Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 5828
en lokal kar her som er all the way into psykedelisk rusmidler har blitt helt sinnsyk etter han tok 1 trip med dmt, rett etter trippen ble han observert naken ute i hagen sin hvor han bar en hel maurtue inn i huset sitt hvor han hadde all out samtale med maurene og når politet ble tilkallet og kom fram så stiller han seg utfor ingangen til døra helt naken og roper ut masse påstander om gud, jesus og whatnot.. men saker er at han er i denne tilstanden til dags dato.

kan dmt årsake en slik skade på hjernen eller kan det være andre grunner til at han ble sånn? han har massevis av erfaring med alt av typer psykedelisk og han var helt normal før han trippet 1 gang på dmt

det ble fotografert et bilde av hendelsen men har sladdet ut det som ikke passer seg og se så send pm for bildelink.
Skade på hjernen? Man får ikke hjerneskade av DMT.

Det er ikke alle som takler kraftige psykedeliske opplevelser så bra. Til og med folk med en viss erfaring kan få en rusutløst psykose. Det er heller ikke helt uvanlig at folk overdriver hvor erfarne de er. Noen tror det er om å gjøre å være the man. Han som vet alt og har prøvd alt. Det er ikke alltid man er helt stabil eller har full kontroll selv om man liker å gi inntrykk av at man har det.
Sist endret av mentalmelt; 24. september 2018 kl. 20:56.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen flipper ut etter lang tids bruk også. Du sier han har erfaring. Og da leser jeg at han har testet det en hel del. Det kan ha ligget noe der han selv ikke var klar over som bare toppet seg (tilfeldig) etter en tur med dmt.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Skade på hjernen? Man får ikke hjerneskade av DMT.

Det er ikke alle som takler kraftige psykedeliske opplevelser så bra. Til og med folk med en viss erfaring kan få en rusutløst psykose. Det er heller ikke helt uvanlig at folk overdriver hvor erfarne de er. Noen tror det er om å gjøre å være the man. Han som vet alt og har prøvd alt. Det er ikke alltid man er helt stabil eller har full kontroll selv om man liker å gi inntrykk av at man har det.
Vis hele sitatet...
men hvordan fungere psykose av dmt? har selv opplevd en kompis som fikk psykose på 300 micro lsd men dagen etter så var han helt fin igjenn men dmt fyren er enda i den tilstanden som han havnet i og det er en go tid siden dette skjedde og tilstanden hans er kritisk
Sist endret av Hankarn; 24. september 2018 kl. 21:05.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Hankarn Vis innlegg
men hvordan fungere psykose av dmt? har selv opplevd en kompis som fikk psykose på 300 micro lsd men dagen etter så var han helt fin igjenn men dmt fyren er enda i den tilstanden som han havnet i og det er en del go tid siden dette skjedde og tilstanden hans er kritisk
Vis hele sitatet...
Psykoser kan vere kortvarige, og dei kan vere langvarige. Det treng ikkje nødvendigvis ha noko med rusmiddelet å gjere.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Psykoser kan vere kortvarige, og dei kan vere langvarige. Det treng ikkje nødvendigvis ha noko med rusmiddelet å gjere.
Vis hele sitatet...
kan man få permanent psykose av psykedeliske rusmidler?
Denne https://sml.snl.no/psykose har en oversikt over forskjellige typer psykose og Livstids-hyppighet:
De lister Stoff- eller alkoholbetingede psykoser <2 % ?
Gitt riktig behandling, er det med andre ord ganske gode prognoser
Sist endret av Antimatter08; 24. september 2018 kl. 21:17.
Sitat av Hankarn Vis innlegg
men hvordan fungere psykose av dmt? har selv opplevd en kompis som fikk psykose på 300 micro lsd men dagen etter så var han helt fin igjenn men dmt fyren er enda i den tilstanden som han havnet i og det er en go tid siden dette skjedde og tilstanden hans er kritisk
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner at du antageligvis bruker et uformelt språk, men når man snakker om medisin, så er det greit å være litt presis. Jeg tviler på at noe helsepersonell ville omtalt tilstanden hans som kritisk. Hvis tilstanden din er kritisk, så er du i akutt livsfare. Det er han neppe.

