Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1422
Har gått på subutex i over 1 år nå, og begynte på lar for en uke siden. Jeg har alltid stått på 8 mg, og det har funket greit frem til nå.

Jeg har tatt medisinen min som normalt i dag men sitter her dårlig som bare det, svetter og er varm og skikkelig dårlig sånn man blir når man ikke har tatt subben.

Hva tror dere det kan være? Og er det noen som har bra råd angående fordøyelsen, jeg sliter sånn med den og går ofte rundt 2 uker der jeg ikke får ut noe som helst. Veldig vondt og frustrerende.
Snakk med legen din.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Toleranse for subben som gjør at du trenger mer for å oppnå effekt av den? Eller at du har gått så lenge uten det vanlige dopet at du nå blir dopa av subben som igjen gjør deg "syk"? .... Uansett best å ta det opp med fagfolk

Angående fordøyelsen så er jo det vanlig med alt som er inn under opiater, du blir nok ikke bra igjen før du hopper av subben men det du KAN gjøre er å dra på apoteket å kjøpe dulcolax tabletter eller noe lignende, ta så mange pakningen sier før du legger deg så må du nok løpe på mårningen

Kan foresten nevne at om du har gått 2 uker uten å ha fått ut noe å du har spist normalt så kan det faktisk være livsfarlig, samler det seg så mye kan tarmen sprekke å da vil jeg si a du er ganske fucked, prøv det å blir det ikke bra da så kom deg til lege PRONTE.
Når du sier du har brukt Subutex i ett år,
men bare vert i LAR i én uke, vil det si du har brukt Subutex illegalt da, før du kom i LAR?
Og hvis ja, så har du kanskje snortet eller injisert subben..?
Hvis det er tilfelle, kan det rett og slett være det at når du snorter eller skyter 8 mg, får du i deg en høyere del av virkestoffet,
men når du nå er i LAR og tar den under tungen, får du kanskje i deg litt mindre buprenofin enn ved de andre inntaksmåtene.
Hvis dette stemmer, er det godt mulig det er litt småabstinenser du kjenner på,
for det tar jo gjerne en uke (+-) før abstinensene setter skikkelig inn på Subutex. (isåfall kommer det til å gå over iløpet av noen uker)

Nå vet ikke jeg 100% om dette stemmer,
er bare en teori jeg har, for jeg syns jeg husker at da jeg begynte å få Subutex av legen,
sa hun at jeg trengte en større dose enn hva jeg pleide å bruke når jeg injiserte,
når jeg skulle begynne å legge den under tungen, for å få i meg samme nivå av buprenofinen som før.

Og når det gjelder fordøyelsen, så er forstoppelse en veldig vanlig bivirkning av å bruke opiater,
men som nevnt over meg her, så kan det hjelpe med noe Dulcolax e.l. som fåes på apoteket.
Og er du veldig forstoppet og trenger å få noe ut med engang,
tror jeg de har sånn klystergreier også på apoteket, da får du det ut innen noen minutter.