Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  131 18185
Hei.

Satt å tenkte litt på forleden dag, hvilken sang som faktisk betydde mest for meg. Så tenkte jeg skulle lage en tråd om det.

Når jeg sier sang som betyr noe, mener jeg ikke den dere syns er finest, eller har den tøffeste beaten. Jeg leter etter en sang dere forbinner med noe, (fint eller vondt). Men den skal bety noe spesielt når dere hører den. Skjønner?


For meg må det bli Ei hand å holde i - Jørn Hoel. Denne sangen var yndlingssangen til min bestefar, og vi sang den i begravelsen hans. Hver gang jeg hører den, får jeg gode minner om min bestefar, og det vi gjorde i lag!


Dvergen
Kim Larsen -this is my life. Også i en begravelse. Begynner å grine hver gang jeg hører den.
Pink Floyd - Wish You Were Here, kan ikke si noe særlig hvorfor, men dette er en låt som alltid passer, uansett setting.. Og, jeg forbinder den vel ikke til noe særlig, det er bare en låt som alltid har vært der for meg

Journey - Don't Stop Believing, dette er en sang som er good times hører alltid på denne mange ganger når det er samling med mine bedre venner. Siden vi er spredd over det ganske land så blir det ikke ofte, men de gangene vi møtes er denne alltid med. Forbinder den med fest, moro og gode venner.
Den blir vanskelig, men jeg vet i hvert fall at mind.in.a.box er den artisten som har betydd mest for meg. Teksten og musikken til denne artisten har uten tvil hatt enorm betydning for meg i forhold til å komme seg gjennom tunge tider.

Det er også en av de få artistene der jeg virkelig hører på og får med meg teksten - og har tatt meg tid til å lese tekstene i etterkant.

mind.in.a.box - The Place
and whoever I was, it doesn't matter anymore I know,
all these memories hidden deep down below.
though somewhere on the way before, all those things got lost,
I know there will be new things wherever I may go.
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=x5OAjVgopSc

Det blir kanskje for mørkt for de fleste, meg jeg elsker det ^^

http://www.mindinabox.com
Bad Boys Blue - You are women
http://www.youtube.com/watch?v=u3PZrJt9W78

Minner meg om barndommen. Altså ikke teksten, men selve sangen.
Sist endret av Dr.Feelgood; 12. februar 2010 kl. 12:15.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Anbefaler folk å legge til begrunnelse, da dette har potensiale for å bli enda en slettet listetråd om sanger.
Testament - Return to Serenity
Herlig sang, metalballade som anbefales på det sterkeste. Sterke følelser.
Metallica - Nothing Else Matters
Enda en sang man kan høre på en nedtur, veldig overspilt, though.
dave koz- together again

mest fordi den er veldig behaglig, alltid vært en fan av jazz. Pleier å sitte oppe lenge med dama og ha denne sangen i bakgrunnen
Sist endret av Hippe; 12. februar 2010 kl. 12:47.
Fint om folk legger til grunnen til at sangen betyr noe for de!
Hva som vekker minner ved sangen osv..


Dvergen
Den fyrste song - Per Sivle

Vekkje altid gode minne om min mor, sidan ho altid sang den til meg når eg skulle sove som barn!
Led Zeppelin - Dy'er Ma'ker

Mista jomfrudommen til den.
Metallica - Mama Said, Bleeding Me

To veldig eksperimentelle sanger fra Metallica. Disse to har så mye følelser i seg at jeg får lyst til å slippe tårene fri når jeg hører dem. Begge sangene er herlige på hver sin måte.
Umulig og plukke en sang som betyr mest, men jeg kan nevne den siste låta som fanget min oppmerksomhet, og det er fireflies. Får meg til å tenke mye om drømmer og tanker.
Virker nesten som om jeg er den eneste på freak som har musikk som man hører på i koselige stunder!

