Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 11446
Hei!
Lurte på hvilket stoff som ødelegger folk?
Jeg mener slik man ser narkiser på gata. Den kjente narkostemmen etc.

Er disse egentlig bare ruset eller er de edru og totalt ødelagt?
Heroin er vel det som ødelegger flest liv i Norge hvertfall, når man tenker på junkies man ser på gaten f.eks i Oslo. Det, og pillemisbruk.
Sist endret av Juliaan; 6. desember 2013 kl. 03:15.
En god blanding av heroin, piller, amfetamin og metadon.
De man ser på gata; Heroin/Metadon (Færre brukere)
Det som ødelegger flest antall mennesker; Piller, amfetamin (En del flere brukere)
Det er først og fremst harde opiater som heroin og metodon, men også "harde" sentralstimulerende som vanlig amfetamin, (særlig) metamfetamin og div pillebruk gjerne i kombi med alkohol av verste sort.

Til info; det er ikke særlig av det i Norge, men crack-kokain ødelegger mennesker nesten tilsvarende som meth og heroin. Og så må en også ikke glemme livsførselen generelt, dårlig hygiene og spesielt ingen tannhygiene.
Heroin som stoff er faktisk ikke så farlig, bortsett fra at du blir avhengig. Jeg tror det er livsstilen og den urene heroinen misbrukerne presser i seg om gjør størst skade. Mange misbrukere er jo konstant ruset også, så det kan nok også forklare den slørete stemmen og knekken i knærne.
Rimelig sikker på at alkahol er det værst og så amfetamin , heroin , piller osv...
heroin, piller og alkohol
Sitat av Kroniz Vis innlegg
Krokodil.
http://en.wikipedia.org/wiki/Desomorphine

Ødelegger fra innsiden.
Vis hele sitatet...
Ja, men trådstarter refererer først og fremst til narkisene i Norge, og da særlig Oslo, og hva som brukes i Norge tipper jeg. Krokodil finnes det nemlig lite av i Norge, litt i Tromsø der det har vært enkelte (stygge) tilfeller. Det kommer uten tvil fra grensa til Russland / den store åpne grensa til Finland og finner et større marked i en by med mer enn 50K innbyggere.

Grusomt stoff though.
Sist endret av aeon_illuminate; 6. desember 2013 kl. 08:18.
Der hvor jeg arbeider (med hjemløse og rusavhengige) i København går det i grupperinger som alkohol/hasj, kokain/pillemisbruk, heroin/metadon blandt de man finner på gata, kokainen har jeg inntrykk av at har tatt mere og mere heroinen sin plass.

Så de som ser mest herja ut varierer mye utifra livsstil i tillegg til misbruket
Sitat av belisarius Vis innlegg
Heroin som stoff er faktisk ikke så farlig, bortsett fra at du blir avhengig. Jeg tror det er livsstilen og den urene heroinen misbrukerne presser i seg om gjør størst skade. Mange misbrukere er jo konstant ruset også, så det kan nok også forklare den slørete stemmen og knekken i knærne.
Vis hele sitatet...
Så det er mulig å ha et sunt forhold til heroin og alikevel ha høy livskvalitet? Det var ikke et retorisk spørsmål, jeg er nysgjerrig.
Sist endret av Xernox; 6. desember 2013 kl. 12:33.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Så det er mulig å ha et sunt forhold til heroin og alikevel ha høy livskvalitet? Det var ikke et retorisk spørsmål, jeg er nysgjerrig.
Vis hele sitatet...
Ja.

Flere på forumet her som bruker heroin kanskje 1 gang i året, uten å havne på plata av den grunn. Bare ikke så mange som skriker høyt om det, grunnet stigmatiseringen.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Ja.

Flere på forumet her som bruker heroin kanskje 1 gang i året, uten å havne på plata av den grunn. Bare ikke så mange som skriker høyt om det, grunnet stigmatiseringen.
Vis hele sitatet...
Men hvordan er forholdet mellom nyktere og misbrukere? Altså greit nok at det finnes noen som gjør det en gang iblant, men hva er sjansen for å "havne på gata" når du prøver heroin?