Det er ikke noe spesielt med DMT som fører til noen spesiell type psykose. Om psykosen er kortvarig eller langvarig avhenger av de underliggende årsakene til at vedkommende reagerte på denne måten, og omfanget av de traumene de ble utsatt for under opplevelsen.


Sitat av Hankarn Vis innlegg
kan man få permanent psykose av psykedeliske rusmidler?
Vis hele sitatet...
Permanent psykose er nok å ta litt i, men det går an å bli psykisk syk, og forbli det på ubestemt tid. Folk som er predisponert for psykisk sykdom kan få utøst forskjellige psykiske lidelser av sterke rusopplevelser, og psykoser kan være en del av et slikt sykdomsbilde.
Måten TS forteller på (lokal fyr etc.) får meg til å tenke at denne historien er basert på rykter.
Jeg tipper det var andre rusmidler involvert/blandet inn i opplevelsen og at vi ikke har hele storyen her. Å få psykose av kortvarig DMT flash ansees som heller uvanlig.
Hvor har du historien fra TS? Var du selv tilstede? Hvorfor ble politi tilkalt? Om du ikke var tilstede selv, så skal du ikke tro på alt du hører.
Sist endret av Bearass; 24. september 2018 kl. 22:10.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Måten TS forteller på (lokal fyr etc.) får meg til å tenke at denne historien er basert på rykter.
Jeg tipper det var andre rusmidler involvert/blandet inn i opplevelsen og at vi ikke har hele storyen her. Å få psykose av kortvarig DMT flash ansees som heller uvanlig.
Hvor har du historien fra TS? Var du selv tilstede? Hvorfor ble politi tilkalt? Om du ikke var tilstede selv, så skal du ikke tro på alt du hører.
Vis hele sitatet...
Jeg satt spørsmål til historien jeg skrev? Leste du i det hele tatt innlegget?
Sitat av Hankarn Vis innlegg
Jeg satt spørsmål til historien jeg skrev? Leste du i det hele tatt innlegget?
Vis hele sitatet...
Jeg leste det og jeg hadde inntrykk av at du ikke faktisk var der når det skjedde, dersom flere opplever dette så er sannsynligheten for at det var du som formulerte deg dårlig veldig stor. Isteden for å klage på Bearass, så kan du prøve å oppklare misforståelsen. Bearass anklaget deg ikke for lyving, han poengterte kun at han trodde du mente at det var basert på rykter.
Sist endret av Relevant; 25. september 2018 kl. 00:00.
Anonym bruker
"Fregnete Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke umulig, men det er ikke dermed sagt at alle som inntar psykedelika spiller russisk rulett med hjernen. Har selv en kamerat det raknet totalt for etter vi tok LSD, men når jeg ser tilbake så var det mye som tydet på at han ikke var koblet helt riktig lenge lenge før vi trippet, så det må nok ligge et grunnlag der for at det skal gå over stokk og stein.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjenner til 3-4 stykker personlig som har fått langvarig psykose/helt langt ute , eller blitt schizofrene i den grad du nevner. Må si jeg humra godt av at han bærte inn maurtua og snakka med mauerne Det som er gjengangern og også hensikten med Dmt er å få en altforståelse og kontakt med Gud og skapelsen, mange tripper ikke "over", og klarer fint å leve normalt etterpå med "kun" en dypere forståelse og innsikt i denne "oneness" greia at alt er ett og blitt klokere på eget indre, løsner opp traumer og følelsesmessige blokkader, noen er ganske ute i noen måneder eller år men ikke værre enn at de snakker mye om Gud og ser tegn og meninger i alt, så er det de som har trippa fullstendig over og tror at de selv er Gud og at skyene og bladene og mauerne snakker til dem og er en del av dem selv bære i separate kropper. Sett alle varianter i sjaman/ayahuasca miljø og kjenner disse folka personlig. Så jeg tror storyen din kan stemme og selvom jeg humra litt så er det jo ganske grufullt.... Samtidig så tror jeg selv at vi på et spirituelt nivå kan se og føle bevisstheten i andre vesner, men det er tydeligvis for mye for mennesket som bare bruker 10% av hjernen til vanlig å plutselig bli "altvitende". Jeg syns det er interessant å sammenligne dmt/ayahuasca med the forhuden Apple i edens hage, tree of knowledge. Selvom visdom og en Altforståelse er målet til mennesket som sjel og vesen er det ikke bra for oss mennesker i barnehagestadiet spirituelt å få all denne kunnskapen på en gang som jeg tror som hinduistene og buddhistene at sjelen egentlig bruker mange tusen år og reinkarnasjoner i alle mulige livsformer og dimensjoner å lære seg og å være klar for å få i doser. Nei jeg har ikke selv tatt det
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
men det er tydeligvis for mye for mennesket som bare bruker 10% av hjernen til vanlig å plutselig bli "altvitende".
Vis hele sitatet...
Nei, den eneste plassen vi bare bruker 10% av hjernen er nok i limitless, i den virkelige verden er evolusjonen såpass nådeløs at 100% av hjernen må og blir brukt.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hankarn Vis innlegg
en lokal kar her som er all the way into psykedelisk rusmidler har blitt helt sinnsyk etter han tok 1 trip med dmt
Vis hele sitatet...
Det er ikke sånn det fungerer, selv om DMT kan være ekstremt intenst.

