Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2054
Hei! Skal først ta fly med SAS til OSL (innenlandsflygning), for deretter å ta et fly med scnandinavian airlines til bulgaria (samme rute tilbake).

Har bestilt i 2 omganger.

Må jeg da hente bagasjen og sjekke inn på nytt ved OSL, eller er det mulig å få bagasjen automatisk videresendt til endedestinasjonen?

Takker for svar! Har googlet, men fant kun ut at det blir videresendt dersom man bestiller alt i 1 omgang.
Og grunnen til at du ikke spør flyselskapet?
woaaah
fotonewbie's Avatar
Trådstarter
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Og grunnen til at du ikke spør flyselskapet?
Vis hele sitatet...
Har for øyeblikket ikke mulighet til å ringe. E-post tar for lang tid. Samt at sikkert flere lurer på dette nå eller i framtiden.
Har du mulighet til å svare på spørsmålet?
Ville henvendt meg til SAS innsjekkings skranken og bedd dem om å sende bagasjen videre til bulgaria, det er SAS begge destinasjoner og da kan dem sjekke billetten og videresende bagasjen.. ingen problem
Sist endret av thundercat; 8. juni 2016 kl. 16:02.
Har ikke noe relevant å komme med til spørsmålet ditt, men nummeret til SAS er 05400 - slik at andre som lurer på noe av det samme kan finne denne tråden og ringe selv. Det er utrolig enkelt å ringe inn til selskapene og spørre for å få et 100% sikkert svar, ev. låne mobilen til noen i ett minutt.

Ringte dem kjapt for deg; For reiser som tar deg ut av landet vil dette gå automatisk, du trenger med andre ord ikke tenke på bagasjen din før du kommer frem til Bulgaria etter du setter deg på det første flyet. Når du kommer hjem igjen må du derimot hente bagasjen din på mellomlandingen i Oslo for å så sjekke inn på nytt. Slik fungerer det på all reiser; Skal du utenlands er det automatikk fra første flyreise, men skal du innenlands må du sjekke inn med bagasjen din før hver påstigning. God tur! =)
Spør dem på facebook! Svarte meg raskt ang bagasje spm
woaaah
fotonewbie's Avatar
Trådstarter
Skal bare oppdatere om at jeg tok kontakt via facebook.
Det er mulig å få videresendt bagasje mellom flere landinger dersom det er SAS eller widerøe ved alle flygninger.
Dersom andre flyselskaper benyttes (og det er bestilt i flere omganger), må man hente bagasje og levere den inn på nytt.

Takk for hjelpen