Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 525
Jeg har kjøpt subutex illegalt, og skal nå over på suboxone via lar. Jeg lurer på om det er noen annerledes effekt ved suboxone enn subutex? Vet at suboxone inneholder nalokson, er det noen spesielle bivirkninger med nalokson? Og får man noen annerledes effekt ved at det er tilsatt nalokson?
Jeg fikk eksem av subuxone. Forsvant når jeg byttet
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Jeg fikk eksem av subuxone. Forsvant når jeg byttet
Vis hele sitatet...
Er det en eneste ting du erfarte ikke var galt i din LAR behandling?
Hvorfor skal du over på suboxone ?
Trådstarter
33 5
Jeg har kjøpt subuex illegalt. Jeg har kommet inn i LAR og de vil kun gi meg suboxone, ikke subutex. Er virkningen noe annerledes? Hvis jeg helller vil ja subutex hva kan jeg si til lar? For eksempel hva slags bivirkninger og symptomer kan man få av nalokson?
Sitat av Anita83 Vis innlegg
Jeg har kjøpt subuex illegalt. Jeg har kommet inn i LAR og de vil kun gi meg suboxone, ikke subutex. Er virkningen noe annerledes? Hvis jeg helller vil ja subutex hva kan jeg si til lar? For eksempel hva slags bivirkninger og symptomer kan man få av nalokson?
Vis hele sitatet...
Gå inn på felleskatalogen. Der kan du søke det opp. Pleier ikke å være noe problem å få byttet over til Subutex hvis man har en god grunn. Kommer litt ann på hvor man bor i landet også. Noen steder er man litt strengere enn andre.
Trådstarter
33 5
I felleskatalogen står det bivirkninger som gjelder suboxone, jeg vet ikke hva som skyldtes buprenorfin og hva som skyldtes nalokson…

Noen som har fått noen plager av naloksonen som jeg kan si skyldtes naloksonen?

Er det egentlig noe særlig å bytte på i forhold til virkning og bivirkninger på suboxone og subutex?
Du kan jo søke på Nalokson da. Det står vel også i felleskatalogen.
Hvor i landet hører du til?

Ganske spesielt i disse dager å måtte starte på suboxone. De aller fleste helseforetakene lar deg velge buprenorfin ( subutex) viss du ønsker.

Usikker på hva bivirkninger er på suboxone kontra subutex, men mener at flere mener at man ikke blir ordentlig frisk og at det ikke går rundt.

Kontakt gjerne brukerorganisasjonen ProLar , de kan hjelpe deg å tale din sak. Det er mye større vektlegging på pasientens ønsker av medikament, eller skal være ihvertfall. Og jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare kan få subutex dersom du ønsker det
Sånn det har fungert for meg så fikk jeg subuxone fordi de mistenkte,med all rett at jeg skøyt subutexen. subuxone skal ikke kunne skytes. Men som langtidsmelding i Norges skyttarlag vet jeg at det meste kan skytes. Nå har jeg lagt «børsa» på hylla i 15 år og syns det er greit. Jeg har byttet frem og tilbake mellom buprenorfin, subutex og subuxone og setter en liten finger på at originalen er hakket bedre enn de andre. Synonympreparat er akkurat det. Et preparat som ligner så mye at det skal gjøre det samme uten helt å være nøyaktig det allikevel. Blir litt som med øl. For noen er all pils det samme. 4,5% alkohol og malt,vann og humle. For andre er det det dummeste de har hørt. Lar-nett er ihvertfall en brukerorganisasjon som sto meg i ryggen da Lar var nedlatende og vanskelige mot meg.