Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  119 14583
Jeg har blitt veldig glad i te for tiden. Har kjøpt meg forskjellig typer urtete på helsekosten o.l. butikker. Jeg blir aldri lei av urtete, men tenkte det hadde vært artig og fått tak i noe te med litt ekstra godsaker. Tenker ikke på noe cannabis-te eller no sånt, men om det finns noen te'er med urter som har en effekt på kroppen, typisk noe som gjør deg litt avslappet, som f.eks cannabis i veldig små doser.

Har hørt snakk om en urt som heter St. John's Wort som brukes som en slags antideppresiva, og som brukes mye av i USA. Fremmer dopamin-produksjonen.

Som sagt, er ikke interessert i noe direkte rus-te, men noen urter som gir en slags avslappa "rus". Noe som piffer opp te-drikking litt

Er klar over at dette er nærmest umulig å skaffe i Norge, men er det mulig å bestille noe over nettet?

- Håper på svar
Sist endret av novastar; 29. april 2008 kl. 14:08.
Kattemynte (Catnip) smaker nydelig hvis man lager det riktig og sukrer godt. Gir deg en svært mild også avslappende rus. Dette er 100% lovlig i norge, og er lett å skaffe.
Du kan bestille kratom, dette har en opiatlignende rus.
Kanskje for kraftig? Mange som elsker denne urten/planten.
Sitat av freaker911
Du kan bestille kratom, dette har en opiatlignende rus.
Kanskje for kraftig? Mange som elsker denne urten/planten.
Vis hele sitatet...
Er ikke dette et ulovlig/reseptpliktig stoff?
Det er jeg ikke sikker på, sjekk urtelista.
Er også noe med at bestiller man reseptpliktig stoff fra EØS land så kan man bestille et par måneders forbruk uten å få noe pes fra politi.
Sitat av freaker911
Det er jeg ikke sikker på, sjekk urtelista.
Er også noe med at bestiller man reseptpliktig stoff fra EØS land så kan man bestille et par måneders forbruk uten å få noe pes fra politi.
Vis hele sitatet...
Faktisk ikke.

http://toll.no/templates_TAD/Article...parentid=66242


men ikke verre enn et brev i posten om at pakken er stoppet i såfall.
Legevendelrot, Valeriana officinalis. Sjekk urtelisten for status, er litt usikker. Roten er beroligende, og har bl.a. vært brukt som nervemedisin og mildt sovemiddel.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Muskat te piffer opp Kjøp Malt muskatnøtt på butikken, så tar du 10 gram, holder i massevis til å bli avslappa uten å trippe.

Lykke til
Alkoholisert gamer
Sitat av nidhogg
Kattemynte (Catnip) smaker nydelig hvis man lager det riktig og sukrer godt. Gir deg en svært mild også avslappende rus. Dette er 100% lovlig i norge, og er lett å skaffe.
Vis hele sitatet...
Hvor får man tak i catnip?

EDIT: Er det å få tak i på Shangri-La?
Sist endret av ekoli; 29. april 2008 kl. 21:31.
Muskat te suger, jeg hurlet det nesten opp igjen, kjente det kom hele veien opp i halsen. Noe så jævlig har jeg ikke smakt siden jeg fikk ammonium nitrat på tungen.
Catnip ey? noen spesielle butikker? Har sett doku om katter som tripper helt ut på catnip.
Sist endret av Pyro_Killer; 29. april 2008 kl. 21:36.
Jeg hadde en catnip plante på rommet, digg å lage te av!
Alkoholisert gamer
Sitat av freaker911
Jeg hadde en catnip plante på rommet, digg å lage te av!
Vis hele sitatet...
Hvor får man kjøpt disse plantene? Leste ett sted her at de solgte de på plantasjen :S Er dette sant?
Lagde du det av bladene eller blomstene eller the whole thing? Tørket eller fresh?
Catnip fungerer fedt, og det smaker ikke så aller verst heller Anbefales.

