Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2940
Heisann!
Først og fremst vil jeg si beklager om jeg postet denne tråden feil... Er usikker på hvor den skal være...

Saken er den at jeg skal ha et action-cam til max 4000,-
Det skal brukes til cross, ski, dykking osv... Egentlig til det meste, men det hadde vært fint om det hadde hatt god nok bildekvalitet så det kan bli brukt til "finere" anledninger også (Da det ofte er litt mye å ta med speilrefleks)
Det er viktig at det tåler en "trøkk" og er vanntett. (Mulighet for undervannshus)

Har sett på GoPro Hero HD 2 og Contour GPS 1080P...
Er det noen som har erfaring med disse kameraene...? Evt. noen som har andre forslag?

Setter stor pris på tilbakemeldinger
har god erfaring med GoPro,

Montert på HPI Baja bensinbil, ødela dekket i prosessen.

Gokart kjøring

Paintball, ikke jeg som spiller tho.

Gopro har fester som passer de fleste behov, er vantett ned til 60 meter, tåler masse og har bra kvalitet. batteri er det ingenting å si på. eneste er vel at du vil trenge et svært minnekort, men 8GB holder til ca 1 time 720p video
Sist endret av F4celess; 14. desember 2011 kl. 21:16.
Hmmm... Det så bra ut !
På Contour er det mulig å se hva man filmer på iPhonen.. Omtrent som "Live View"
Noen som vet om det er mulig med GoPro HD Hero 2 ?
Sitat av trommejonas Vis innlegg
Hmmm... Det så bra ut !
På Contour er det mulig å se hva man filmer på iPhonen.. Omtrent som "Live View"
Noen som vet om det er mulig med GoPro HD Hero 2 ?
Vis hele sitatet...
det er mulig å kjøpe en liten LCD skjerm man kan plugge bakpå GoPro, det er mest brukbart for å se at vinkelen er god. er ikke så kjekt å ha spm det later til, da vidvinkelen er med en god nok selv om du driter det litt ut på vinkelen.
Sitat av F4celess Vis innlegg
det er mulig å kjøpe en liten LCD skjerm man kan plugge bakpå GoPro, det er mest brukbart for å se at vinkelen er god. er ikke så kjekt å ha spm det later til, da vidvinkelen er med en god nok selv om du driter det litt ut på vinkelen.
Vis hele sitatet...
Okei
Takk for svar! Blir nok en GoPro!
Har Contour, og jeg vil tro det passer best om du feks vil ha de festet på hjelmen pga designet. Det som er bra med gopro, er at du også kan ta stillbilder med det, noe du ikke kan (?) med Contour ( kan ikke med mitt, vet ikke om man kan på de nye oppdateringnene)
Sist endret av mo3; 15. desember 2011 kl. 07:23.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
En kompis av meg som er glad i snowbaording om vinteren og kitesurfing om sommere bruker GoPro til å gjøre opptakene sine med. Han lovpriser kameraet. Jeg fant ingen filmer på netter dog, men om du søker på gopro på youtube blir du sittende lenge, gjort den tabben selv.

Ang. Feste og sånt så kan du feste det til det meste, spekulerer i at GoPro folka tjener like mye på å selge div. fester til sykkel, brett, hund(!) og hjelm etc.
Har brukt GoPro en del selv, og vil helt klart anbefale det. GoPro2 er et av de beste actionkameraene du får i dag.
Pris og brukervenligheten er meget god, i tillegg til at du får mye bra ekstrautstyr og monteringsvalg.

GoPro HD Hero2 anbefales!
GoPro kommer med en WiFi remote i løpet av februar 2012, som gjør at du kan starte/stoppe opptak via en smarttelefon enten mot GoPro Hero HD eller GoPro Hero 2. Har du GoPro Hero 2 kan du også se live video eller streame rett på internett og du har Wifi internett tilgang der du skal filme.
Tusen takk for svar alle sammen!
Skal kjøpe GoPro Hero 2 i morgen
Jeg har contour gps. Funker veldig bra.
Jeg valgte contour over GoPro mest pga utsende. GoPro går jo "halvmeter" opp fra hjelmen f.eks :P Mens contour kan legges helt inntil, og ikke like mye i veien.

