Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2260
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trenger tips til diverse ølmerker, tenker dagligvare pilsner da.
Har vært trofast til Tuborg i flere år, hva kjøper dere?
R.i.p 23.04.2021
Spørs om du er ute etter og bli wasted eller og kose deg.for og bli wasted så går det i seidel eller pokal pga pris.for kos så blir det Corona, peroni eller et par heineken
Sist endret av Tarm; 25. juli 2019 kl. 22:19.
Kommer helt ann på budsjettet, 3-4 Hansa IPA og en 6-pack seidel. Kommer helt ann på hva du liker. Er kjekt med turer på polet for å kjøpe Hansa IPA extra som ikke er utvannet til 4,7% men da kommer en kveld på 400,-. Tuborg har en ekkel ettersmak. Bare ØL er helt grei den og.
Frydenlund pale ale.
Selv har jeg ikke noe favoritt øl, drikker ikke øl så ofte, men når jeg kjøper øl kjøper jeg gjerne 3-4 forskjellige sorter (én boks/flaske av hver sort), men Bare Øl som bullshit nevner synes jeg er en helt ok øl og har kjøpt flere ganger.
Eller har du denne tråden der du sikkert kan finne noen tips.
Sist endret av Veggen; 25. juli 2019 kl. 23:32.
Det er jo nesten umulig å anbefale folk en spesiell øl eller pils fordi vi alle har forskjellige preferanser når det kommer til hva som smaker godt for oss, slik du kan anbefale meg verdens beste kebab, men så liker jeg kanskje ikke kebab og kommer aldri til å smake, selv om det er verdens beste. For da vet jeg jo at det fortsatt er kebab og erfaringen tilsier at det liker jeg ikke. Så er det jo likevel slik at smaker modnes når vi gjentatte ganger smaker samme produkt, slik at noe som ikke smaker særlig bra første gang likevel kan bli en favoritt. Så om jeg er full av eventyrlyst og smaker verdens beste kebab og kanskje tester et par ganger så blir det brått min favoritt også.

Kjøp forskjellig øl/pils og test ut? Kanskje en liten notisblokk for å forsøke å beskrive smakene i de forskjellige typene du tester. Så kan du senere gå tilbake og se om paletten har blitt bredere eller om du fortsatt foretrekker det du likte tidligere.
Sist endret av random67489; 25. juli 2019 kl. 23:58.
Orker dessverre ikke lese de andre da jeg allerede har drekt mer en nok AASS pilsner. Den grønne. Nokså bra, å en av de billigste
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tank 7, Ayinger celebrator eller Alesmith IPA. Spørs hvilket humør man er i

Makro lager er ekkelt men spørs om målet er å bli wasted
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drikker til vanlig Hansa pilsner den grønne. Men skal jeg kose meg ekstra kjøper jeg hansa premium.
Frydenlund fatøl for min del.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil nesten være anonym når jeg sier at Ringnes Lite Mørk faktisk er ett veldig greit øl, går en del av det.
Av butikkpils liker jeg best Frydenlund fatøl eller Dahls.

Har aldri likt Tuborg noe særlig, synes den smaker utvannet. Var dog i Danmark for noen år siden og drakk Tuborg der, og den mener jeg smakte bedre. Noen som vet om dette stemmer? Eller er «Norsk» Tuborg det samme som man får i Danmark?
Sitat av livsnyter Vis innlegg
Av butikkpils liker jeg best Frydenlund fatøl eller Dahls.

Har aldri likt Tuborg noe særlig, synes den smaker utvannet. Var dog i Danmark for noen år siden og drakk Tuborg der, og den mener jeg smakte bedre. Noen som vet om dette stemmer? Eller er «Norsk» Tuborg det samme som man får i Danmark?
Vis hele sitatet...
Du får Tuborg Classic i enkelte butikker, den er ganske fin.
Av industripils er det Aass Pils eller Feydenlund Fatøl. Hansa IPA er også god, men begynner og bli dyr for hva det er. 9 av 10 ganger går det kun i kvalitetsøl fra polet. Dyrt, men godt.
Guinness, en iskald Guinness i sola er ganske så perfekt.
Ellers er mange typer amber ale ganske godt også.
Frydenlund blå, drukket den i snart 6 år. Går faktisk ikke lei, litt stiv pris på 33 kroner boksen.
Anonym bruker
"Flink Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drikker for det meste Hansa fatøl, den blå boksen. Smaken er god på den, og pris er ok. Går for det meste i polvarer selv, spesielt IPA!
Aass fatøl, men bare om du er kul
Fredrikstad Pilsner
seidel og carlsberg
Mack brown ale, Mack blonde når det e varmt, Frydenlund pale, Hansa lett øl er stort sett de fire typene jeg kjøper i butikk.