Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 5705
har hørt at det går ann å spille wow på gratis serverer.. er dette lov? eg spiller wow men begynner å bli lei gamcard osv. :s har funnet et par sider men får det ikke til :S http://www.wowstatus.net/serverlist.php. noen som har prøvd dette men det må vell ha noen negative sider eller så hadde jo flere velgt og spillt gratis wow.
"Noen negative sider"?

Alt er negativt. Høy ping, mangel på normalt content, maks 200 players online på et realm, ikke noe skikkelig community. Ingenting!

Om du spiller på private servere, spiller du ikke WoW. Du spiller hjemmesnekra drit.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
På det meste der så jeg 185 online på realmet. Det må være veldig spennende å spille da gitt ...
Jeg ser jo også verdien av å slutte å spille mot Blizzard sine realm, men en server med så lav populasjon mangler den infrastrukturen som offisielle realm med høy populasjon har. Lykke til med å gå på AH for å kjøpe ting du trenger. Man havner i et autarki hvor man man selvforsynes med alt.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Devine: ser du verdien av å slutte å spille på Blizzard sine realms? Hvorfor det? De har laget et UTROLIG bra spill. Alle som skal spille det bør betale for det, for det er et sinnsykt gjennomført og fullstendig spill. Såkalte pirat-servere er rett og slett uetisk spørr du meg.

Nå skal jeg ikke si noe siden jeg kjører egen warez-server, men har utviklet et forhold til dette spillet etter hvert. Blizzard folka jobber hver dag for å forbedre spillet i henhold til brukerne sine ønsker og behov. Når det er 4mill spillere så skal det litt til å lage et spill som oppfyller alles ønsker. Men HEY! De har jo klart det hittil! Respect n' creds to Blizzard.

Edit1: Har det seg slik at du faktisk ikke har råd til Gamecard? Det tviler jeg meget sterkt på. Skal du spille WoW, så er det verdt de skarve kronene du betaler.
Sist endret av thomasf; 6. mai 2006 kl. 19:38.
Såklart folka i Blizzard jobber hver dag med WoW, med inntekter på en hundrings per måned fra 4 millioner (quote) mennesker sier det seg selv at Blizzard kan betale opprettholdere av systemet.
6 millioner spillere, Proxick.

Spillet er forsåvidt meget bra utført, men tiden før level 60 er veldig repetiv, så jeg kan ikke akkurat si at spillet er perfekt.

Tiden etter level 60, derimot, om du kommer med i et stort raiding-guild, er noe helt nytt. Det å være del av et guild hvor det kreves styresett, politiske og demokratiske avgjørelser, psykologi og taktikk for at guildet skal fungere bra, og at alle skal ha bra innsats og vilje, er noe helt spesielt. En erfaring jeg ikke angrer på å ha vært igjennom.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Poenget er jo at de gjør det. De gjør en iherdig innsats for hver enkelt spiller. Updates opptil flere ganger i måneden pluss en stor ekstrapakke under arbeid er bare eksempler på hva de gjør. Så har de Game Masters (GMs) som er "spillere" som hjelper andre spillere med problemer eller spørsmål noen eventuelt skulle ha.
Blizzard arbeider nært sagt for folket. Ingen blir bedre på WoW enn Blizzard.

Skal du spille WoW, gjør som alle andre, ikke daff rundt på en privatserver!
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av dadyd
6 millioner spillere, Proxick.

Spillet er forsåvidt meget bra utført, men tiden før level 60 er veldig repetiv, så jeg kan ikke akkurat si at spillet er perfekt.

