Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2964
Hvordan vil dere anbefale å gjøre det på en sikker og enkel måte? Jeg har tilgang på personen sin postkasse da h*n bodde i samme leilighetskompleks som meg før men har flyttet nå. Men on jeg hadde bestilt noe som måtte hentes på posten, trenger de legitimasjon da?

Hva kan jeg bestille som ikke må hentes noen plass der de krever legitimasjon?
Når man henter post osv på postkontor/butikk skal de kreve legitimasjon ja. Vil tro alt som er for stort til å passe i en vanlig postkasse må bestilles til nærmeste postkontor. Her jeg bor kjører de som regel opp med mindre pakker, men dersom jeg ikke er hjemme når de banker på, må jeg hente det på nærmeste postkontor
Sist endret av mo66y; 12. mai 2015 kl. 17:03.
Sitat av mo66y Vis innlegg
Når man henter post osv på postkontor/butikk skal de kreve legitimasjon ja. Vil tro alt som er for stort til å passe i en vanlig postkasse må bestilles til nærmeste postkontor. Her jeg bor kjører de som regel opp med mindre pakker, men dersom jeg ikke er hjemme når de banker på, må jeg hente det på nærmeste postkontor
Vis hele sitatet...
Jeg hentet faktisk en pakke i dag, viste ikke noe annet enn selve hentelappen :-)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Pakken må være merket som en verdisending eller være postoppkrav for at man må ha legitimasjon når man henter pakken: http://www.posten.no/produkter-og-tj...brev-og-pakker
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Pakken må være merket som en verdisending eller være postoppkrav for at man må ha legitimasjon når man henter pakken: http://www.posten.no/produkter-og-tj...brev-og-pakker
Vis hele sitatet...
Ja såg dette istad haha, beklager Jeg må vise legitimasjon hver gang jeg henter noe iallfall, men kan være fordi den jævla polakken som jobber der ikke liker meg
Hver gang jeg har plukket opp ett eller annet ved den lokale post-i-butikken, så har jeg faktisk aldri behøvd å vise frem noen form for legitimasjon. Jeg har det jo selvfølgelig med da, i tilfelle noen skulle finne på å spørre etter dette. Men det er aldri noen som har krevd dette. Jeg har bare trengt å oppgi navnet og adressen til den personen som står på de pakkene jeg plukker opp..
Hente ofte pakker her i Tromsø, og viser alddri legitimasjon har vært alt fra gratis greier jeg har fått, pakker jeg betaler for der, og ferdigbetalte pakker til flere tusen...