Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 7514
Spørsmål?
Shreddy's Avatar
Jeg har noe god amfetamin som jeg tok rundt 100mg av i går rundt 6 tiden.. Tok da dette oralt, da jeg føler det er en mer renslig og ordentlig metode og gjøre dette på. Jeg bruker ikke amfetamin for og få en rus av det.. Jeg har brukt det kun til energi,fokus.. Sånn her og der..

Men i går tok jeg det såpass sent, pleier og ta det tidlig om jeg skal ta noe, men denne gangen ble klokken 6.. Det endte med at jeg ikke fikk sove og ble mer og mer sinna..

I dag tidlig ble jeg mer og mer trøtt.. Så i dag tok jeg rundt 80mg på morgen rundt 40 min siden, merker energi og humør er sånn passe nå, slik at det holder ut dagen.. Amfetamin pleier og slutte og funke rundt 12 timer hos meg!

Det siste jeg vil skal skje er og bli avhengig, men har en god kontroll på det. Som nevnt er jeg ikke etter noen form for rus som euphoria, men merker humøret kan bli bedre.. Men ikke en slik god følelse som euphoria er..

Dette var dumt og ta en dose såpass sent... Men om jeg ikke hadde tatt på morgen i dag, så hadde dagen blitt ett helvete. Det blir nå er pause fra amfetamin en stund...


Hva er deres erfaringer rundt Amfetamin ?
elevatormusician
sorrY's Avatar
Jeg har ikke sånn superinngående erfaring med et stort misbruk jeg heller. Men jeg har brukt det til rus ca hver helg leeenge.
Mine erfaringer med dette JÆVLIGE stoffet er hvor fort man blir avhengig. Jeg trodde jeg hadde "kontroll" lenge jeg også, helt til jeg ikke greide å drikke og feste uten det og vise versa. Fylla ble for meg kjedelig, og uten substanser gadd jeg rett og slett ikke dra på fest. Det høres kanskje ut som om jeg bare burde holdt meg unna alt av rus når det var sånn, men så enkelt var det dog ikke..
Nå har jeg vært nykter i noen mnder, men jeg kjenner fortsatt at jeg har sjukt lyst på noen ganger, og jeg har vært deppa og følt meg drit fordi jeg ikke greier å kvitte meg med hangen til å ruse meg og drikke. Det setter spor, det kan man trygt si.

Nå sier jeg ikke at det er likedan når du bruker det for å opprettholde energi og fokus, men min egen erfaring er at linja (haha, phun intended) er jævla tynn mellom misbruk og rekreasjonsbruk. (ikke at jeg i det hele tatt kan se hvordan noen kan bruke amfetamin for noen annen grunn enn panikklesing til eksamen og rus..)

Håper du finner ut av det, og at du legger den driten der på hylla. Det negative overveier lett det "positive". Men det er bare min mening!
Sist endret av sorrY; 28. mai 2015 kl. 07:47.
I mine yngre dager eksperimenterte jeg litt med dette stoffet.
På lik linje med deg brukte ikke jeg det heller for ”rusens” del men for å hovedsakelig jobbe med kunst, noe jeg med hyppighet brukte tiden min på tidligere.

Jeg lærte dog etter hvert at amfetamin hadde mer bieffekter en positive (om det er noen positive i det hele tatt?).

Ikke for å være en moralens vokter, men hadde jeg vært deg hadde jeg lagd det på hylla!
Erfaringsmessig så er ikke amfetamin ett stoff du skal leke for lenge med før du blir "avhengig". Du får raskt problemer med søvn som gjerne fører til at du tar en ny justering om morgenen for igjen å føle deg pigg. Etterhvert sklir det ut og du begynner kanskje med beroligende type valium, xanor el for å få sove/slappe av. Mao blir det fort en runddans med diverse bivirkninger som angst, depresjon mm.

Ikke noe å spøke med!
Sist endret av Zolly; 28. mai 2015 kl. 13:15.
Jeg levde slik i noen mnd sammenhengende, med 2x20mg IR adderall/amfetamin hele dagen frem til jeg måtte ta 2-3 mg xanax for å sove. Jeg merket ganske fort at hele livet mitt ble styrt av substanser og jeg var ikke helt meg selv. På den positive siden fikk jeg unnagjort ekstremt mye og lest en god del, men angst og null form for struktur i livet er noe jeg ikke kunne fortsatt med. Jeg syntes det er helt greit å bruke det, men da kun 1-2 ganger i mnd/før en eksamen eller lignende.
Amfetamin har for meg vært det rusmiddlet jeg har prøvd så langt som har verst bieffekter for meg. Derfor har jeg så langt kun tatt det to ganger, med flere måneders mellomrom. Gøy å gjøre innimellom, men jeg har hverken helsen eller engasjementet til å bruke det særlig hyppig som rusmiddel. Det har jeg cannabis til.
Det jeg forbinder med speed er stort sett sene Lørdags kvelder med mye alkohol, og tidlige Søndags ettermiddager med vond kjeve.
Har inntatt det ca 15 ganger, og det fanger heldigvis ikke min oppmerksomhet noe særlig. En helt jævlig form dagen derpå var også en gjenganger.