Tiden etter level 60, derimot, om du kommer med i et stort raiding-guild, er noe helt nytt. Det å være del av et guild hvor det kreves styresett, politiske og demokratiske avgjørelser, psykologi og taktikk for at guildet skal fungere bra, og at alle skal ha bra innsats og vilje, er noe helt spesielt. En erfaring jeg ikke angrer på å ha vært igjennom.
Vis hele sitatet...
Perfekt har jeg aldri sagt spillet var. Det kan være utrolig langdrygt noen ganger, og til tider ensformig. Jeg deler ditt syn på raiding og guild osv. Det er et eget samfunn med egne normer og regler. Herlig *tørke en tåre*
Sitat av Proxick
Poenget er jo at de gjør det. De gjør en iherdig innsats for hver enkelt spiller. Updates opptil flere ganger i måneden pluss en stor ekstrapakke under arbeid er bare eksempler på hva de gjør. Så har de Game Masters (GMs) som er "spillere" som hjelper andre spillere med problemer eller spørsmål noen eventuelt skulle ha.
Vis hele sitatet...
Alt blir ikke like idyllisk når teorien skal overføres til praksis.
Sitat av Proxick
Poenget er jo at de gjør det. De gjør en iherdig innsats for hver enkelt spiller. Updates opptil flere ganger i måneden pluss en stor ekstrapakke under arbeid er bare eksempler på hva de gjør. Så har de Game Masters (GMs) som er "spillere" som hjelper andre spillere med problemer eller spørsmål noen eventuelt skulle ha.
Vis hele sitatet...

Det er likevel deres jobb, på samme måte som ..tja.. politiet gjør en iherdig innsats for hver av oss for å forhindre vold og andre usømmeligheter
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av dadyd
Alt blir ikke like idyllisk når teorien skal overføres til praksis.
Vis hele sitatet...
Har du LITT sans for å inngå komprimiss her og da, så burde du ikke ha noen problemer med å tilpasse deg wow-samfunnet.

Sitat av Ven]n
Det er likevel deres jobb, på samme måte som ..tja.. politiet gjør en iherdig innsats for hver av oss for å forhindre vold og andre usømmeligheter
Vis hele sitatet...
Ja, og lovbrudd er uetiske? Å sammenligne Blizzard med politiet styrker bare min sak
Vil bare si at jeg er leet, og spiller på piratserver.
Grunnen er at jeg ikke vil betale for å spille et spill, men samtidig spille det.
Og ja, det fungerer noeglunde greit.
Sitat av Proxick
Har du LITT sans for å inngå komprimiss her og da, så burde du ikke ha noen problemer med å tilpasse deg wow-samfunnet.



Ja, og lovbrudd er uetiske? Å sammenligne Blizzard med politiet styrker bare min sak
Vis hele sitatet...

Poenget var jo at Blizzard ikke gjør noe mer for oss enn andre som jobber på andre felt. Derfor er det ingen vits i å rose dem opp i skyene når de faktisk får betalt for å gjøre denne jobben. Dessuten syns jeg forøvrig at de gjør en dårlig jobb med vedlikehold av servere.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Ost2k: har du erfaringer med både piratservere og vanlige servere?

Sitat av Ven]n
Poenget var jo at Blizzard ikke gjør noe mer for oss enn andre som jobber på andre felt. Derfor er det ingen vits i å rose dem opp i skyene når de faktisk får betalt for å gjøre denne jobben. Dessuten syns jeg forøvrig at de gjør en dårlig jobb med vedlikehold av servere.
Vis hele sitatet...
Du sa akkurat at de kunne sammenlignes med politiet. Syns da politiet har all grunn til å bli rost opp i skyene jeg. Alle som gjør en jobb for samfunnet vårt kan bli rost opp i skyene. Hvorfor spare på rosen? Og nei, de gjør en veldig bra jobb med vedlikehold. Nevn eksempler på "dårlig vedlikehold" så skal jeg gjerne legge meg flat.
Sitat av Proxick
Ost2k: har du erfaringer med både piratservere og vanlige servere?



Du sa akkurat at de kunne sammenlignes med politiet. Syns da politiet har all grunn til å bli rost opp i skyene jeg. Alle som gjør en jobb for samfunnet vårt kan bli rost opp i skyene. Hvorfor spare på rosen? Og nei, de gjør en veldig bra jobb med vedlikehold. Nevn eksempler på "dårlig vedlikehold" så skal jeg gjerne legge meg flat.
Vis hele sitatet...