En klar favoritt for meg er en ganske ny sang, deppet eller glad, denne sangen gir meg bare de beste stunder.. forbinder den me ALT i livet mitt, men mest av alt kjærlighet - Det hender at jeg våkner midt på natta bare for og høre på denne sangen!

Owl City - The Saltwater Room

Det er ikke "Yndlings" sagen min, men den "Vekker" meg fra en grå hverdag, uanset hva jeg tenker på Forsvinner det og alt som er igjen er sommerfugler i magen!

Jeg elsker musikk, og forbinner den alltid med forskjellige følelser ^^

Fireflies er også en stor favoritt for meg, den eneste følelsen jeg kan sammenligne med og høre på den er følelsen av fritfall i en drøm ^^
Sist endret av Turak; 13. februar 2010 kl. 00:14.
Audislave- Shadow on the sun

Pleide å høre på denne mye når jeg jobbet i militæret! Passer perfekt å høre på denne mens man ser utover mektig natur!
Om den betyr mest for meg vet jeg ikke, men har et merkelig og sterkt forhold til Groove Armada med My Friend. Dette er ikke musikk jeg vanligvis hører på, men denne låta gir meg noe spesielt... Klarer ikke si det annerledes
Mitt lille land av Ole Paus. Håp om at det en dag blir vårt lille land, som i alle sammens.
Elliott Smith - Between The Bars

Hjalp meg i fjor når studiene var på det aller tyngste, ja nesten utholdelige.
"forget all about the pressure of days" vil aldri bli glemt
Pink Floyd - Wish You Were Here
hadde bare ligget på senga, stirret i taket og hørt på den hele dagen, da mamma fikk telefon, begynte å gråte og sa bestefar var død...
Sist endret av shaman-sultan; 13. februar 2010 kl. 11:36.
Amazing grace. Favoritt melodien til moderen når hun levde. Hun var egentlig veldig imot bibelen og gud men når jeg fikk henne til å begynne og lese teksten som hun fant i ei bibliotek bok tilbake i de tider så valgte hun til slutt og omvende seg og vi i familien vet hun har fått fred i himmelen nå.

The Corrs med Hold on. Når ene niesen min synger den på karaoke anlegg så blir faktisk jeg som karaoke hater sittende og lytte, for stemmen hennes er helt fantastisk.

Evanesence med my immortal. Det var bryllups sangen til meg og kona når vi kom på festen etter å ha blitt gift på dommerens kontor.
Kanskje Imagine av John Lennon og Bjorn Afzelius' versjon av Tusen Bitar.
A Collection of Poems About Water med Of Montreal. Den beskriver meg så perfekt.
John Lennon - Imagine
En "beskrivelse" som jeg kjenner meg igjen i. Liker å høre på den etter jeg har røyket og.

Guns N' Roses - Don't cry
Pappa satt på denne for meg da humøret mitt var i 100 og helvete. Han satt seg ned og vi snakket med hverandre i timesvis, og vi kom veldig, veldig innpå hverandre. Lærte denne på gitar av han.

Metallica - Nothing else matters
Vekker mange gode minner med min kjære pappa, men også noen triste. Han lærte meg også denne på gitar.

Tupac - Life goes on
Denne får humøret opp litt når jeg har mine dårlige dager.

Tupac - Dear mama
Jeg er jævlig glad i mamma, og kan gå gjennom ild og vann for hun! (...Og pappa, så klart).
Sist endret av ~Angelica; 13. februar 2010 kl. 16:18.
Deep Purple- Child in time