Inntak av store mengder psykedelika over lang tid er nok uforenelig med et "normalt" liv for til og med de sunneste av oss. Har merket at mange som ikke venter fra en trip er integrert til de tar neste kan bli litt sinnsyke på en ensartet måte. Tankegangen dems minner meg om min egen i timene fra landing til søvn og dagen etter, der jeg akkurat har vært i kaninhullet og prøver å forstå de særeste delene av opplevelsen og integrere den med den eksisterende virkelighetsoppfatningen min. Man prater og diskuterer forskjellige synsvinkler om man delte turen med folk. Misbrukerne er i post-trip hele tiden og får aldri reflektert ferdig, i en virkelighet som er uforenelig med den andre, som regel uten noen å dele alle "åpenbaringene" med.

Har du i tillegg en latent sinnslidelse skal det godt gjøres å ikke utløse denne med et usunt bruksmønster av psykedelika. Kjenner du familien til fyren?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke sånn det fungerer, selv om DMT kan være ekstremt intenst.

Inntak av store mengder psykedelika over lang tid er nok uforenelig med et "normalt" liv for til og med de sunneste av oss. Har merket at mange som ikke venter fra en trip er integrert til de tar neste kan bli litt sinnsyke på en ensartet måte. Tankegangen dems minner meg om min egen i timene fra landing til søvn og dagen etter, der jeg akkurat har vært i kaninhullet og prøver å forstå de særeste delene av opplevelsen og integrere den med den eksisterende virkelighetsoppfatningen min. Man prater og diskuterer forskjellige synsvinkler om man delte turen med folk. Misbrukerne er i post-trip hele tiden og får aldri reflektert ferdig, i en virkelighet som er uforenelig med den andre, som regel uten noen å dele alle "åpenbaringene" med.

Har du i tillegg en latent sinnslidelse skal det godt gjøres å ikke utløse denne med et usunt bruksmønster av psykedelika. Kjenner du familien til fyren?
Vis hele sitatet...
Kom borti anonym feil her ja, ja kjenner familien
Det er mange myter og urban legends rundt psykedelisk dop. Feks Syd Barret fra Pink Floyd ble jo ifølge mytene gær'n av LSD fordi han tok en jumbodose. Det var mye psykiske lidelser i familien til Barret og det er jo ikke utenkelig at Barret hadde sitt å stri med lenge før han ble introdusert til rusmidler. Har hørt folk si at han ble permanent sinnsyk av LSD, men hva vil det nå si å være permanent gær'n? En psykose går gjerne over. Psykosen kommer for noen igjen og igjen men betyr det at de alltid er psykotisk, eller har de psykotiske perioder?

