Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  400 53765
Sitat av McHoover Vis innlegg
"Komitéen" skal ha et nettmøte klokken 20.00 i kveld, der vi vil ta opp det som vi føler trenger tas opp.

Om noen har noe på hjertet som de føler bør bli tatt opp er det fint om dere kommer med det innen den tid, så skal vi sørge for at det blir lagt ut et lite referat fra møtet med svar på det dere måtte lure på.

Send spørsmål og andre henvendelser på PM helst litt før klokka 20.00.

Vet jeg er litt sent ute med denne posten, beklager det.
Vis hele sitatet...
Hvem er i denne komiteen?
Kul tråd, heia delta9!
uten at jeg har lest hele tråden, og uten at jeg har allverden kunnskap innen dette temaet, så er det første som slår meg at: cannabis kommer aldri/ikke med det første, til å bli legalisert i Norge, dette grunnet psykose og andre psykisk bivirkninger, dog har rusbrukeren annlegg for dette fra før av, så er legalisering ikke det beste. Men for de som ikke har annlegg for det så er jo legalisering et ønske. Jeg lurer på om det ville vært bedre å fokusere på mindre straff ved bruk ca cannabis, i stedet for legalisering. Mindre strafferammer vil jo få nesten samme effekt som en moderat legalisering?
Sist endret av random40348; 12. februar 2012 kl. 18:47.
Sitat av xhacktly Vis innlegg
Kul tråd, heia delta9!
uten at jeg har lest hele tråden, og uten at jeg har allverden kunnskap innen dette temaet, så er det første som slår meg at: cannabis kommer aldri/ikke med det første, til å bli legalisert i Norge, dette grunnet psykose og andre psykisk bivirkninger, dog har rusbrukeren annlegg for dette fra før av, så er legalisering ikke det beste. Men for de som ikke har annlegg for det så er jo legalisering et ønske. Jeg lurer på om det ville vært bedre å fokusere på mindre straff ved bruk ca cannabis, i stedet for legalisering. Mindre strafferammer vil jo få nesten samme effekt som en moderat legalisering?
Vis hele sitatet...
Eller bare gjør det lovlig og eie, men ikke selge
Sitat av TobNor Vis innlegg
Hvem er i denne komiteen?
Vis hele sitatet...
Sålangt er vi meg, Choobe, iMAGINE123 og Spirituell. Om flere melder interesse kan vi kanskje få pressa inn et par til. Dog ikke for mange.

Sitat av xhacktly Vis innlegg
Kul tråd, heia delta9!
uten at jeg har lest hele tråden, og uten at jeg har allverden kunnskap innen dette temaet, så er det første som slår meg at: cannabis kommer aldri/ikke med det første, til å bli legalisert i Norge, dette grunnet psykose og andre psykisk bivirkninger, dog har rusbrukeren annlegg for dette fra før av, så er legalisering ikke det beste. Men for de som ikke har annlegg for det så er jo legalisering et ønske. Jeg lurer på om det ville vært bedre å fokusere på mindre straff ved bruk ca cannabis, i stedet for legalisering. Mindre strafferammer vil jo få nesten samme effekt som en moderat legalisering?
Vis hele sitatet...
Personer utsatt for psykose og andre psykiskelidelser har ofte tendenser til å søke mot rus. Enten det er valium, cannabis eller alkohol. Om en person ikke takler rusen bør denne personen selv kjenne sine egne grener og heller styre unna.

Mamma blir på grensa til retardert av 2 glass vin. Ser ikke på det som noen grunn til å forby alkohol. Om cannabis skulle bli lovlig betyr jo på ingen måte at det er påkrevd at en konsumerer det.

Det blei litt seint. Så hiver inn et referat i løpet av morgen dagen.
"Hemp has been grown for at least the last 12,000 years for fiber (textiles and paper) and food.

Because of its importance for sails (the word "canvass" is rooted in "cannabis") and rope for ships, hemp was a required crop in the American colonies.

Hemp can be made in to a variety of fabrics, including linen quality.

Hemp fibers are longer, stronger, more absorbent and more mildew-resistant than cotton.

Hemp can be made into fine quality paper. The long fibers in hemp allow such paper to be recycled several times more than wood-based paper.

Construction products such as medium density fiber board, oriented strand board, and even beams, studs and posts could be made out of hemp. Because of hemp's long fibers, the products will be stronger and/or lighter than those made from wood.