Tror contour og goPro er ca like gode på filmkvalitet? Fant ingen stor forskjell da jeg kjøpte i alle fall. Mulig goPro er litt bedre, vet ikke.
Noen kule funksjoner contour har (kan være goPro har også) : bluetooth som gjør at kameraet streamer filmingen til telefon. Slik at man kan sjekke at kameraet har rett vinkel. Kan også endre innstillinger på kameraet derifra, om man skal ta bilder, filme i 1080 eller 720 osv.
Har brukt gopro når jeg kjørte motorsykkel i sommer.
Har egentlig to ankepunkter på den.
-Det er vidvinkel, men noen ganger har jeg ikke fått siktet den inn godt nok, men har du den fast på hjelmen skal det ikke bli noe problem.

-Merker luftmotstanden kameraet gir på hjelmen når jeg kjører litt fort. Under 100-120 km/t er det ikke noe problem.
Sitat av birrho Vis innlegg
GoPro går jo "halvmeter" opp fra hjelmen f.eks
Vis hele sitatet...
Kongen av overdrivelse? Eg har sagt det en million ganger at folk skal slutte å overdrive.

GoPro Hero 2 bygger 8 cm i høyden. Contour bygger i følge spesifikasjonene 58 mm(=nesten 6 cm) i høyden + festet. Med andre ord snakker vi om ca 15mm maks i forskjell. En ulempe Contour har her er at det må festes på toppen av hjelmen, i retningen man vil filme. Med GoPro kan man feste det i fronten(og dermed vil det ikke bygge noe over hjelmen) og vinkelen kan justeres fritt etter montering. Dette er dog smak og behag, men eg liker det

Sitat av birrho Vis innlegg
Noen kule funksjoner contour har (kan være goPro har også) : bluetooth som gjør at kameraet streamer filmingen til telefon. Slik at man kan sjekke at kameraet har rett vinkel. Kan også endre innstillinger på kameraet derifra, om man skal ta bilder, filme i 1080 eller 720 osv.
Vis hele sitatet...
Det er klart noe som savnes på GoPro Hero 2. Man gjetter litt på vinkelen. Men i februar 2012 kommer GoPro med en WiFi modul som gjør at man kan både styre kameraet og se live video fra smartmobiler/nettbrett, samt streame direkte til internett via WiFi. Blåtann har "relativt" kort rekkevidde i forhold til WiFi. Lite detaljer enda, men eg tipper det kommer til å slå blåtann-funksjonen på Contour ned i støvlene. In my humble opinion.
Sitat av nomore Vis innlegg
Kongen av overdrivelse? Eg har sagt det en million ganger at folk skal slutte å overdrive.

GoPro Hero 2 bygger 8 cm i høyden. Contour bygger i følge spesifikasjonene 58 mm(=nesten 6 cm) i høyden + festet. Med andre ord snakker vi om ca 15mm maks i forskjell. En ulempe Contour har her er at det må festes på toppen av hjelmen, i retningen man vil filme. Med GoPro kan man feste det i fronten(og dermed vil det ikke bygge noe over hjelmen) og vinkelen kan justeres fritt etter montering. Dette er dog smak og behag, men eg liker det


Det er klart noe som savnes på GoPro Hero 2. Man gjetter litt på vinkelen. Men i februar 2012 kommer GoPro med en WiFi modul som gjør at man kan både styre kameraet og se live video fra smartmobiler/nettbrett, samt streame direkte til internett via WiFi. Blåtann har "relativt" kort rekkevidde i forhold til WiFi. Lite detaljer enda, men eg tipper det kommer til å slå blåtann-funksjonen på Contour ned i støvlene. In my humble opinion.
Vis hele sitatet...
Contour kan man ha på siden av hjelmen da, altså den bare ligger inntil siden av hjelmen. Da går den bare 2-3 cm ut fra hjelmen.

Høres bra ut med WiFi ja. Da kan man stå hele 10 meter lengre vekk når man skal endre innstillinger enn man kan på contour'en nå :P
det lille jeg har brukt GoPro fikk jeg et veldig bra intrykk virker som en veldig solid liten dings med fantastisk kvalitet til å være så liten^^
Eg sier ikke at GoPro er bedre pga designet, men her har man to forskjellige design som hver for seg tiltaler forskjellige brukere. GoPro har laget en liten "klump", mens Contour har laget et lite "rør". Med hver sin fordel. Eg personlig foretrekker GoPro, men har ingen problemer med å forstå at Contour er attraktiv for andre. Eg ville bare pirke på gjengangeren om at GoPro er et "monster"

Om GoPro skal klare å få til alt det de sier med WiFi modulen sin, så må rekkevidden være mye lengre enn 10 meter. Vi snakker tross alt om et action kamera, og om kameraet skal kunne streame direkte til internett, live, må det ha langt større rekkevidde enn 10-20 meter. De skriver direkte, så eg antar det er direkte på nett via en router(eller mobilt hotspot) men kan selvfølgelig være at de mener "via" en telefon med en applikasjon installert. Da bør de kunne klare seg med 20-30 meters rekkevidde. Og husk at vi her snakker om åpent område, og her er det lettere å få lang rekkevidde enn innendørs.