Har hørt mange myter rundt ruspåført psykose, alt fra en som ligger som en ball på "sinnsykehus" og tror han er en appelsin og de eneste ordene han uttrykker er en konstant bønn om ikke å bli skrelt, til forskjellige varianter av gudommelig tema der "gærningene tror de er allmektig og kan styre liv og død bare med tankens kraft". Felles for alle disse historiene er gjerne at "en jeg kjenner fortalte at".....aldri hørt om noen som selv har sett det eller som kan gi noen som helst cred til storyen.
Anonym bruker
"Ivrig Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har en kompis som trippet på dmt.

Dagen etter gjorde han det tydelig at han hadde sett noe jeg ikke hadde, og snakket med alle de norrøne gudene.

Kan godt forstå hvordan man kan miste hodet på det greiene hvis man er trøblet fra før av eller har en svak psyke.
Vel nå jeg ikke personlig erfaring fra psykadelika så akkurat hvordan det virker og hva folk ser er uvisst men det er vel ikke uvanlig å oppleve ting som ikke er reelt. Alt fra "tråder" som følger bevegelser til vegger som puster. Tror de fleste skjønner etterpå at det de opplevde var noe som skjedde inne i hodet og ikke noe som var reelt. Men for folk som er disponert for psykiske lidelser så tar det kanskje veldig lang tid å komme tilbake til et normalt sanseapparat?
Sitat av Hankarn Vis innlegg
Jeg satt spørsmål til historien jeg skrev? Leste du i det hele tatt innlegget?
Vis hele sitatet...
Var du tilstede under denne trippen med påfølgende utflipp som du beskriver eller er det fortalt til deg?
Det er min antakelse at dette er noe som er beskrevet til deg, og at du ikke var der som førstehåndsvitne (grunnet måten du ordlegger deg - "lokal kar" "observert ute med en maurtue" - høres veldig gjenfortalt ut).
Har selv vært vitne til folk som har havnet i en slags psykose etter inntak av psykadelika, men det har gått over etter de har landa. Ikke et pent syn. Folk reagerer veldig forskjellig. Vi har alle forskjellig hjerne kjemi, så det er nok mulig at personen sin hjerne ikke har tålt dmtén, vi kan bare spekulere.

Du sier han oppførte seg sinnsyk etter trippen, men ikke under trippen? Dmt har vel en veldig kort rus varighet.
Sist endret av neiass; 26. september 2018 kl. 01:50.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ayahuasca (n,n dmt) har 8-12 timers tripp. Selve trippen er de connecta med alt så er det ikke gjort under kontrollerte former med sjaman/tripsitter tviler jeg ikke på at noen kan ha følt seg så i ett med mauerne og snakka med de. En tue er jo drit fascinerende å se på om man først mister den barrieren med at maur er ekle krypdyr så ser den jeg at han syns de var så intelligente og kule som skapninger og med en unik fabrikkenhet og samspill i tua at han ville ta den med seg inn og bli en del av den eller forgude den