Vurderer det dog sterkt som hjelpemiddel til eksamen. Hvilken dose, og på hvilket tidspunkt vil dere anbefale inntak med utgangspunkt i at man får oppgaven 24 timer før selve eksamen?
Sist endret av random12345677; 28. mai 2015 kl. 16:00.
2c-hjerneskade
EyesWideShut's Avatar
Har holdt en del på med amfetamin i mine "yngre" dager, det begynner å bli noen år siden nå.
Jeg tror ikke jeg har vært borti noe som sliter deg så ut psykisk, sakte men sikkert vist du blir litt for glad i det.

Kunne fint gå våken i dagevis, eller ukevis med noen opphold, mens jeg kombinerte dette med skole, utrolig at det gikk egentlig, men herregud så sliten jeg var når jeg sluttet.

Hadde holdt meg unna amfetamin vist jeg var deg, men det blir jo helt opp til deg.
Er så mye annet rart man kan utforske som ikke tærer sånn på deg
Kort og enkelt. Jeg hater det, han jeg blir når jeg drikker elsker det. Drittstoff!
Sist endret av Nissefar13; 28. mai 2015 kl. 16:23.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Amen, Nissefar13.
Nå har jeg bare rørt amfetamin en håndfull ganger over en periode på omtrent ti år, men min erfaring er at jeg ikke liker rusen spesielt godt i tillegg til at jeg blir i elendig form dagen etterpå. Dette skjønte jeg forsåvidt etter første gangen jeg prøvde det så de andre gangene har vært tilfeller hvor jeg har fått tilbud om en stripe på fylla og vært litt for redusert til å si nei.
Jeg kan godt skjønne hvorfor folk blir hekta på det, men det er rett og slett ikke noe for meg(noe jeg egentlig er glad for).
Spørsmål?
Shreddy's Avatar
Trådstarter
Jeg sitter her nå, er snart 15 timer siden siste dose.. Og er super sliten, mest sulten egentlig.. Men helt ærlig, liker ikke at det skal fucke med søvn slik, har aldri tatt det så sent på dagen før.. Men har lært meg det nå. Kommer til og bruke det en gang om ett par uker da jeg har eksamen og virkelig trenger effekten fra fokus. Den hjelper meg utrolig med arbeid, så lenge jeg tar det tidlig på morgen ved en ok dose får jeg ingen negative effekter egentlig. Kun toleranse over tid..

Jeg er også møkk sulten nå, men har ikke spist mer enn litt kylling i dag så kjører ned på med litt mat. Min erfaring nå er at hvorfor skal du bruke dette stoffet til og bli ''høy'' på? Jeg ser poenget med fokus, og en helt ok energi.. Er ikke slik at jeg rydder hele huset som folk forteller om.. hehe

Jeg gleder meg til og sove nå, men føler heller ikke dette er noe jeg må gjøre igjen.. Var jævlig og bare ligge der full av energi.. Var ikke noe du føler du vil gjøre igjen
Man selger seg til til djevelen når man tar amfetamin, fra man tar det til man får sove igjen er en laaang prosess og det er veldig enkelt å brenne seg selv når man mikrodoserer.
Håper du får sove kompis.
Sist endret av eyecandy654; 28. mai 2015 kl. 22:07.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Jeg pleier alltid å kjøpe inn en neve med rivotril før jeg begynner en runde med pepper. Da kan jeg holde lengre på og det er mindre risikabelt for kroppen å trykke i seg halvgrammere i slengen.

Synes amfetamin er digg. Selve smellen og formen, men det kan fort bli dyrt og skadelig i lengden. Tar alltid pauser imellom øktene.
Sist endret av Mexxy; 29. mai 2015 kl. 06:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Spørsmål?
Shreddy's Avatar
Trådstarter
Det er slik at så lenge jeg tar det 12 timer før jeg skal legge meg gjør det ingen verdens ting.. Holder en lavdose som sagt også.