Syns bare ikke det er noen grunn til å utheve noen fremfor andre. Og til eksempelet: Burning Blade- konstant 700-1000 ms ping i 3 måneder (husker ikke skikkelig, slutta å spille også). Etter det jeg har hørt er den fortsatt elendig.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Ven]n
Syns bare ikke det er noen grunn til å utheve noen fremfor andre. Og til eksempelet: Burning Blade- konstant 700-1000 ms ping i 3 måneder (husker ikke skikkelig, slutta å spille også). Etter det jeg har hørt er den fortsatt elendig.
Vis hele sitatet...
Burning Blade er en gammel server. Den var blant de første som kom opp. Servern har vært full fra dag 1, og det er ikke Blizzard sin feil at brukere fortsatt lager characters der. Blizzard vil bare at spillerne skal være fri. De har jo stengt sign-up der flere ganger, men når de fjerner den blir det akkurat like ille igjen. En uheldig crash mellom wow-samfunnet og evnen Blizzard har til å takle slike problemer. Husk: det er en server, den tåler ikke all verden uansett hvor mye Blizzard vrir og vender på det.
Sitat av Proxick
Burning Blade er en gammel server. Den var blant de første som kom opp. Servern har vært full fra dag 1, og det er ikke Blizzard sin feil at brukere fortsatt lager characters der. Blizzard vil bare at spillerne skal være fri. De har jo stengt sign-up der flere ganger, men når de fjerner den blir det akkurat like ille igjen. En uheldig crash mellom wow-samfunnet og evnen Blizzard har til å takle slike problemer. Husk: det er en server, den tåler ikke all verden uansett hvor mye Blizzard vrir og vender på det.
Vis hele sitatet...

Joda, men i slikt tilfelle bør de stenge signups FØR servern blir dårlig. Og at en server skal miste sin spillbarhet etter bare et halvt år mener jeg er uakseptabelt.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Ja, det er uheldig. Men når man driver en så massiv MMORPG, så er man dømt til å møte på problemer. Å stenge serveren før den mister spillbarheten sin, som du nevner her: byr sikkert på problemer med spillerene sine kontrakter i det de kjøpte gamecard eller noe. Kan ikke komme på noen andre grunner atm.
Om det er uetisk og manger community er en ting, men det som er mest dritt er at de er notorisk ustabile, får nytt content leeeenge etter offentlige servere, lagger så hardt at det nesten er umulig å spille, og seriøse problemer med å få tak i folk til instances.. Da er det liksom ikke så morro å spille lenger..

WoW på en offentlig server er mesteparten av tiden en flytende, spennende og sømmløs opplevelse. Kan ikke sammelignes spillopplevelse messig..
Sitat av Vanquish
Om det er uetisk og manger community er en ting, men det som er mest dritt er at de er notorisk ustabile, får nytt content leeeenge etter offentlige servere, lagger så hardt at det nesten er umulig å spille, og seriøse problemer med å få tak i folk til instances.. Da er det liksom ikke så morro å spille lenger..
Vis hele sitatet...
Minus det med nytt content, så er det akkurat slik det var med blizzard sine servere når jeg spilte like etter release
Hadde det ikkje vært for at WoW var så konstant ensformig og fullt av små whinete barn, så hadde eg vel kanskje spelt det enda
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av Proxick
Devine: ser du verdien av å slutte å spille på Blizzard sine realms? Hvorfor det? De har laget et UTROLIG bra spill. Alle som skal spille det bør betale for det, for det er et sinnsykt gjennomført og fullstendig spill. Såkalte pirat-servere er rett og slett uetisk spørr du meg.
Vis hele sitatet...
Jeg har spilt WoW siden det ble sluppet, i endgame-guild siden sommeren 2005, og jeg har opplevd alt av lagg og ubalansert gameplay som man finner. Det har et umåtelig forbedringspotensiale, og hvis man ganger månedsavgiften med antall spillere burde det si litt om hva midler Blizzard kan bruke i forhold til hvordan ståa er idag. So what om enkelte realm er fra den første serverparken? Dette er sånne ting som Blizzard enkelt kan fikse hvis de bare gidder. Trofaste spillere blir behandlet som dritt, og betaler månedlig for å spille et spill som ikke har fått så utrolig mye ny content siden det ble sluppet; BWL, ZG og AQ er ikke mer enn høyst nødvendig i mine øyne.