The products that can be made from hemp number over 25,000." - North American Industrial Hemp Council

"Planting only 6 percent of the continental United States with biomass crops such as hemp would supply all current domestic demands for oil and gas." - Hemp Powered

"Of the 3 million plus edible plants that grow on Earth, no other single plant can compare with the nutritional value of hempseeds." - Jack Herer

"Hemp seeds contain up to 24% protein. A handful of seeds provides the minimum daily requirement for adults." - Ohio Hempery
Sitat av SleekMinister Vis innlegg
"Hemp has been grown for at least the last 12,000 years for fiber (textiles and paper) and food.

Because of its importance for sails (the word "canvass" is rooted in "cannabis") and rope for ships, hemp was a required crop in the American colonies.

Hemp can be made in to a variety of fabrics, including linen quality.

Hemp fibers are longer, stronger, more absorbent and more mildew-resistant than cotton.

Hemp can be made into fine quality paper. The long fibers in hemp allow such paper to be recycled several times more than wood-based paper.

Construction products such as medium density fiber board, oriented strand board, and even beams, studs and posts could be made out of hemp. Because of hemp's long fibers, the products will be stronger and/or lighter than those made from wood.

The products that can be made from hemp number over 25,000." - North American Industrial Hemp Council

"Planting only 6 percent of the continental United States with biomass crops such as hemp would supply all current domestic demands for oil and gas." - Hemp Powered

"Of the 3 million plus edible plants that grow on Earth, no other single plant can compare with the nutritional value of hempseeds." - Jack Herer

"Hemp seeds contain up to 24% protein. A handful of seeds provides the minimum daily requirement for adults." - Ohio Hempery
Vis hele sitatet...
Shit azz. Du fant frem til wikipedia ja?
Lite innspill.. Vi burde organisere oss slik at ALLE gjør det samme dagen/natten, det vil sette større intrykk på den måten, hvis flere fra forskjellige steder i landet melder om masse cannabis-plakater helt fra Sola til sameland.
Kamuflarne og jeg kommer til å sette av en-to på en kveld/natt for å henge opp i nærområdet.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Lite innspill.. Vi burde organisere oss slik at ALLE gjør det samme dagen/natten, det vil sette større intrykk på den måten, hvis flere fra forskjellige steder i landet melder om masse cannabis-plakater helt fra Sola til sameland.
Kamuflarne og jeg kommer til å sette av en-to på en kveld/natt for å henge opp i nærområdet.
Vis hele sitatet...
Ja, det er det som er planen vår. Hovedsaklig ønsker vi at alle henger opp samme natt, på en fredag. Vi sier for det om at aksjonen strekker seg over helgen, sånn at vi ønsker at plakatene kommer opp i løpet av den tiden. Men mest ønskelig alle på samme natt.

Det kommer et referat fra "styremøte" vårt igår senere på kvelden idag. I mellomtiden håper vi på at alle kommer med innspill og gjerne med legaliseringsfakta.
Sitat av McHoover Vis innlegg
Shit azz. Du fant frem til wikipedia ja?
Vis hele sitatet...
Hva er det du prøver å si?
Sitat av SleekMinister Vis innlegg
Hva er det du prøver å si?
Vis hele sitatet...
Han spurte om du fant fram infoen på Wikipedia, hva ellers?
Hørt om solidaritet? Nei? Hva gjør dere på denne tråden da?
Skjønner ikke helt hva du vil frem til her Sleek. Men kan vi prøve å holde oss on topic?

Jeg har ikke sjekket, men om du kun kopierte fra wikipedia så var det lite vits i at du gjordet det
Et kortfattet referat fra møtet i går, mellom meg, Choobe, iMagine123 og Spirituell.

- Nettside er underveis, link vil bli postet når siden står ferdigstillt.
- Vi konsentrerer oss hovedsaklig om plakater og nettside. Andre iniativ får komme i andre rekke, evt. fra andre hold.
-Aksjonen vil gjennomføres (forhåpentligvis) i løpet av mars måned. (Evt. april om vi ikke skulle rekke alt innen mars.) Dette kommer vi tilbake til når vi vet mer.
- Designet på plakatene er bestemmt. Vi går for malen til Sigøynerblod, som også er med på den grafiske biten av nettsiden, for å få et gjennomført "tema". Plakaten vil inneholde link til nettsiden samt QR-kode.

Ellers skal aksjonen som sagt gjennomførses iløpet av en helg, HELST fredagkveld/natt til lørdag. Om du ikke kan da er det bare flott om du tar det dagen etter. Men igjen, vi ser helst at folk tar det samme kveld/natt, da fredag.

Når plakatene er ferdig vil disse bli postet for en liten diskusjon i forkant av aksjonen, og sener lagt ut i utskriftsvennlig versjon.