Hvordan ville han her sett ut med Contour kameraer?

Name:  GoProTriPodMan.jpg
Views: 491
Size:  24,6 KB
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg vurderer å kjøpe et GoPro kamera. Men jeg er veldig usikker på hvilket av de jeg skal kjøpe.
Hva er forskjellen mellom GoPro 1 og 2 ? Og så ser jeg det er motorsport edition,helmet edition,Outdoor Edition osv hva er forskjellen ?
Sitat av t_ben Vis innlegg
Jeg vurderer å kjøpe et GoPro kamera. Men jeg er veldig usikker på hvilket av de jeg skal kjøpe.
Hva er forskjellen mellom GoPro 1 og 2 ? Og så ser jeg det er motorsport edition,helmet edition,Outdoor Edition osv hva er forskjellen ?
Vis hele sitatet...
Det er med forskjellige utstyr for at kameraet skal passe bedre på en hjelm, tåle vær og klima utendørs, sitte på motorsykler/biler. Er ikke så vanskelig å finne ut. Gå på gopro.com og bare les.
anbefaler å bestille fra gopro.com eller utlandet: bestilte nettopp 3 stk hdhero2 , med batterybackplate og 32gb minnekort, havnet på 3300kr pr stk etter toll/moms(vet ikke hva som er rett). 3200kr er vell det du må ut med for bare kameraet og fester i norge? sparer kanskje ikke mye men litt :P sd korte kan du sikkert kjøpe billigere fra en annen side.
For de som står på ski hva er det å anbefale der?
Sitat av CookieY Vis innlegg
For de som står på ski hva er det å anbefale der?
Vis hele sitatet...
Fremdeles gopro! Sjekk ut wallisch-gopro edit her
http://www.youtube.com/watch?v=z2Il8rjXyIc
Sist endret av dotno; 5. januar 2012 kl. 21:37.
Sitat av CookieY Vis innlegg
For de som står på ski hva er det å anbefale der?
Vis hele sitatet...
Nyeste goproen, HDHERO2.
Av? Outdoor, motorsport osv?

Her vil eg påstå Outdoor, med et par ekstra kurvede fester til å ha på hjelm. Evnt så kan du bruke hodebåndet som følger med eller kjøpe brystbelte.
Er det virkelig verdt det å kjøpe GoPro 2 ? Jeg tenke meg GroPro Outdoor Edition 1.
Kommer til å bruke den til ski,feste på rc bil og annet div.
Hvor er det best å kjøpe fra ? Lønner det seg å kjøpe på GoPro sine sider, eller ebay ?
Nå må eg først si at eg ikke har testet eller brukt versjon 1 selv, men dette er forbedringene i versjon 2:
- Bedre opptak i mørke/dårlige lysforhold. Det er fortsatt dårlig, men bedre enn versjon 1.
- 11 megapixel bilder vs 5 megapixel
- Brukbar meny vs tallkoder på den gamle versjonen
- Mulighet for timelapse ned til et halvt sekund
- Mulighet for 120fps med WVGA, og 60fps med 720p
- HDMI utgang(mini HDMI)
- Mikrofoninngang
- Mulighet for 170, 127 og 90 graders FOV(versjon 1 har bare de to første)

Versjon 1 er fortsatt et bra kamera, men kjøper du i dag så kjøper du versjon 2. I februar kommer de også med en backpack som gir muligheten for streaming til telefon/nettbrett/internett, samt fjernkontroll(wifi).
Hvor mye kommer denne på tilsammen med frakt,toll osv ?
http://www.ebay.com/itm/GoPro-HD-HER...#ht_818wt_1163

Hei igjen. Nå har jeg kjøpt meg et GoPro HD Hero 2 fra ebay. Men så trenger jeg også et minnekort. Helst over 16gb.
Det må vell være class 10. Kan noen anbefale meg et minnekort? under 400 kr,så må kansje finne noen som er på tilbud.
Sitat av t_ben Vis innlegg

Hei igjen. Nå har jeg kjøpt meg et GoPro HD Hero 2 fra ebay. Men så trenger jeg også et minnekort. Helst over 16gb.
Det må vell være class 10. Kan noen anbefale meg et minnekort? under 400 kr,så må kansje finne noen som er på tilbud.
Vis hele sitatet...
Ingen som veit om noe ?