Jeg er fanatisk WoW-fantast, og bruker masse tid ingame. Jeg syns spillet er bra i segselv, og det skal de ha all skryt for, men jeg syns de har fått den skryten nå, på tide at de viser at de kan opprettholde statusen, ikke bare sitte på ræv og motta penger og popularitet.

Jeg kommer neppe til å gidde å spille på pirat-servere, fordi de suger totalt ved å ikke ha noen infrastruktur (jeg gidder ikke å leve i et autarki), men jeg ser ikke noen etiske sperrer mot det når man ser hvor uetisk Blizzard handler.
http://www.thelastgood.com/article.php?story=wowserver <-- Howto mekke egen wow server
Det hadde vært gud hvis de hadde klart å smekka alle realm'ene til 1 realm Evt. slå sammen battlegroundene. Da hadde det alltid vært liv i battleground og guilder fra forskjellige realms kunne ha spilt mot hverandre
Det handler vel ikke så mye om at de ikke får det til, men heller at IF og Ogrimar er overfylt som det er og det og gange det med 300 hadde kanskje ikke vært noen stjerneidè? Pluss at folk da ikke kunne spilt både alliance og horde siden alt var i samme realm. Slå sammen battlegrounds hadde fucka opp systemet mellom realmsene hvis de hadde vært separate.. Noen grupper hadde tatt helt over i pvp..
Sitat av CrazyTore
http://www.thelastgood.com/article.php?story=wowserver <-- Howto mekke egen wow server
Det hadde vært gud hvis de hadde klart å smekka alle realm'ene til 1 realm Evt. slå sammen battlegroundene. Da hadde det alltid vært liv i battleground og guilder fra forskjellige realms kunne ha spilt mot hverandre
Vis hele sitatet...
Det der hadde vel vært uaktuelt. Greit jeg kunne spilt med alle venna mine osv. men jeg tror ikke det er mulig å presse så mange innpå en server, hvis ikke man lager samma systemet som guildwars i byer. Da hadde det muligens funka fett, men tenk på grindeplassene da men man kunne vel hatt en slaks x antall folk per "fylke" sak før det ble lagd ett second district i det fylket. Det kunne jo funka (men ikke i praksis.)
hah det tenkte jeg ikke på ^^ Men syns fortsatt en linka battleground hadde vært fett
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av CrazyTore
http://www.thelastgood.com/article.php?story=wowserver <-- Howto mekke egen wow server
Det hadde vært gud hvis de hadde klart å smekka alle realm'ene til 1 realm Evt. slå sammen battlegroundene. Da hadde det alltid vært liv i battleground og guilder fra forskjellige realms kunne ha spilt mot hverandre
Vis hele sitatet...
Er for ideen om 1 stor realm, problemet blir imidlertid plass, fysisk plass i verdenen, de måtte ha utvidet azeroth ganske mye, eller gjort flere områder til instances. men, forskjellige realms og bare 1 battleground hadde ikke funket, hvordan skulle rankingen blitt da?
skjønner ikke problemet ditt ang. ranking? Det hadde jo blitt akkurat det samme, bare mer liv i battleground pga. flere som er i que
Jeg har testet private servers, er jo greit for å bare teste spillet hvis du ikke har noen kompis som har det, men det kan ikke sammelignes med blizzard's sine servere..
noen som har en server-guide til wow 1.10 ish? har wow, abonnerer, men har lyst til å prøve å sette opp en server slik at jeg kan kødde litt rundt sjøl .. men finner ikke no som funker.. prøvde den linken din men 1. det er til 1.5, og 2. får ikke lasta ned server-fila
Sitat av Devine
Jeg har spilt WoW siden det ble sluppet, i endgame-guild siden sommeren 2005, og jeg har opplevd alt av lagg og ubalansert gameplay som man finner. Det har et umåtelig forbedringspotensiale, og hvis man ganger månedsavgiften med antall spillere burde det si litt om hva midler Blizzard kan bruke i forhold til hvordan ståa er idag. So what om enkelte realm er fra den første serverparken? Dette er sånne ting som Blizzard enkelt kan fikse hvis de bare gidder. Trofaste spillere blir behandlet som dritt, og betaler månedlig for å spille et spill som ikke har fått så utrolig mye ny content siden det ble sluppet; BWL, ZG og AQ er ikke mer enn høyst nødvendig i mine øyne.