Jeg og overnevnte vil holde gjevnlige møter for å holde hjulene i sving og ta diskusjoner. Så om du har noe du ønsker skal bli tatt opp, evt. andre innspill. Send dette gjerne på PM til en(eller flere) av oss. Generelle andre ting er det bare å ta i tråden.

Ha en forsatt fantastisk mandagskveld,
"Styret"

Sitat av SleekMinister Vis innlegg
Hørt om solidaritet? Nei? Hva gjør dere på denne tråden da?
Vis hele sitatet...
Jeg følger opp tråden min.

Beklager usakelig innlegg. Skal ikke skje igjen.
Sist endret av McHoover; 13. februar 2012 kl. 19:21.
Hvem blir "talsmann" for aksjonen da? Dere burde finne en velartikulert, oppegående og voksen (helst over 20) person som ikke bærer preg av å leve stonertilværelsen dag ut og dag inn - som samtidig er villig til å stå frem med fullt navn i media. For jeg går utifra dere satser på størst mulig mediadekning?
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Hvem blir "talsmann" for aksjonen da? Dere burde finne en velartikulert, oppegående og voksen (helst over 20) person som ikke bærer preg av å leve stonertilværelsen dag ut og dag inn - som samtidig er villig til å stå frem med fullt navn i media. For jeg går utifra dere satser på størst mulig mediadekning?
Vis hele sitatet...
Vi har ingen talsmann. Av familiære årsaker ønsker ingen av oss det, og det rekner jeg med de fleste av dere skjønner (venter dog på et par kommentarer).

Om noen derimot kunne tenke seg å være talsmann er det frittfrem.

Er uansett oppmerksomhet rundt temaet som er målet. Ikke oppmerksomhet rundt oss.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Hvem blir "talsmann" for aksjonen da? Dere burde finne en velartikulert, oppegående og voksen (helst over 20) person som ikke bærer preg av å leve stonertilværelsen dag ut og dag inn - som samtidig er villig til å stå frem med fullt navn i media. For jeg går utifra dere satser på størst mulig mediadekning?
Vis hele sitatet...
Vi satser ikke på en "aksjon" i den forstand, dette er "masse folk som går sammen med et felles mål", hvis noen ønsker å stille opp i intervju så gjør de det på vegne av seg selv, og velger selv hvordan de ev. ønsker å gjøre dette. (Dette kan jeg ikke huske bli diskutert konkret, men vi kan jo ikke hindre folk... vi har ingen offisiell talsmann utenfor Freakforum)
Var ment mest som oppmuntring, men jeg syntes jo at noen punkter var ganske relevante. Som at man kan lage 25000 produkter, at det er en overlegen erstatning for lin og at det gjør seg godt som ingrediens i biodrivstoff. Har bedre alternativer på akkurat den siste, men alle monner drar.

Når det kommer til talsperson, hør med Occupy og Zeitgeist. Der samles det mange gode retorikere. Sikkert flere i Unge Venstre som er med. Thorvald Stoltenberg har sagt han vil dekriminalisere. Kanskje noen politikere på tinget ser lyset - i lys av alle bevisene.
Kjap spørsmål.
Hvordan er det egentlig med lovlighet angående dette å henge opp plakater overalt offentlig?
Kan være det har blitt nevnt tidligere, men isåfall har jeg glemt det.

Tenker at det beste er å unngå å bli stemplet som en gjeng med forsøplere av det offentlige rom
Sitat av Per Gunnar Vis innlegg
Kjap spørsmål.
Hvordan er det egentlig med lovlighet angående dette å henge opp plakater overalt offentlig?
Kan være det har blitt nevnt tidligere, men isåfall har jeg glemt det.

Tenker at det beste er å unngå å bli stemplet som en gjeng med forsøplere av det offentlige rom
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er lovlig, så er det forbudt å reklamere for cannabis samtidig.
Får vell røyke mens vi setter opp, så tar vi tre i en.
På de plakatene jeg har sett så kan det ikke kalles reklame.
Vi ytrer vår mening om at det burde bli legalisert av diverse grunner, ikke at alle og enhver man burde begynne å bruke det.

Men for være forsiktig under opphengig, tror ikke det tjener saken at folk over hele Norge blir satt i glattcellen fordi de var stein og hengte opp plakater :P
Det er ikke reklame. Vi har ytringsfrihet og vi deler vår mening. Vi kommer til å gi mere informasjon på dette området og når dato er satt, men kan si at så lenge dere ikke gjøre noe skade på eiendom så tror jeg politiet bryr seg fint lite. Heng de på steder som du ville sett "mistet katt" og slike ting.