Forbinder denne sangen med min far, siden han smelte den opp på bil stereon når jeg var 8-9 år gammel, og fikk meg til å bli frelst for Rock/Metal musikk. I tilegg er sangen utrolig vakker og Ian Gillan har verdens beste sang stemme, og får øreorgasme hver gang jeg hører han skriker i Child in Time
▼ ... noen uker senere ... ▼
Høres kanskje litt dumt ut, men "Dancing in the moonlight" er to sanger som vekker en del følelser hos meg;
Dancing in the moonlight (it's caught me in it's spotlight) av Smashing pumpkins (eller deres versjon ihvertfall) er en utrolig fin og trist sang når jeg er alene. Sammen med dama er den romantisk (men også trist) da det er "vår" sang.
Dancing in the moonlight av Topploader så humøret blir på topp! Vet ikke hvorfor, men den oser av "gode vibber"...
Og nå etter MJ's død må jeg si at "man in the mirror" er en sang som kaller på tårene (alle som så minnestunden skjønner hvorfor). Det samme med "will you be there"....!
Stairway to Heaven - Led Zeplin uten å nøle, det og Lene marlyn - Unforgiveble sinner.
Sitat av moret Vis innlegg
Journey - Don't Stop Believing, dette er en sang som er good times hører alltid på denne mange ganger når det er samling med mine bedre venner. Siden vi er spredd over det ganske land så blir det ikke ofte, men de gangene vi møtes er denne alltid med. Forbinder den med fest, moro og gode venner.
Vis hele sitatet...
Mener det samme om den låta<3
Pink: Dear Mr President, Bjørn Eidsvåg: Eg ser.
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
So if you please take this moment
Try if you can to make it last
Don't think about no future
And just forget about the past
And make it last


Social Distortion - Reach for the sky

Grip øyeblikket
Sitat av flabb Vis innlegg
Høres kanskje litt dumt ut, men "Dancing in the moonlight" er to sanger som vekker en del følelser hos meg;
Dancing in the moonlight (it's caught me in it's spotlight) av Smashing pumpkins (eller deres versjon ihvertfall) er en utrolig fin og trist sang når jeg er alene. Sammen med dama er den romantisk (men også trist) da det er "vår" sang.
Dancing in the moonlight av Topploader så humøret blir på topp! Vet ikke hvorfor, men den oser av "gode vibber"...
Vis hele sitatet...
Indeed!!11 Sangen er sykt fengende og vekker opp gamle, fine minner!
Sist endret av ~Angelica; 28. februar 2010 kl. 01:19.
Moving av Supergrass. Etter at kjæresten døde (++) ble livet mitt mer eller mindre ugjenkjennelig, og jeg sitter fortsatt fast i noe jeg vil kalle en transe. Denne sangen fikk meg til å innse at det jeg trengte var å dra ut og reise for "finne meg selv" (hvor klisjé det enn høres). Noe jeg fortsatt venter på å få gjøre.

For å unngå et whine-innlegg så slenger jeg på Happiness is a Warm Gun av The Beatles, ganske enkelt fordi jeg har et godt antall fine minner som inneholder den sangen, noen joints og et par gode venner.
Metallica - Mama Said. Får meg til å tenke på min avdøde bestefar og alt som var ugjort.

Skulle gjerne hatt en ettermiddag sammen og bare prate med han, siden han fikk slag og veldig nedsatt evne til å snakke mens jeg var ung.
Horsedick.MPEG - Ima fuck a white bitch
Sitat av Taffer Vis innlegg
Horsedick.MPEG - Ima fuck a white bitch
Vis hele sitatet...
Ja, han får virkelig frem budskapet sitt med tekster som "suck my dick while I fuck that ass"
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
White Lion - When The Children Cries. bare helt utrolig vakker sang! http://www.dailymotion.com/video/x2a...dren-cry_music
Fragglesangen har en plass i mitt hjerte. Med det enkle tonesatte mantraet har jeg rodd meg sjøl iland når det har blåst for hardt på sjøen samt nynnet den med hell for bikkjen når hun tok banen for første gang og var urolig. Det er ikke et stykke musikk jeg spiller for meg sjøl hjemme, men et fint verktøy for å bringe individer til trygghet når det trengs.

Kom og syng en sang
plumbo - slutte å drekke , meningsfull sang !
Sparklehorse - Applebed, vanskelig å forklare egentlig.... minner om ting man ikke kan sette ord på, litt trist/glad stemning.
Frédéric Chopin - Fantasie Impromptu

Det var en gang jeg hadde høy feber(influensa) og kraftige feberfantasier/delerium. Mens jeg fløyt i en lucid tilstand mellom to verdner hørte jeg dennne sangen i bakgrunnen fra tven, etter det har sangen betydd en del for meg.