Jeg er fanatisk WoW-fantast, og bruker masse tid ingame. Jeg syns spillet er bra i segselv, og det skal de ha all skryt for, men jeg syns de har fått den skryten nå, på tide at de viser at de kan opprettholde statusen, ikke bare sitte på ræv og motta penger og popularitet.

Jeg kommer neppe til å gidde å spille på pirat-servere, fordi de suger totalt ved å ikke ha noen infrastruktur (jeg gidder ikke å leve i et autarki), men jeg ser ikke noen etiske sperrer mot det når man ser hvor uetisk Blizzard handler.
Vis hele sitatet...
Derja. Flinke Devine

Anyway. 6 millioner brukere ganger 100kr/mnd = 600 mill/mnd..

Dette er seff inntekter før skatt/mva/serverutgifter/lønninger og masse annet. Men allikevel er WoW en pengemaskin uten like.

Da synes jeg de burde kunne gjøre mer. F.eks bytte ut servere som ikke funker bra... Og i tillegg bruke mer tid og penger på å utvikle mer.

Husker når jeg spilte hvor dårlig vi ble behandlet når nettopp Burning Blade hadde store problemer.. Fikk ikke spilt på noen uker. Erstatning? Neida.

Blizzard oppfører seg uetisk med tanke på de enorme inntektene de har. Så ser ikke problemet med at spillere spiller på piratservere.. Ser dog ikke poenget i å spille på dem da det må være kjedelig som fy med 200 spillere på en server, masse content som mangler og diverse annet...
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Husker jeg ikke feil skal de jo begynne å oppgradere serverparken videre, både i Europa og i Statene. Dere må også huske at det krever en god del innsats for å opprettholde og videreutvikle et MMORPG av denne dimensjonen, og dette koster.
Nå er det ikke ulovlig å lage egne servere, men jeg har aldri blitt trukket mot det fordi WoW er et veldig gjennomført spill, og 100 spenn i måneden er sinnsykt lite. Før betaen var over overtalte jeg megselv med å si at jeg kunne kutte ut en meny på McDonalds og kjøpe en mindre sjokkis i måneden, så var de pengene spart.

Det man betaler for en mnd er ikke bare å få lov til å komme inn på serveren, det er gratis brukerstøtte, de lagrer uendelig mange toons for deg, og de har et enormt apparat bak seg som hele døgnet passer på om noe skulle gå gæli.

Å spille på en server som er gratis gjør bare at du mister denne opplevelsen totalt. Det vil garantert bli usedvanlig amputert.
Sitat av lefsegokk
Nå er det ikke ulovlig å lage egne servere, men jeg har aldri blitt trukket mot det fordi WoW er et veldig gjennomført spill, og 100 spenn i måneden er sinnsykt lite. Før betaen var over overtalte jeg megselv med å si at jeg kunne kutte ut en meny på McDonalds og kjøpe en mindre sjokkis i måneden, så var de pengene spart.

Det man betaler for en mnd er ikke bare å få lov til å komme inn på serveren, det er gratis brukerstøtte, de lagrer uendelig mange toons for deg, og de har et enormt apparat bak seg som hele døgnet passer på om noe skulle gå gæli.

Å spille på en server som er gratis gjør bare at du mister denne opplevelsen totalt. Det vil garantert bli usedvanlig amputert.
Vis hele sitatet...
Ja, 100kr er ikke mye, men mht hvor mange som spiller WoW tjener blizzard/vivendi mer en nok til at de kunne hatt en litt raskere/bedre service. Spilte selv (for det meste) på realmen "Burning Blade", det var jo en måndes tid den var ustabil som bare faen.. Men fikk vi som spilte der noen serlig kompensasjon, nei. Det var vel 1 eller 2 dager ekstra, that´s it.
Sitat av classic_war
...det var jo en måndes tid den var ustabil som bare faen.. Men fikk vi som spilte der noen serlig kompensasjon, nei. Det var vel 1 eller 2 dager ekstra, that´s it.
Vis hele sitatet...
Der er jeg enig, men det kommer selvsagt an på hvilket realm man spiller på. Det har også vært mye problemer med daggerspine, og da jeg laga en ny toon på earthen ring (rp-server) slo det meg at den var mye mer stabil OG spillerene var generelt sett mye voksnere Jeg slipper nå for eksempel mye av "OMG u r so n00b, i pwn u n ur gear. my armour is so high!"