Vi kommer til å lage noen rettningslinjer slik at vi får fremmet saken positivt. Litt kjedelig om de ligger masse plakater strødd i gatene osv. det fremmer ikke saken helt..
Sist endret av iMAGINE123; 13. februar 2012 kl. 23:59.
Sitat av Per Gunnar Vis innlegg
Kjap spørsmål.
Hvordan er det egentlig med lovlighet angående dette å henge opp plakater overalt offentlig?
Kan være det har blitt nevnt tidligere, men isåfall har jeg glemt det.

Tenker at det beste er å unngå å bli stemplet som en gjeng med forsøplere av det offentlige rom
Vis hele sitatet...
Bruk hodet, og heng opp plakater der du kunne tenke deg å finne en "har du sett vår søte pus?"-plakat.

Vi skal fremstå som oppegående folk, ingen forsøpling og generelt holde oss så langt innenfor loven som mulig. Ikke heng opp plakater på alle vinduene i karl johan eller på slottet med hjemmelagd superlim.

For å svare på spørsmålet ditt er det ulovlig å henge opp plakater. Sunn fornuft er greit å ha!

Edit: ninjaed, bedre formulert over meg
Sist endret av Spirituell; 14. februar 2012 kl. 00:07.
Helt klart med! En ting jeg lurer på, tok en titt på malen, denne grønne firkanten? Hva er dette fornoe?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Helt klart med! En ting jeg lurer på, tok en titt på malen, denne grønne firkanten? Hva er dette fornoe?
Vis hele sitatet...
QR-kode, kan scannes med mobiltelefon (om du har software for det f. eks "barcode scanner")
Hvilken grønne firkant? Den i bunnen av plakaten? Med masse prikker osv? Det er ihvertfall en QR-kode, tar man bilde av den med en QR-scanner app på mobilen så kommer en inn på nettsiden
Kommer til å henge opp noen rundt om i porsgrunn/skien! Det er på tide at noe endelig skjer!
Sitat av Sigøynerblod Vis innlegg
Forsetter å slenge ut jeg
Det beste hadde vert om "komiteen" hadde disponert en liste med gode stikkord som det bare er å slenge på plakatene.

http://freak.no/forum/attachment.php?attachmentid=9571&stc=1&d=1328914565

Edit: La til en stor versjon også.
Vis hele sitatet...
Må si jeg likte hele denne greia veldig godt!
Noe jeg føler er kjempeviktig er at man får med alle de viktiste argumentene, ikke bare 2-3 stykk. Jeg ser for meg 10+- forskjellige, vellformulerte, lettleste og saklige plakater som som alle ser helt like ut, utenom den nederste teksten der de forskllige sitatene/argumentene skal stå.
"legaliser.org" er et domene som er lett å bli nyskjerrig på og lett å huske.

Er vel kanskje akkurat dette som er planen? følte bare jeg måtte si min mening i tilfelle planen var å lage 2-3 stk
Sist endret av pet; 14. februar 2012 kl. 01:11.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av SleekMinister Vis innlegg
[Masse irrelevante fakta kopiert fra wiki]
Vis hele sitatet...
Som sagt, gratulerer med å ha funnet Wikipedia. Men hva i all verden har dette med temaet vi diskuterer å gjøre? Det at hamp kan brukes i tøy og biodiesel er på ingen måte et argument for å legalisere hasj/marijuana som rusmiddel, og det burde du skjønne.
Sitat av SleekMinister Vis innlegg
Hørt om solidaritet? Nei? Hva gjør dere på denne tråden da?
Vis hele sitatet...
Hva vrøvler du om? "Solidaritet"? Og hvilken myndighet har du til å avgjøre om folk har noe i tråden å gjøre? Første som poppa opp i hodet mitt når jeg leste svaret ditt var "non sequitur".
Sitat av SleekMinister Vis innlegg
Var ment mest som oppmuntring, men jeg syntes jo at noen punkter var ganske relevante. Som at man kan lage 25000 produkter, at det er en overlegen erstatning for lin og at det gjør seg godt som ingrediens i biodrivstoff. Har bedre alternativer på akkurat den siste, men alle monner drar.
Vis hele sitatet...
Som sagt, det er stikk motsatt: Det at hamp egner seg godt i biodiesel, tøy, plast, som råstoff for industrikjemikalier osv. er på ingen måte et argument for å tillate utsalg for hasj og marijuana. Det er ingenting i veien for at regjeringen lovliggjør industriell hamp i morgen og samtidig blir strengere på rekreasjonelt cannabisbruk.

