Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1412
God kveld!
jeg har tenk litt på dette men finner det ikke helt ut.
-hvilke rusmiddler må man ta flere gannger for full effekt?
-hvorfor må man ta det flere ganger?

er det flere der ute som er interessert i å lese om rusmiddler?
takk for svar!
Sitat av Zspade Vis innlegg
-hvilke rusmiddler må man ta flere gannger for full effekt?
-hvorfor må man ta det flere ganger?
Vis hele sitatet...
Enkelte stoffer, som f. eks. cannabis, sies ofte å ikke gi en ruseffekt første gangen. Så vidt meg bekjent finnes det ingen allment akseptert forklaring på dette fenomenet, og det ser ut til å være store individuelle forskjeller.
Sitat av Zspade Vis innlegg
er det flere der ute som er interessert i å lese om rusmiddler?
Vis hele sitatet...
I aller høyeste grad
Bare å lese på rusmiddelforumet det, så ser du at du ikke er alene om interessen "rusmiddler"!
Cannabis tar litt tid før den fulle effekten blir oppnådd. Var hvertfall slik for meg.

Men de sier også at vist foreldrene våre har røyka så skal den fulle effekten komme første gang, men tipper bare at de som har funnet på denne myten fikk i seg noe helvetes potent weed.
Zspade's Avatar
Trådstarter
bra svar felix, som alltid godt jeg ikke er alene da!
Kjenner mange som ikke har fått noe særlig funk av cannabis før de er litt innrøyka. Rusopplevelsen kan også variere endel etter erfaringer og forventninger.
Zspade's Avatar
Trådstarter
mange som skriver cannabis her. det er jeg fult klar over, er ganske innrøyka selv tar nå pause til jul med paffinga
første gangen jeg røykte hasj kjente jeg ingen ting og trude jeg hadde blitt solgt troll-tjall
ble selvfølgelig ganske forbannet før jeg prøvde resten dagen etter på

så det er definitivt noe i det
Mange som sier at man trenger tid for å få effekt på kokain også.
Sitat av 0bs Vis innlegg
Mange som sier at man trenger tid for å få effekt på kokain også.
Vis hele sitatet...
Jepp, kokain er et såkalt "tilvenningsdop". Har også sett det skje med MDMA. Uansett har jeg fått inntrykk av at denne effekten blir borte ved høye potente doser, altså, røyker du bøtte første gang er det stor sannsynlighet for å bli skakk, tar du en 0,2-0,3 med ren MDMA blir du ganske fin i formen, uansett om det er første gang.. (dette blir vel egentlig litt synsing ifra min side)
Zspade's Avatar
Trådstarter
Sitat av fetter Vis innlegg
Jepp, kokain er et såkalt "tilvenningsdop". Har også sett det skje med MDMA. Uansett har jeg fått inntrykk av at denne effekten blir borte ved høye potente doser, altså, røyker du bøtte første gang er det stor sannsynlighet for å bli skakk, tar du en 0,2-0,3 med ren MDMA blir du ganske fin i formen, uansett om det er første gang.. (dette blir vel egentlig litt synsing ifra min side)
Vis hele sitatet...
okey bra og informativ tekst der fetter
Men er det et faktum det med kokain? Altså bevist?
Jeg husker ikke helt sikkert, men tror ikke jeg trengte noen tilvenning. Artig å sett kilder på det.
Zspade's Avatar
Trådstarter
Sitat av 0bs Vis innlegg
Men er det et faktum det med kokain? Altså bevist?
Jeg husker ikke helt sikkert, men tror ikke jeg trengte noen tilvenning. Artig å sett kilder på det.
Vis hele sitatet...
hm, har lest det flere ganger her hvis jeg ikke husker feil
prøv og google det. jeg kan ikke stresse med det nå, sitter på skolen!
Det er iallefall "allmennkunnskap" på en måte, selvom det ikke kan sies å være fakta. Det er veldig inviduellt, men de fleste sier de trengte noen runder før de skjønte hele greia med kokain. Selv ble jeg ruset første gangen jeg røyket cannabis og brukte kokain. Men må sies at jeg ikke helt omfavnet rusen før litt etter litt. Kokain for meg tokk iallefall 5 runder/kvelder før jeg plutselig ble halveis forelsket.
at det er allmennkunnskap er jeg fult klar over, hører det også fra andre jeg har hatt med meg på brustur at de ikke merker noe selvom varene er nokså greie.
Hadde bare vært morsomt å sett opp det er "forsket" på.