaug. Hjemmelaget fudge er noe jeg og samboer har laget en del av.
Vanilje Kesam med opphakkede jordbær,bananer,blåbær - you name it! Toppes med en kork u-blanda saft for å så røres sammen.
Smoothie, smaker digg i munn når man røyker også ��
Lag maten, eller snacken, på forhånd, så slipper du å ta stilling til det når du er fjern. Da kan man fort ta mindre fornuftige matvalg..
Hjemmelagede supper er jo nydelig, spesielt i denne kalde perioden av året. Kremet skogsoppsuppe, blomkål, thai, tomat, jordskokk. Mange muligheter her. Enda bedre er det med et ferskt hjemmebakt suppebrød på si, evt. ett godt kjøpebrød.

Jeg har brukt å kutte opp en del frukt til et lite fruktfat. Som nevnt lengre opp her er det superdigg når du har cottonmouth!
I en periode kjøpte jeg inn en del forskjellig typer yoghurt med forskjellig tilbehør til.
Alt fra nøtter til tørkede frukter og friske bær. Masse god næring!

Man blir jo gjerne mer mett på hjemmelaget ren mat, slik at man ikke overspiser så voldsomt.:-)

Hvis noen vil ha gode oppskrifter, bare si ifra. Hilsen kokk:-)
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Bananer
Har spist latterlig mye taco de siste røykesessions. Lager du med karbonadedeig, dropper ost, og ikke spiser for mange av tortillaene er kcal-innholdet ganske lavt. Plenty grønt er også en sunnhetsbonus.

Iskrem med lite kcal er også en vinner i min bok, Fruitero eller Dugg for eksempel.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Runde tortilla chips fra Santa Maria med hjemmelaget guacamole.

I en stor bolle blander du sammen grovhakket avocado og tomater, finhakket hvitløk og litt koriander. Litt salt og pepper, på toppen av dette klemmer du inn litt lime. Varm tortilla chipsene i ovnen eller mikro om du gidder.

Dette er en ren smaksbombe
Cashewnøtter! Honningmelon! Gresskarkjerner! Tørrfisk! Wasabierter!
▼ ... over en uke senere ... ▼
- Hjemmepresset appelsinjuice

- Det meste av nøtter (f.eks. peanøtter, pistasjenøtter, valnøtter)

- Smoothie

- Müslibar (hjemmelaget, de som selges på butikken er full av sukker og fett)

- Grove vafler
Fruktfat. Frukten kan du velge selv
Salat kan være veldig digg, med eller uten frukt.

F. Eks en avocadosalat som består av avocado (doh), rødløk og mango.

Denne passer forøvrig godt sammen med kjøtt i pita.
Gullerøtter og rødbeter med hummus til dip er dritdigg.
Hjemmelaga hummus er lett og lage og. Kikerter på boks, salt&pepper, spisskummen, chili, olivenolje og lime/sitron, et par spiseskjeer tahini. Kjør det i en foodprocessor og smak til.
- Egg og bacon, uten brød. Prøv å finn bacon med kun røkt sideflesk og salt.

- Sashimi av kjøtt/fisk, jo høyere kvalitet jo bedre. Viltkjøtt ja takk!

- Skalldyr
Sist endret av Stardust; 16. februar 2019 kl. 00:16.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dadler

Aprikos på boks

Tørket frukt