Sitat av SleekMinister Vis innlegg
Når det kommer til talsperson, hør med Occupy og Zeitgeist. Der samles det mange gode retorikere. Sikkert flere i Unge Venstre som er med. Thorvald Stoltenberg har sagt han vil dekriminalisere. Kanskje noen politikere på tinget ser lyset - i lys av alle bevisene.
Vis hele sitatet...
Åjada. For å få kredibilitet og øke sjansen for å få folk til å høre på dere - velg en raddis fra den høyst uorganiserte Occupy-bevegelsen eller en konspirasjonsteoretiker som har sett for mye på Zeitgeist-filmene som frontfigur. For å være helt ærlig er jeg ikke sikker på om du troller eller er seriøs akkurat på dette punktet.

Thorvald Stoltenberg hadde jo vært en flott kar, men tviler på at han vil være talsmann for en "aksjon" satt igang av en guttegjeng på et anonymt diskusjonsforum.


Og til sist vil jeg bare si at jeg tror prosjektet er så godt som dødfødt. De som faktisk tror at dette kommer til å påvirke opinionen, politikere og mediebildet lurer seg selv... Dere bærer alle sammen preg over å aldri ha vært involvert i politisk arbeid med saker/kampanjer. Men om dette hadde resultert i en enkel nettside med gode argumenter og fritt for stoner-propaganda hadde det faktisk vært ganske snasent. Vær så snill, overrask meg!

Og for de som fremdeles ikke har fått det med seg: Emnet har vært diskutert opp og ned / hit og dit i tråden om plakat for statlig regulering/legalisering av cannabis. Ta lærdom derfra, evt. fortsett tråden der. Og vær så snill, sørg for skikkelige plakater. Noen av plakatene i denne tråden gir meg en intens trang til å stikke ut øynene mine.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Og til sist vil jeg bare si at jeg tror prosjektet er så godt som dødfødt. De som faktisk tror at dette kommer til å påvirke opinionen, politikere og mediebildet lurer seg selv... Dere bærer alle sammen preg over å aldri ha vært involvert i politisk arbeid med saker/kampanjer. Men om dette hadde resultert i en enkel nettside med gode argumenter og fritt for stoner-propaganda hadde det faktisk vært ganske snasent. Vær så snill, overrask meg!
Vis hele sitatet...
Poenget er jo å få til nettopp en nettside med gode argumenter fri for stoner propaganda.
Jeg tror også de fleste er veldig klar over at cannabis ikke blir lovlig dagen etterpå som en følge av denne aksjonen. Men om vi vekker nok nysjerrighet hos noen få og gir dem så nøytral informasjon som mulig så er vi ivertfall underveis.

Du sier vi ikke bærer preg av å ha deltatt i noe politisk arbeid. Dette stemmer for meg og sikker mange andre som er med her. Men siden du påpeker dette så har gjerne du noe erfaring du kunne delt med oss?
Bomberman: Det var da svært da. Synes du at jeg har jeg ødelagt for deg, siden du breier deg ut med så mye nag? "Dere"... Som om disse globale bevegelsene er uniforme på noen måte.

Hva er så galt med å fargelegge litt? Om ikke argumentene var de sterkeste, så kanskje de kunne inspirere noen da, ikke sant. Skjønner ikke hvorfor du går til angrep.

Ikke at jeg har lyst til å diskutere med deg, men for å ta ditt argument at det vil virke i motsatt retning... For å få i seg de ti jointene man trenger for å bli stein på industriell hamp, kreves tålmodighet og gullmedaljelunger. Hvorfor har det ikke vært lovlig? Fordi staten aldri har vært rasjonell på dette området. Som følge har uskyldige mennesker dødd. Slagord som "Stopp hysteriet!", "Bruk øya!" og "Våkn opp!", er absolutt ikke for prangende. Naturlig nok, bør man gi håp til de som mister motet av å leve i en verden der alt er kontrollert. En verden hvor alkiser sier at hasj er farlig, er en verden som trenger omsorg og pleie.

Legalisering er langt i fra å bare være en gave til raddiser. Det er en erkjennelse av at virkelighetens verden må få plass i politikken. - Hvis folk ikke har lyst til å råtne i en jobb de hater, så burde de få lov til det. Hvis unger ikke har lyst til å gå ti år på skole, så burde det være deres og deres foreldres valg. Hvis jeg har lyst til å ta meg en rev, så kan du banne på at jeg blåser langt i hva noen måtte mene om det. Så lite koster det å produsere fôr - og bygge hus - og sponse oppvarming, at jeg synes det er helt sinnssvakt at det ikke er et minimum. Teknologien har vært her lenge. Må betale for en slurk vann i hovedstaden. Det er skammelig hvilken mentalitet som råder. Velferd? Og vi klarer ikke gi bort mat engang? Det er mye respekt i grunn...