OT: For alt du enn gjør, IKKE søl catnip-te på tastaturet. En TOG i klassen som bruker bleier, maltraktet tastaturet med catnip-te på tentamen.
Alle ble evakuert for det oset noe inni helvete drittlukt av pcen. Stinket diaré av han i flere uker etterpå...
Trådstarter
Takk for mange gode svar! Tenkte å sjekke ut kattemynte(Catnip). Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette uten å måtte dyrke det selv? Og hvordan lager jeg te av det? Pakke bladene av kattemynte-planten i en te-klype?
Angående muskat-teen er det veldig individuelt. Er en lang tråd angående akkurat det emnet her inne.

Min oppfatning er ihvertfall at det smaker esel-sæd, men det gir en chill feeling uten at man tripper.
Sitat av http://www.djroger.com/catnip.htm
Medicinal Uses: Catnip tea, made preferably from the fresh cut herb, makes an excellent cure for insomnia and hyperactivity. Add honey for flavor. Also is very good for reducing fevers, the miseries of hay fever, and nausea. A small, honey sweetened cup of warm tea is good for calming hyperactive kids. Rural residents of the Ozarks have used mashed fresh catnip leaves as a crude poultice to relieve the pain of aching teeth and gums almost instantly. A strong, cooled catnip tea can be used as a eyewash to relieve inflammation and swelling due to certain airborne allergies, flu and cold and excess alcoholic consumption. Does not cure the hangover, though!!
Vis hele sitatet...
Det virker som om du skal kutte opp bladene og legge dem i kokende vann inni en te klemme eller lignende. de selger catnip te i america:
http://www.zooscape.com/cgi-bin/mait...n/questp511690
Jeg bare kokte vann, tok en mengde blader, heiv kokende vann oppi og drakk nedpå med alt av vann og blader. Smakte totalt konge, særlig med litt honning og sukker i OG man blir smålig avslappa.
Godt før man skal legge seg.
Alkoholisert gamer
Sitat av freaker911
Jeg bare kokte vann, tok en mengde blader, heiv kokende vann oppi og drakk nedpå med alt av vann og blader. Smakte totalt konge, særlig med litt honning og sukker i OG man blir smålig avslappa.
Godt før man skal legge seg.
Vis hele sitatet...
Men det er ikke noen som kunne tenke seg å legge ut en liten guide for nybegynnere på hvordan lage en bra Catnip-te? Som sånne som jeg kan skjønne
slik som jeg forstår det:
Det å bruke tørkede kan være fordelig aktig for da er de aktive stoffene ikke bundet i vann, men våt funker også. Om man kutter det opp i mindre biter (ikke tørket) vil mer plante saft komme ut fordi det blir mer vann mellom endene på bladet (kan jo ikke skade å kutte dem anyways). La trekke i fem minutter (står at folk gjør det på nettet), og chug ned. Ha i honning. Gi et til katten din om du vil at den skal trippe helt (youtube). Blomster vet jeg ikke om skal med, men det kan vel ike skade å dra dme med på lasset .
Du trenger vel ikke en guide for å lage te på en plante?


Oh well, det er uansett vanlig å blande Catnip med Damiana (turnera diffusa) i en te. Da tar man to spiseskjeer av hver plante, (tørkede blader) og la det trekke i 2-3 dl vann i 5 min. Dette skal gi milde euforiske effekter..

Serveres med en skål Mentos (the freshmaker!)
Sist endret av mentalmelt; 29. april 2008 kl. 23:23.
Trådstarter
Høres herlig ut, men fortsatt en ting som gjenstår: Hvor får jeg tak i Catnip? Ser de selger på ebay, men er det noen letter måte å få tak i det?
Tørke mellom 2 aviser i en presse laget av bøker burde vel funke fett eller må man legge dem i ovnen på 50 grader til de er tørket? WTF er damiana? smørblomst? Wikipedia har ikke noe på dem, og det er nesten ikke noe på nettet.

http://www.dragonwater.com/product_d...miana_tea.html
Sist endret av Pyro_Killer; 29. april 2008 kl. 23:28.
Katteurt 50g får du kjøpt på ethnoplanet.