Veit om folk som tror de er trollmenn og begynte å gå med kappe og gandalf stav daglig, og Jesus sin reinkarnasjon etter dmt og har skjønt at en så ekstrem tripp uten tvil kan gjøre permanente endringer i hjernen. Man håper på positive endringer men for noen blir det too much to comprehend og de lever med alvorlige vrangforestillinger og hallusinasjoner resten av livet. To av de flere jeg kjenner personlig går i dag på medisiner for schizofreni og antipsykotika. Etter å aldri landa etter dmt trip
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ayahuasca (n,n dmt) har 8-12 timers tripp.
Vis hele sitatet...
Ayahuasca her ikke blitt nevt her i tråden.
Ayahuasca gir en lengre og annerledes tur enn dmt alene, dmt er inn og ut på 10min også er du sober 30min etter inntak.
Dmt er virkestoffet i Ayahuasca og må blandes med en MAOI som Banisteriopsis caapi for at det skal virke ved oralt inntak.
Sist endret av Kjelldriver; 26. september 2018 kl. 14:09.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Ayahuasca her ikke blitt nevt her i tråden.
Ayahuasca gir en lengre og annerledes tur enn dmt alene, dmt er inn og ut på 10min også er du sober 30min etter inntak.
Dmt er virkestoffet i Ayahuasca og må blandes med en MAOI som Banisteriopsis caapi for at det skal virke ved oralt inntak.
Vis hele sitatet...
Etter min kjennskap er det mange som ikke kan forskjellen på n,n dmt og 5meo dmt, folk kaller begge deler for dmt da begge deler jo er dmt og siden det ikke står spesifisert hverken inntaksmetode eller kjemisk betegnelse kan vi ikke gå ut fra at trådstarter mener 5meo dmt (som er over på ti minutter). Det er såklart en mulighet at det er det som menes , og selvom det er en mildere tripp sett på det spirituelle og metafysiske nivået er det fortsatt kraftig og jeg sår ikkeno tvil om at det er mulig å få langvarige mén av det heller.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Etter min kjennskap er det mange som ikke kan forskjellen på n,n dmt og 5meo dmt, folk kaller begge deler for dmt da begge deler jo er dmt og siden det ikke står spesifisert hverken inntaksmetode eller kjemisk betegnelse kan vi ikke gå ut fra at trådstarter mener 5meo dmt (som er over på ti minutter). Det er såklart en mulighet at det er det som menes , og selvom det er en mildere tripp sett på det spirituelle og metafysiske nivået er det fortsatt kraftig og jeg sår ikkeno tvil om at det er mulig å få langvarige mén av det heller.
Vis hele sitatet...
N,N-DMT er også over på 10 minutter.
Mye synsere her ass.

Hva menes med at han er i kritisk tilstand? Har han fått nyresvikt eller noe slikt?
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
N,N-DMT er også over på 10 minutter.
Vis hele sitatet...
Ikke ayahuasca nei. Som mange bare kaller dmt.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke ayahuasca nei. Som mange bare kaller dmt.
Vis hele sitatet...
Hææ? Dette må isåfall være en rar intern klikk en eller annen bortgjemt plass. Aya spefiseres alltid å være Aya og DMT regnes alltid som DMT flash røyket eller injisert. Google/YouTube/den jevne ayahuascha gjenger. DMT regnes alltid som enten nnDMT eller 5meoDMT i sin rene form
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke ayahuasca nei. Som mange bare kaller dmt.
Vis hele sitatet...
Såvidt meg bekjent bruker man betegnelsen DMT hovedsaklig
når det er ren DMT som røykes. Ayahuasca på sin side er jo
navnet på et brygg, og ikke på selve virkestoffet.

Forøvrig er det litt vanskelig å feste lit til TS' historie så lenge
det ikke fins noe videre konkret informasjon. Det at én enkelt
DMT-tripp skal ha forårsaket en psykoselignende tilstand er
vel her kun en antagelse.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke ayahuasca nei. Som mange bare kaller dmt.
Vis hele sitatet...
Det er meg bekjent ikke vanlig å kalle ayahuasca for DMT. Det kalles en rekke andre ting, som te, medisin, aya osv. Aya-folk er ofte nøye på å ikke omtale brygget med kjemiske betegnelser, og i mange tilfeller vet de ikke engang hva det faktisk inneholder selv.

Planten som anses for å være ayahuasca-planten er forøvrig Banisteriopsis caapi, som inneholder MAOI, ikke DMT.

Ayahuasca er heller ikke noe folk vanligvis tar alene hjemme. Det er et seremonielt brygg, som man sjelden tilbereder selv. Folk som bruker DMT på egenhånd røyker gjerne changa eller ren DMT.