Kunne lagt ut i det vide og brede om hvorfor det er utrolig sløvt å forkaste O&Z uten å undersøke både det beste og verste som kommer derfra, men jeg vil ikke bombe en bra tråd uten, i det minste, å sirkle temaet. Vil nøye meg med å si at de som sliter med kredibilitet, ikke er ungdommene som er ute i gatene og forsøker å ta tilbake sitt demokrati fra multinasjonale korporasjoner. De som har et forklaringsproblem, er bankene som opererer med 30 til 1 i odds. Og du vil sette meg i gapestokken? Takk og farvel.
Sist endret av SleekMinister; 14. februar 2012 kl. 02:53.
Slutt å kveruler med hverandre, dere ødelegger tråden.
Jeg henger lett opp en hau med plakater på sunnmøre.

Kjempebra initiativ kara!
Om ingenting annet får man opp noen øyne, kanskje vi til og med klarer å omvende noen sauer

Tenk praktisk,
kapitalistisk,
og ikke minst tenk grønt!
Fine plakater! Har dere tenkt å lage noen flere versjoner? Tror det har vært bra med litt variasjon i de, da for man også opp flere argumenter. En kunne foreksempel tatt for seg hvordan mye av det kriminelle nettverket blir borte, at smugling av rusmidler ofte går hånd i hånd med prostituering, hvilke dårlige levekår det ofte er for de som er med på produseringen av stoffene, hvordan det kan bli brukt for medisin og slike ting.
Skrev en lang post, men det ville ikke mobilen. Kommer med en litt forkortet versjon.
Bomberman: nettsiden er under konstruksjon og vi håper gjør vårt beste for at den skal være seriøs. Det er heller ikke meningen å starte kampanje for legalisering, men heller åpne øyne.

Det blir flere like plakater, men med forskjellige argumenter.

Vi setter pris på alt engasjementet og håper dere blir fornøyde med hva vi koker sammen.
Burde gjøre det "jevnlig", men da med lange mellomrom.
Det blir ingen respons hvis de alltid er der :P
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Som sagt, gratulerer med å ha funnet Wikipedia. Men hva i all verden har dette med temaet vi diskuterer å gjøre? Det at hamp kan brukes i tøy og biodiesel er på ingen måte et argument for å legalisere hasj/marijuana som rusmiddel, og det burde du skjønne.

Hva vrøvler du om? "Solidaritet"? Og hvilken myndighet har du til å avgjøre om folk har noe i tråden å gjøre? Første som poppa opp i hodet mitt når jeg leste svaret ditt var "non sequitur".

Som sagt, det er stikk motsatt: Det at hamp egner seg godt i biodiesel, tøy, plast, som råstoff for industrikjemikalier osv. er på ingen måte et argument for å tillate utsalg for hasj og marijuana. Det er ingenting i veien for at regjeringen lovliggjør industriell hamp i morgen og samtidig blir strengere på rekreasjonelt cannabisbruk.


Åjada. For å få kredibilitet og øke sjansen for å få folk til å høre på dere - velg en raddis fra den høyst uorganiserte Occupy-bevegelsen eller en konspirasjonsteoretiker som har sett for mye på Zeitgeist-filmene som frontfigur. For å være helt ærlig er jeg ikke sikker på om du troller eller er seriøs akkurat på dette punktet.

Thorvald Stoltenberg hadde jo vært en flott kar, men tviler på at han vil være talsmann for en "aksjon" satt igang av en guttegjeng på et anonymt diskusjonsforum.


Og til sist vil jeg bare si at jeg tror prosjektet er så godt som dødfødt. De som faktisk tror at dette kommer til å påvirke opinionen, politikere og mediebildet lurer seg selv... Dere bærer alle sammen preg over å aldri ha vært involvert i politisk arbeid med saker/kampanjer. Men om dette hadde resultert i en enkel nettside med gode argumenter og fritt for stoner-propaganda hadde det faktisk vært ganske snasent. Vær så snill, overrask meg!

Og for de som fremdeles ikke har fått det med seg: Emnet har vært diskutert opp og ned / hit og dit i tråden om plakat for statlig regulering/legalisering av cannabis. Ta lærdom derfra, evt. fortsett tråden der. Og vær så snill, sørg for skikkelige plakater. Noen av plakatene i denne tråden gir meg en intens trang til å stikke ut øynene mine.
Vis hele sitatet...
Med mindre du faktisk har konstruktiv kritikk å komme med, synest jeg godt du kan ti still. Du har allerede uttrykkt hvor dødfødt du synest dette er tidligere i tråden, og jeg for min del, syntes det holdt mer enn nok forrige gang. Jeg synes rett og slett at du kan la denne "dødfødte" aksjonen være i fred om den er så ubrukelig som du mener.