WoW er og blir repetivt...

Tiden før lvl 60 var mye bedre synes jeg, da var det litt "challenge" å få skaffa seg det beste blue gearet, og en og annen random drop epic. Når du raider i endgame instances blir du garantert til slutt ganske lei. Ettersom det er det samma hver gang, det tar flere timer å gjennomføre, og da kan ta lang tid før du i det hele tatt får gear du virkelig har lyst på.

I starten er det selvsagt litt stas med epics, men tro meg det går over..
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg ser at denne tråden er gammel som fy, men jeg må bare svare litt uansett;P

Nr1: Jeg spiller på en priv server som fungerer BEDRE enn blizz sine (mener jeg), de har tre servere oppe å går, en blizzlike (like xp og goldrates som blizz sine servere), en midrate (14x gold og xp rates) og en highrate (såkalt "funserver", 100x gold og 70x xp rates).

Nr2: Jeg har ALDRI hatt over 300 ms, noe blizz ikke klarte, hadde konstant 2000-5000 ms ping i 1 1/2 måned.

Nr3: De har en server med 4 tbps og 400mb og en server med 1 gbps og 300mb noe som gjør det mulig å ha MANGE spillere på serverne samridig uten at det lagger i det heletatt.

Nr4: Hvis du spiller på "funserveren" trenger du ikke AH, mobsene dropper så godt som ALT de kan droppe.
Men AH er ikke så verst på den heller, før jeg startet der var det nesten ingen items på AH, ca 40-50 i gjennomsnitt, men jeg la inn alt jeg kunne av items der og viet en char til å legge ut items på AH + at jeg fikk så mange jeg kunne til å legge ut items der. Det resulterte i at vi fikk et greit marked der og nå fungerer det bra nok.

Nr5: Vi har ca 20 000 acc spredt på de tre serverene og det er alltid nok spillere online til å danne en group eller raidgroup, selv om mange foretrekker å vente til lvl 70 å gjøre karazhan ol. raid

Hvis du vil starte og spille på en av disse serverne, er adressen www.ghmac.com, det er også en n00b-guide der for de som ikke vet hvordan de skal få til å spille der.

PS: Jeg spiller på funserveren og heter Aranesa, NF druid, jeg hadde også en lvl 70 NF priest, men den ble slettet ;'(
Jeg spiller ikke WoW selv, og forakter spillet, og selv jeg vet at det er [COLOR=Red]OVER NINE MILLION!!![/COLOR] spillere. Og ja, jeg vil gjerne vite om en eneste "cracka" MMORPG-server som ikke har sugd komplett balle.

Bare for å slenge inn et synspunkt om WoW som egentlig er helt urelatert: 20 % av spillerne spiller spillet med kompiser og har det morsomt på grunn av det (og kun på grunn av det). De resterende 80 % har ingen grunn what-so-ever for å spille det, men er for svake til å slutte, på lik linje med at mange mennesker er for svake til å slutte å røyke.

Edit: Er for trøtt klokken ~21:00 til å legge merke til at denne tråden er eldre enn bestemora mi. Med det har jeg dummet meg ganske kraftig ut. Oh well.
Sist endret av DryYouTear; 25. juli 2007 kl. 21:13.
Dette du mener kalles en såkalt wow private server og er ulovelig.
Men det at det er høy ms, mangel på content etc stemmer ikke, det finnes veldig mange private server
og de blir bare bedre og bedre med tiden.
Har selv nylig testet CyPack, og der er tilogmed alle instancer 90% blizzard like.