Til informasjon er Nepeta cataria oppført på urtelisten, men er merket som handelsvare og ikke som legemiddel.
Trådstarter
Sitat av mentalmelt
Katteurt 50g får du kjøpt på ethnoplanet.

Til informasjon er Nepeta cataria oppført på urtelisten, men er merket som handelsvare og ikke som legemiddel.
Vis hele sitatet...
Ok, takk skal du ha. Vil det blir stoppet i tollen? Hva med Kratom? Jeg kan jo spørre ethnoplanet om de kan sende en "diskre"-pakke?
Pyro_Killer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Damiana

novastar:
I og med at det er en handelsvare vil jeg tro at du kan handle den uten store bekymringer.

Kratom derimot er et reseptpliktig legemiddel, og kan potensielt bli stoppet.
Trådstarter
Ok, takk for det. Tenker jeg bestiller katturt da. Hva med Damiana? Egner det seg til te, og evt. er det reseptpliktig her til lands?
Damiana (turnera diffusa) er også handelsvare.
Sjekk eventuelt urtelisten selv om du lurer på noe mer =)

http://www.lovdata.no/for/sf/ho/xo-19991227-1565.html

At det egner seg til te skriver jeg jo i post #21.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er ikke catnip, kattemint? Det er jo tørket planter i poser og i flytende på sprayflaske på alle dyrebutikker....

Tar jeg feil?

Jeg putta i hvertfall de tørkende plantene ned i en tøypose, og pus ble helt "kåt" på posen lol, så sprayet jeg på posen etter noen uker, slik at den ble god som ny:P
Sist endret av TylerDurden; 20. mai 2008 kl. 18:12.
Catnip er kjent som katteurt i Norge. Har aldri hørt om kattemint, men det er nok høyst sansynlig snakk om den samme planten med tanke på at katten din likte den =)
Sitat av dj6230
Er ikke catnip, kattemint? Det er jo tørket planter i poser og i flytende på sprayflaske på alle dyrebutikker....
Vis hele sitatet...
Selger de det på dyrebutikker? Hva for? Utifra et antall filmer av katter på trip på youtube så tviler jeg de selger dette til dyr
kan du vise meg et eks? de videoene jeg har sett så biter de og sparker helt vilt på posen og slikker og er helt ville....det gjorde katten min i hvertafall...

De blir jo leie etter 5-10 min uansett...
Det selges vel i dyrebutikker fordi at de slappe møkka dyra skal få litt mosjon...


det står at det kalles catnip eller catmint, så da vet dere hvor dere kan få tak i det med en gang istedenfor å bestille og vente
http://en.wikipedia.org/wiki/Catnip
Sist endret av TylerDurden; 20. mai 2008 kl. 18:33.
Det heter Kattemynte i Norge, akkurat som med Peppermynte.

De selger Kattemynte som det heter i de fleste dyrebutikker, har selv kjøpt av en dyrebutikk.
Det vil si at jeg kan stikke ned på dyrebutikke, kjøpe Kattemynte, lage te på det, for så å få en slags opiatisk virkning?
Sitat av usual
Det vil si at jeg kan stikke ned på dyrebutikke, kjøpe Kattemynte, lage te på det, for så å få en slags opiatisk virkning?
Vis hele sitatet...
Vel, ikke forvent noe mer en enn ekstremt mild avslappende rus.
Sitat av ranman22
Muskat te piffer opp Kjøp Malt muskatnøtt på butikken, så tar du 10 gram, holder i massevis til å bli avslappa uten å trippe.