Har aldri påstått at denna aksjonen vil få igjennom en legalisering. Men om den åpner øynene til 5 personer på gata har vi nådd målet. Spre kunnskap, og gi temaet oppmerksomhet. Hva andre idéer om aksjoner har oppnådd er for meg irrelevant. De kan jo gå forran som et eksempel på hvordan det ikke skal gjøres. Så kan heller vi prøve å legge litt mer sjel i det.

Om du ikke har noe bedre å komme med enn å fortelle oss at dette er dødfødt synest jeg godt at du kan forlate tråden.

Takk, og farvel.

Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Fine plakater! Har dere tenkt å lage noen flere versjoner? Tror det har vært bra med litt variasjon i de, da for man også opp flere argumenter. En kunne foreksempel tatt for seg hvordan mye av det kriminelle nettverket blir borte, at smugling av rusmidler ofte går hånd i hånd med prostituering, hvilke dårlige levekår det ofte er for de som er med på produseringen av stoffene, hvordan det kan bli brukt for medisin og slike ting.
Vis hele sitatet...
Helt korrekt. Vi planlegger rundt 10 forskjellige plakater med samme grafiske-profil, med forskjellige argumenter/informasjon. Samt link og QR-kode til en nettside som vil inneholde utvidet informasjon og kilder.

Medisin-delen vet jeg ikke hvor mye vil bli lagt vekt på, det må diskuteres. Jeg føler dog at medisin er et dårlig argument, med tanke på at 99% av de som er for en legalisering bare vil bli skekk.

Men for avkriminalisering SOM medisin er det jo fair enough. Er dog ikke det vi fokuserer på i denne runden.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Det er ikke reklame. Vi har ytringsfrihet og vi deler vår mening. Vi kommer til å gi mere informasjon på dette området og når dato er satt, men kan si at så lenge dere ikke gjøre noe skade på eiendom så tror jeg politiet bryr seg fint lite. Heng de på steder som du ville sett "mistet katt" og slike ting.

Vi kommer til å lage noen rettningslinjer slik at vi får fremmet saken positivt. Litt kjedelig om de ligger masse plakater strødd i gatene osv. det fremmer ikke saken helt..
Vis hele sitatet...
Det er så og si ingen lovlige plasser man faktisk kan henge opp plakater, selv om det ikke er reklame. De forskjellige kommunene har egne retningslinjer for slik og man må i de fleste tilfeller søke om å få lov til å henge opp noe.
Regler for Oslo. Regler for Bergen. Regler for Trondheim. Regler for Stavanger.
Sist endret av Mith; 14. februar 2012 kl. 15:09.
@Mith: Er klar over at det egentlig ikke er lov, men jeg kan ganske trygt si at det er ingen som gjør noe med det om en holder seg til det jeg sa. Du går jo selvfølgelig ikke å limer opp plakater med tapetlim på bygninger osv...
kan tenke meg det passer perfekt med aksjonen nå, med tanke på sativex er blitt lovlig i Sverige nå og det diskuteres om det skal bli lovlig i Norge. Blir jo ekstra mye oppmerksomhet rundt cannabis.
Sitat av bushdoctor Vis innlegg
kan tenke meg det passer perfekt med aksjonen nå, med tanke på sativex er blitt lovlig i Sverige nå og det diskuteres om det skal bli lovlig i Norge. Blir jo ekstra mye oppmerksomhet rundt cannabis.
Vis hele sitatet...
Desverre er vi langt ifra klare... Blir så fort vi er klare i løpet av mars
Sitat av bushdoctor Vis innlegg
kan tenke meg det passer perfekt med aksjonen nå, med tanke på sativex er blitt lovlig i Sverige nå og det diskuteres om det skal bli lovlig i Norge. Blir jo ekstra mye oppmerksomhet rundt cannabis.
Vis hele sitatet...
Det skal bli lovlig i Norge og.
Men nå har de jo satt en "dato" som vi skal forholde oss til, hvis vi bare skal bryte slike ting med en gang blir nok lite gjort. Tror ikke den sprayen blir ulovlig med det første heller. Vi får bedre tid til å få med fler folk på å henge opp plakater.
Sist endret av PerPerPerPer; 14. februar 2012 kl. 17:23.
Var kanskje litt uklar, men det jeg mente med "nå" var i løpet av det som var bestemt av McHoover (altså april-mars)
Deler et leserinnlegg som Arild Knutsen skrev for et par dager siden ang. politiets skolerazziaer: flickr
Skal prøve å henge meg på, spørs hvor ninja jeg klarer å være med å få printa ut bildene. Blir litt vanskelig når det er bibliotekaren som styrer med printerne..

