Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4784
Jeg har vært litt inne på tanken i noen år med å starte solstudio. Jeg bor på en liten plass, cirka 10k innbyggere.

Vi har kun ET solstudio her vi bor som er litt 'gammeldags' kan man man si.

Er litt usikker på hvor god business det er, men det ene sol studioet vi har er nesten opptatt hele tiden.

Hva må til? Innspill, tanker eller erfaringer settes pris på

Edit: Ser kansje det ble feil underkatagori, admin får flytte om nødvendig
Sist endret av esselte12; 4. august 2019 kl. 22:40.
Om jeg husker riktig vil det bli ulovlig innen noen få år. Var snakk om det, men usikker på om det er avgjort
Ville ikke gjort det om jeg var deg. Flere og flere begynner å bli bevisste over negative sider og langtidseffekter ved solarium. Kommer til å bli utdatert, og det er egentlig like greit. Bruk dette til egen vinning. Sats heller på noe alternativt, prøv å fang inn de som vanligvis bruker solstudio.
Hm. Tror dere har helt rett, det vil vel mest sansynlig dø ut med tiden ..
Så lenge det er lovlig så kommer det nok til å være kunder. Flere gutter tar også solarium nå en før. Men det er en del regler du må forholde deg til. Så les deg opp på regelverk før du går til innkjøp.
Det er en døende bransje og det er mange hundre solstudioer som har blitt nedlagt de 5 siste åra.
Her er det bare å begynne å regne, finn pris på solseng og ca leiepris på lokaler og grove beregninger av lønn etc.

Da ser du fort hvor mye bruk hver solseng må ha for at det skal gå rundt.
Jeg vil tippe det drar inn en del penger da det er dyrt å ta solarium, men det er også en del utgifter her.
Du må bla ha betalingsystem som utelukker personer under 16(?)år ved hjelp av personlig identifisering eller via bank-ID, vedlikedhold, vask, markedsføring.

Du vil også komme langt med en uformell markedsundersøkelse rundt dette i lokalmiljøet ditt, det er ikke sikkert betalingsviljen er så høy og at tilbudet som er i dag er godt nok.