Selv foretrekker jeg pharmahuasca. En kapsel med MAOI og en kapsel med DMT.
Sist endret av mentalmelt; 26. september 2018 kl. 18:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Veit om folk som tror de er trollmenn og begynte å gå med kappe og gandalf stav daglig, og Jesus sin reinkarnasjon etter dmt og har skjønt at en så ekstrem tripp uten tvil kan gjøre permanente endringer i hjernen. Man håper på positive endringer men for noen blir det too much to comprehend og de lever med alvorlige vrangforestillinger og hallusinasjoner resten av livet. To av de flere jeg kjenner personlig går i dag på medisiner for schizofreni og antipsykotika. Etter å aldri landa etter dmt trip
Vis hele sitatet...
Mon tro om disse på noen måte var disponert for psykiske lidelser? Hadde de slitt i forkant? Ville psykose eller schizofreni bitt fremtiden uavhengig av rusbruk?

Det er så mange slike historier, men vi vet jo sjeldent noe om bakgrunn og sykdomshistorikk. Kanskje var det begge allerede i journalarkivet hos dps? Eller at de gikk i terapi uten at de snakket om dette med sine venner?
At folk tipper over for livet grunnet psykedelikabruk er nok stort sett en myte.

Jobbet selv en stund på ruspsykose post, og der flommet det over av amfetamin brukere samt noe hasj og blandingsmisbruk. Ekstremt få om noen som kom inn grunnet psykedelikabruk alene.

Jeg har null tro på at to kompiser av Mr anonym har blitt psykisk syke for livet etter DMT flash alene, det er mye mer nærliggende å mistenke langvarig hasjbrul/amfetamin enn enkeltstående psykedelika opplevelser som årsak til psykisk sykdom
Sist endret av Bearass; 26. september 2018 kl. 20:21.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Jeg som flere andre her har også hørt disse historiene, og det fra tidlig alder. Spesielt med lsd, min far fortalte meg om en gutt som bodde like vel han som tok lsd på 70-tallet en gang, og han klikka helt og har vært innlåst på psykiatisk siden den gang. Også hatt noen kompiser, som tydeligvis har hatt en kompis som tok fleinsopp og ble helt insane etter det, samme historien hver gang.

Jeg tror det likevel er mulig, men ekstremt sjelden. Psykedeliske effekter er akutte, jeg har sett folk klikke fullstendig noen timer etter helt ville doser på i utgangspunktet sterke psykedelika. Men når stoffet har gått sin gang har alt vært tilbake til normalen.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av random67489 Vis innlegg
Mon tro om disse på noen måte var disponert for psykiske lidelser? Hadde de slitt i forkant? Ville psykose eller schizofreni bitt fremtiden uavhengig av rusbruk?

Det er så mange slike historier, men vi vet jo sjeldent noe om bakgrunn og sykdomshistorikk. Kanskje var det begge allerede i journalarkivet hos dps? Eller at de gikk i terapi uten at de snakket om dette med sine venner?
Vis hele sitatet...
Vanskelig å si men alle var friske på forhånd så jeg tror ikke det ville blitt sånn om de ikke overtrippa. Ene var bestekompisen min så vet at han ikke sleit i hemmelighet for vi snakka om alt inkl sånne ting og vi bodde sammen et par år. Har selv vært plaga med ruspsykoser og ikke slitt psykisk før det , hadde en deprimert forelder men ellers psykisk friske i slekta. For meg ser jeg det som rusutløst, og er ganske sikker på det ikke hadde skjedd uten rusen men kan godt hende noen er ekstra disponible for rusutløste psykoser men det er en russisk rullett . I dag har jeg blitt den streite karen som fraråder ungdommen å ta drugs for jeg har sett i så sykt mange hvor gærent det kan gå
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hææ? Aya spefiseres alltid å være Aya
Vis hele sitatet...
Ayahuascha er en sekkebetegnelse på DMT gjennom MAOI, dog noen ganger 5 MEO-DMT, muligens kan det også kombineres.

Brygget er komplisert farmakologisk sett, DMT er vel ikke eneste psykoaktive stoff, det kan brukes diverse kjente og mindre kjente vekster. Dette er vel urfolkstradisjoner som ikke er helt kartlagt av vestlig akademika.

Ayahuascha med datura skal visstnok være ekstra nådeløst.