Og MacHoover, jeg kunne gitt deg en blowjob for iniativet ditt. Kudos!
Sist endret av TheGloryHole; 15. februar 2012 kl. 21:50.
Dere må huske at TG også er rett rundt hjørnet, og det får alltid mye mediedekning! Kanskje det kan være en ide å få opp noe der?
Sitat av Pl0xed Vis innlegg
Dere må huske at TG også er rett rundt hjørnet, og det får alltid mye mediedekning! Kanskje det kan være en ide å få opp noe der?
Vis hele sitatet...
Ingen dum ide! Skal passe på at det blir tatt opp neste møte.
TG er nok feil plass.. rusfritt arrangement stappet av kvisete uvitende nerder fra 8 til 16 år er ikke stedet å få vinklet en slik sak på riktig måte.
Sitat av Pl0xed Vis innlegg
Dere må huske at TG også er rett rundt hjørnet, og det får alltid mye mediedekning! Kanskje det kan være en ide å få opp noe der?
Vis hele sitatet...
Dette ville jeg avklart med TG først evt. Her jobber det en del 100 frivillige som kanskje ikke vil at deres arrangement vil assosieres med cannabis.

Det kan fort slå feil ut.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Skal prøve å henge meg på, spørs hvor ninja jeg klarer å være med å få printa ut bildene. Blir litt vanskelig når det er bibliotekaren som styrer med printerne..

Og MacHoover, jeg kunne gitt deg en blowjob for iniativet ditt. Kudos!
Vis hele sitatet...
Blowjob vil bli tatt i mot med både klapp og stryk.

Sitat av Pl0xed Vis innlegg
Dere må huske at TG også er rett rundt hjørnet, og det får alltid mye mediedekning! Kanskje det kan være en ide å få opp noe der?
Vis hele sitatet...
Jeg liker at folk kommer med idéer, både gode og mindre gode. Blandt dem kan det fort dukke opp gullkorn. Men på jakt etter gullkorn, vil en som oftest støte på endel sandkorn.

Desverre synest jeg dette var et sandkorn. Som Spirituell sa ganske fint. Et rusfritt arrangement med ungdom fra 10-16 (jada, sikkert både over og under, men dog marjoriteten) er neppe plassen en burde satse. Tror dette ville satt oss i et dårlig lys. All PR er nødvendigvis ikke alltid god PR.

Men igjen, jeg liker idéer! Keep 'em coming.
Greit med statlig regulering og medisinsk cannabis, men vi må passe på så denne kampanjen ikke virker så 14-15åringer blir mer interessert i å teste ut dette ufarlige stoffet. Jeg startet som 15åring, røyket til jeg var 18. Utviklet slimhinnebetennelse av all røykingen uten filter, noe som kommer først og fremst av tobakken. Allikevel promoterer dette indirekte en kampanje som får ungdom til å eventuelt røyke mer tobakk. De kan også begynne og røyke cannabis hver dag, og da utvikles det psykiske problemer hos enkelte. Særlig de unge.

Jeg mener vi bør fokusere på statlig regulering og klassifisering av rusmidler, og ikke en promotør for et alternativ til alkohol. Kampanjen bør inneholde fakta og positive/negative sider ved bruk. Jeg sier ikke at alle vil glorifisere cannabis, men gjør ting med måte. Vi må ta for oss de positive sidene ved skattlegning, flere ressurser til politiet og mindre stigmatisering av den store andelen nordmenn som føler seg kriminelle hver dag.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Jeg mener vi bør fokusere på statlig regulering og klassifisering av rusmidler, og ikke en promotør for et alternativ til alkohol. Kampanjen bør inneholde fakta og positive/negative sider ved bruk. Jeg sier ikke at alle vil glorifisere cannabis, men gjør ting med måte. Vi må ta for oss de positive sidene ved skattlegning, flere ressurser til politiet og mindre stigmatisering av den store andelen nordmenn som føler seg kriminelle hver dag.
Vis hele sitatet...
Flott at dere deler tankene deres, det liker vi. Dette blir ingen reklame for cannabis, vi kommer ikke til å glorifisere det og prøve å holde oss unna og sammenligne det med alkohol. Nettsiden vil inneholde både positive og negative sider ved legalisering, slik at vi holder oss nøytrale og leserne får lov å bestemme. Blir selvfølgelig brukt litt sluhet her, sånn at vi prøver å få det til å helle mere mot positivt. Likte den siste setningen din, gode punkter å ta med.