Lykke til
Vis hele sitatet...
Dummeste jeg har hørt.
Har selv prøvd muskat-te (vet ikke hvor mye). Brakk meg en del ganger mens jeg drakk det pga. fæl smak.
Da jeg sto opp dagen derpå, datt jeg rett i gulvet da jeg prøvde å reise meg opp fra senga, og ble liggende der i halvtime tror jeg. Deretter prøvde jeg diverse metoder for å komme meg ut på doen.
Værste opplevelsen jeg har hatt. Føltes ut som at kontrollen over kroppen min forsvant, og at jeg ikke hadde noen fungerende muskler i det heletatt.
Ble sengeliggende i 2 dager.
Og en ting til; IKKE PRØV! Man er KONSTANT kvalm uten å egentlig få gjort noe med det.
Sist endret av Maol33t; 20. mai 2008 kl. 19:24.
jeg vurderte å prøve etter å lest litt, men jeg har våknet 2 ganger uten å kunne bevege meg på 5 min, hvis det er stor sjans for denne nedsiden, da vil jeg ikke...

Du tror ikke at det var dosen du tok som gjorde det da?
Sitat av dj6230
jeg vurderte å prøve etter å lest litt, men jeg har våknet 2 ganger uten å kunne bevege meg på 5 min, hvis det er stor sjans for denne nedsiden, da vil jeg ikke...

Du tror ikke at det var dosen du tok som gjorde det da?
Vis hele sitatet...
Hvis den var til meg;
Jeg tok en relativt "stor" dose, så det er nok pga. den ja ... ?
var til deg ja, kan jo hende at om du prøver igjen med en anbefalt dose, den kan funke bra=)
Sitat av dj6230
var til deg ja, kan jo hende at om du prøver igjen med en anbefalt dose, den kan funke bra=)
Vis hele sitatet...
Vel, har prøvd to ganger nå.
Første gangen var relativt "liten" dose, sånn en halv colakork. Mens denne gangen var kanskje dosen 2-3 colakorker, og da ble alt helt jævelig.
jeg har akkurat lest muskatt rapporten til lille nikotin, mangfoldige sider lang, kansje du bør lese den og finne en passende mengde...

Etter som jeg har skjønt er 1.25gram per 5kg du veier en sikker dose om dette rusmiddelet virker på deg, muskatt skal visst vere veldig inviduelt!
jeg lagde meg 2x8gr. kopper igår. fikk ingen reaksjon, men jeg elsker smaken så skal lage mer da brukte jeg hel muskattnøtt da, som jeg malte opp og trakk i 10min.

EDIT:
på starten syns jeg det hele smakte kjøttkake, men så adda jeg litt sukker og melk og da ble det fint
Sist endret av Hegepuppemasør; 27. mai 2008 kl. 17:49.
knaska i meg to nøtter altså 10gram..
Jeg ble helt merkelig, men det ble ikke bra før kvelden etter:S
Da spilte jeg CS og lo hele kvelden....skikkelig fett^^
De selger en te med en urt som heter damiana på hemphouse som gir svak effekt.
Sitat av novastar

Har hørt snakk om en urt som heter St. John's Wort som brukes som en slags antideppresiva, og som brukes mye av i USA. Fremmer dopamin-produksjonen.

Som sagt, er ikke interessert i noe direkte rus-te, men noen urter som gir en slags avslappa "rus". Noe som piffer opp te-drikking litt

Er klar over at dette er nærmest umulig å skaffe i Norge, men er det mulig å bestille noe over nettet?

- Håper på svar
Vis hele sitatet...
Johannesurt er et svensk navn på prikkperikum som er i vanlig bruk også i Norge. Innen urtemedisinen er arten best kjent som johannesurt.
Arten har dessuten ulike dialektnavn rundt om i landet, som f.eks. pirkum, hardbein, manneblod, brennevinsgras, ølkong, kristiblodsdråpe.

URTENS EGENSKAPER OG VIRKNING

Antidepressiv, nerveberoligende, beroligende, avslappende, smertestillende, krampeløsende, betennelseshemmende, astringerende (sammentrekkende), sårhelende, antiseptisk, antibiotisk, bakteriedrepende, virushemmende, sopphemmende, slimløsende, urindrivende, innvollsormdrepende, lett galledrivende og antioksidant.

http://www.rolv.no/urtemedisin/medis...r/hype_per.htm

Legger til at urten går under "navnet" den grønne lykkepille i Tyskland hvor den foreskrives til millioner av mennesker hvert år.

