Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 636
Hei!

Jeg kjøpte noen komponenter fra Amentio i fjor, og sendte nylig inn en av disse komponentene til reparasjon hos Amentio, en sak som skulle dekkes av garantien. Jeg sendte komponenten inn for over 2 uker siden, og får ikke kontakt med Amentio på verken mail eller telefon.

Når en prøver å besøke nettsidene deres får en nå bare besked om at "ITD Web AS er avviklet" og gir ytterlige informasjon om at "Dersom du har problemer eller behøver hjelp med et produkt du har kjøpt hos oss må du ta kontakt direkte med produsenten, produsentens servicepartner eller produktets importør."
Jeg skulle gjerne tatt kontakt med produsenten selv, men nå er det altså Amentio som har komponenten min og ikke jeg, så da kan ikke ASUS gjøre så veldig mye for å hjelpe meg.

TL;DR: Sendte inn komponent til Amentio, som deretter ble begjært konkurs og er ikke å få tak i.

Hva skal jeg gjøre?
Sist endret av NijO; 3. mai 2012 kl. 10:39.
kjedelig streiting
Prøv og ta kontakt med bobestyreren?
NijO's Avatar
Trådstarter
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Prøv og ta kontakt med bobestyreren?
Vis hele sitatet...
Har gjort flere forsøk, får bare en beskjed på engelsk om at "this account is in use".

Sendte en mail til bobestyrer nå. Hva er vanlig prosedyre i slike saker? Er det sannsynlig at jeg ser hovedkortet mitt igjen noen gang, eller er det bare å kjøpe seg et nytt?
Dette er vel en sak for forbrukerrådet?

Ville kontaktet de hvis du ikke får svar etter en del forsøk til.
kjedelig streiting
Da du har sendt komponentene til reparasjon gjennom amentio så har ikke de noen rett til å beholde komponentene/eller selge de for å dekke kravene de har imot seg. Så dette vil nok ordne seg, selv om det sikkert kan ta litt tid. Styret i Amentio har jo også gjort det klart at færrest mulig privatpersoner skal lide her så de vil nok sende det videre til produsent/importør så fort de finner det.
Sist endret av legalize_it; 3. mai 2012 kl. 10:55.