Oppdatering:
Sovet som en stein i natt!! Helt sykt, har sovet i 9 timer og føler meg ganske bra. Dagen har gått i utrolig mye mat, men spise ganske lite.. Føler meg ellers veldig bra som sagt. Har heller ikke noe særlig lyst på en ny dose.. Frister ikke i det hele tatt.. Ligge våken, ikke spise, ikke sove men ha energi og føle seg dritt? Hvem vil dette over lang tid..

Off-Topic: Hvor kjøper dere testkit til amfetamin,kokain, mdma etc?
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Jeg pleier alltid å kjøpe inn en neve med rivotril før jeg begynner en runde med pepper. Da kan jeg holde lengre på og det er mindre risikabelt for kroppen å trykke i seg halvgrammere i slengen.

Synes amfetamin er digg. Selve smellen og formen, men det kan fort bli dyrt og skadelig i lengden. Tar alltid pauser imellom øktene.
Vis hele sitatet...
Jeg digger den komboen men kamuflererer du ikke bare de negative effektene?
Jeg vil tro det er mer skadelig siden man kan kjøre på uten at det gjør "vondt".
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Jeg digger den komboen men kamuflererer du ikke bare de negative effektene?
Jeg vil tro det er mer skadelig siden man kan kjøre på uten at det gjør "vondt".
Vis hele sitatet...
Noe blir nok bare kamuflert (særlig de psykiske negative effektene), men det hindrer kramper, epileptiske anfall, høy puls, og andre negative effekter som kan forekomme ved høye doser sentralstimulerende. Jeg har aldri opplevd det, med mindre jeg er på ned tur og fyllesyk. Ellers har jeg egentlig ikke behov for benzo, men tar litt ved siden av for å få litt bedre form og hindre bivirkninger, evt samtidig forsterke den euforiske effekten.

Ofte jeg koker opp 1 eller 2 rivotriler før jeg har i pepper, trekker det opp og injiserer det. Kjenner mange som gjør det.

Men en annen ting er jo at sentralnervesystemet gir to forskjellige signaler til hjertet, noe som ved høye doser over lengre tid kan føre til hjerteproblemer.
Sist endret av Mexxy; 29. mai 2015 kl. 23:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
https://www.erowid.org/chemicals/amp..._effects.shtml

som du ser av lista, så er det mye mer negativt enn positivt. Har mistet kamerat på dette etter at han slutta med skytinga (gikk fra 10 år daglig til cold turkey, fikk full paranoia og ble suicidal, hoppet fra brua her.)
Glad jeg har holdt meg unna selv, pass på så du ikke sklir ut, tror veien tilbake kan bli tung (om man ikke stryker med innen den tid.)
Min erfaring er at amfetamin holder på rusfølelsen veldig lenge, men den ødelegger også psyken og kroppen like mye. Du blir "fyllesjuk" eller "russjuk" i en -uke- etterpå! Det er et farlig stoff, som ødelegger mer enn det gjør bra. Min erfaring er at rusen er -ikke- verdt prisen man betaler etterpå.........
Kom over noe speed jeg ikke har opplevd maken til i dag, harde tørre klumper, lukter som vanlig speed men var et rush jeg aldri har opplevd maken til å det på en ~60mg stripe. Rush lignende god kokain i en times tid. tatt både amf og meth mange ganger uten denne effekten. Blir et skudd i mørket, men noen forslag hva dette kan være, noe research greier? Hmm
Har en god del erfaring omkring det, og har kommet frem til at det mest vesentlige med dette stoffet er: [i]det føles ikke ut som rus, det føles ut som full kontroll bare.[i]

Og om du først blir lokka inn i denne "wow, dette er da ikke så farlig, dette gir jo bare mer kontroll", og du sitter der et par ganger i uka og føler stålkontroll, for så å slutte med det, da kommer du til å savne det dypt. Var i samtale med ei som jobber på rehab, og hun sier akkurat som meg "ja, det er en kjent ting at amfetamin-misbrukere hater alkohol". Nettopp fordi at man mister kontroll på alkohol, og da er det så jævlig lett å bli frista til å ta seg en liner. Personlig klarer jeg heldigvis å holde meg i skinnet i slike situasjoner (gjorde ikke det i starten, men etterhvert innså jeg hvordan det der fungerer).

Forresten: "alle" sier de har kontroll på dette stoffet (altså at man har kontroll på hvor ofte man inntar det osv), men før eller siden merker man at man ikke har det... amfpsykose er jævlige greier, by the way
Sist endret av instinktinnsikt; 31. mai 2015 kl. 23:57.