Urten har ingen bivirkninger.

http://www.nrk.no/programmer/tv/schr...t/1208909.html
▼ ... over en måned senere ... ▼
mitt tips er yerba mate, har du ikke prøvd det enda så fort deg å kjøp. Det gir ganske lik effekt som kaffe, bare at du blir avslappet samtidig som oppkvikket, så passer perfekt til lekser, og ikke minst trening. man får nemlig en skikkelig energi boost. du får det ikke i butikker men kan kjøpes på ulike norske og utenlandske nettbutikker. verdt et forsøk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det finnes veldig mange urter og planter som er avslappende, Kamille, Avena Sativa, Humle, Prikkperikum mynte, salvie, og sinnsykt mange i Kinesisk og ayurvedisk medisin, ja det finnes flere hundre. Mange gir en mild rus, som feks kava Kava, Scullcap, Passion Flower, Valeriana, Damiana, Kattemynte...har en plante i hagen, røykte av den i fjor, fungerer desverre ikke. Alt kan kjøpes på nettet. Det er bare å betille. Jeg liker bedre oppkvikkende urter og planter, er veldig glad i Guarana og Kolanøtt, det funker! Damiana har jeg tatt mye av, får en lett euforisk effekt, Maca fungerer også, gir mye seksuell energi, og er både oppkvikkende og beroligende, spørs helt hva kroppen trenger. Men det beste er Opium, he he..
Sitat av Hegepuppemasør
jeg lagde meg 2x8gr. kopper igår. fikk ingen reaksjon, men jeg elsker smaken så skal lage mer da brukte jeg hel muskattnøtt da, som jeg malte opp og trakk i 10min.

EDIT:
på starten syns jeg det hele smakte kjøttkake, men så adda jeg litt sukker og melk og da ble det fint
Vis hele sitatet...
Når du bruker hele nøtter trenger du mer enn om du bruker ferdig oppmalt muskatt, så kansje ikke så rart du ikke merket noe. Ca. 4-6 nøtter er anbefalt, altså ca. 20-30 gram, mens ferdigmalt er rundt 10 gram. Du skal også la det trekke i dampende vann i ca. 1 time for å få ut mest mulig av de aktive stoffene. Og for smak, tilsett honning

Effekten varierer veldig fra person til person. Da jeg gjorde dette tok det 2-3 timer før jeg merket noe til det. Kansje tidligere, for det er mulig jeg ikke merket noe til det fordi vi hadde en del lystgass. Men plutselig kjente jeg meg veldig avslappet ihvertfall. Litt som å være passe stein på cannabis, men med noe mindre eufori, og uten at musikk ble bedre. Jeg ble litt tørr i munnen, men merket overraskende lite til det.

Kattemynte te? Det har jeg ikke tenkt på før.
Sist endret av Deth; 13. juli 2008 kl. 17:50.
Til spørsmål om hvor man får kjøpt kattemynte hvis man vil slippe eBay og liknende, det er ikke verre enn å stikke på et sted hvor de selger planter. Det er ei relativt vanlig hageplante, og du trenger ikke bekymre deg for å bli sett mistenkelig på når du kjøper den engang.
Poke, though art Wrong!!
Kattemynte er ikke en pryd plante, og er egentlig for katter, så gå på en dyrebutikk med litt utvalg, spør etter catnip, kjøp and enjoy. Det er ingen som tenker på det som et rus middel, så de setter nokk ikke spørsmålstegn vet at du "har en katt, og har hørt at katter digger det"

Det er en vildplante, men ikke en du ser etter i en hage, det er mer enn vildplante som man finner hist og pist.

Bilder:
http://en.wikipedia.org/wiki/Catnip
http://icanhascheezburger.com/2008/0...aaall-cooooll/
Ikke en rose, ikke ugress, vanlig vildplante.
Sist endret av Pyro_Killer; 13. juli 2008 kl. 20:39.