Her er sangen, men spillt av Rubenstein da, fant ikke den ekte: http://www.youtube.com/watch?v=Elox0npFTGI
Sist endret av twisted shroom; 28. februar 2010 kl. 14:24.
Rise Against - Worth Dying For

Hørte den første gang jeg spilte Halo CE på radioen. Den passet bare helt sykt med gameplayet og jeg har vært forelsket i sangen og spillet siden da<3
King Curtis - Mephis soul sew
Passer godt til alle rolige anledninger

Audio Karate - Nintendo 89(beklager drittkvalitet)
For meg er dette musikkens svar på speed, utmerket sang til dårlige supre tider.

Ellers er det punk og metall som er av betydning, som kan hjelpe/forbedre humør, dagsform og inntrykk
Metallica - No Leaf Clover - http://www.youtube.com/watch?v=ZlhmigaacJc

Den fineste sangen i hele verden. I dårlige perioder med elendig humør og skikkelig uflaks er denne sangen utrolig god å ha. Og når de dårlige periodene er over, så er det fint å høre på sangen for å forstå hvor bra jeg faktisk har det.

"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel, was just a freight train coming your way"
Ballroom Blitz Minner meg om barndommen. Fattern og jeg satt å hørte på den i bilen stadig vekk!
Marty Friedman - Black Stallion Jam. Er noe som er helt spesielt ved sangen, blir helt stille, varmt og roligt inni meg når jeg hører på den, samtidig får det meg til å tenke på alt det gode i livet! Love that song!
Estranged av Guns N' Roses Har tilåmed "Still talking to myself ..and nobodys home tattovert på armen min (:
To where you are- Josh Groban .. Denne prøvde jeg å synge i begravelsen til mormor.. Det ligger endel i teksten også..

Den fyrste song - sang alltid mormor for meg når jeg skulle sove, og denne sang vi sammen hver gang jeg var inne på sykehuset.
Bon iver-Skinny Love- Denne traff meg rett i hjertet. Hele bon iver plata For emma,forever ago bør skjekkes ut.
Utrolig bra plate å det er en utrolig bare historie rundt hele Bon iver.

City and colour-The girl traff meg også mitt i hjertet nå får ikke så lenge siden.
City and colour er dallas green fra Alexisonfire sitt lille solo prosjekt. utrolig fint å høre på..
Noen av dere skjønner kansje hvorfor det heter city and colour.. hehe.
Det er noen få som jeg hørte på når det skjedde noe spesielt, eller når jeg var i en spesiell periode og som jeg derfor alltid forbinder med den og den sangen.

I Can't Quit You Babe - Led Zeppelin
Minner meg vel mest om eksen, eller halvveis eksen er vel kanskje mer korrekt. Ble aldri noe av hele greia. Når ting begynte å rakne gikk den der på repeat konstant. En setning i sangen sier mer enn hva jeg kan forklare:
"You built my hopes so high, then you let me down so low"

Wonderwall - Oasis
Tenker rett og slett på sommer når jeg hører denne, vet ikke hvorfor, kanskje jeg hørte mye på den en sommer. Får ihvertfall lyst til å gå en tur i skogen med en notisblokk og pipe-tobakk av å høre på den. Nyte solen og se på utsikten fra ett stort jævla fjell.

Ne me quitte pas - Jacques Brel
Bare hør på mannen! Fantastisk stemme, jeg skjønner ikke stort av hva han sier, men sangen tar meg med en gang. Lindrende for fyllenerver og opprørt sinn generelt.
A Perfect Circle - The Noose

En sang som har gått igjenom godt å ond i løpet av de siste årene..
Den får meg til å huske at jeg aldri må falle tilbake til sånt ting var før.
luxus leverpostei - rompeskjegg