Hva er forskjellen på de på gata og de som gjør det en gang i året?
Sist endret av Xernox; 6. desember 2013 kl. 12:38.
Mja, det finnes jo folk som har klart å ha et ¨sunt¨forhold til heroin i lengre perioder (til det gikk til helvette), men nææ , tror ikke vi skal lene oss på det som fakta, heroin er en versting pågrunn av sin fysiske avhengighet, kokain har blitt mere en versting her i danmark pågrunn av sin psykiske avhengighet og at den gir en mere energisk rus og det finnes ikke tilsvarende metadon til avvenning

Forskjell på de på gata og de som har prøvd heroin en gang, er at de som bor på gata har ruset seg av feil grunner, og at de ikke har noen ressurser rundt seg, samtidig har de veldig ofte en forferdelig historie som har gitt de varige men
Sitat av Xernox Vis innlegg
Så det er mulig å ha et sunt forhold til heroin og alikevel ha høy livskvalitet? Det var ikke et retorisk spørsmål, jeg er nysgjerrig.
Vis hele sitatet...
Tja, hva legger du i "sunt forhold"? Her er en nokså interessant artikkel om heroinprosjektet i Sveits, hentet fra =Oslo:
http://erlikoslo.wordpress.com/2008/...sept-i-sveits/
Rent fysiologisk støtter jeg meg her til wikipediaratikkelen om heroin (min utheving):
Like most opioids, unadulterated heroin does not cause many long-term complications other than dependence and constipation.
Vis hele sitatet...
Det er jo mange historier om f.eks superstjerner som har gått på heroin og likevel hatt bra livskvalitet - de har hatt råd til bra stoff, og de har ikke trengt å bo på gata. Dårlig stoff og kjip livssituasjon derimot - da blir man junkie.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Men hvordan er forholdet mellom nyktere og misbrukere? Altså greit nok at det finnes noen som gjør det en gang iblant, men hva er sjansen for å "havne på gata" når du prøver heroin?

Hva er forskjellen på de på gata og de som gjør det en gang i året?
Vis hele sitatet...
Heroin gir deg en rus som kan fungere som en flukt fra virkeligheten, slik at mennesker som har det dårlig med seg selv lettere vil falle inn i avhengigheten. Motsatt kan mennesker som har det bra med seg selv ruse seg på heroin sporadisk, fordi de ikke blir (like) avhengige av virkelighetsflukten. I tillegg er det sterkt fysisk vanedannende, men det er ikke slik at "et skudd, så havner du på gata".

Ingen ekspert på dette, så noen får gjerne rette meg om det er noen bom her.
ArbeidsledigProletar
Sitat av belisarius Vis innlegg
Heroin som stoff er faktisk ikke så farlig, bortsett fra at du blir avhengig. Jeg tror det er livsstilen og den urene heroinen misbrukerne presser i seg om gjør størst skade. Mange misbrukere er jo konstant ruset også, så det kan nok også forklare den slørete stemmen og knekken i knærne.
Vis hele sitatet...
This, vil heller si amfetamin fysisk ødelegger folk mer enn opiater. Men livstilen på bunnen av samfunnet er den virkelige dreperen. Nulltoleransepolitikk over fjøla gjør at personer spesielt tungt rammet av denne lasten blir nødt til å sove på gata, internat tar ikke i mot rusa folk.
Osv.
Lista er lang. Vi må snu trenden, hjelp, ikke straff. Nulltoleranse funker ikke for junkier som ikke er i rehab, heck, ofte funker det ikke for dem heller.
Forurensa skittent gatestoff. Men mest miljøet og mentalitet/samfunnssosiale påvirkninger de sterotypiske brukere blir utsatt for over tid.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Så det er mulig å ha et sunt forhold til heroin og alikevel ha høy livskvalitet? Det var ikke et retorisk spørsmål, jeg er nysgjerrig.
Vis hele sitatet...
Så lenge man får ren heroin og ikke høyner dosen sin ved gjentatt bruk så er det langt ifra så farlig som folk tror.

Er det ikke slik at når man ruser seg flere ganger månedlig så vil en toleranse bygges opp, slik at du må ha mer heroin for å nå samme "high" og derfor blir kroppen skadet pga. mer heroin?
Sist endret av Solaced; 6. desember 2013 kl. 15:38.
Nå skal det vel være sagt at narkomane gjerne bruker mange timer på å ruse seg, og går ofte lange tider uten å spise. Deretter er det også lange dager ute i kulden som er en faktor. Kanskje viktigst av alt er jo søvnfaktor; regner nesten med at de fleste får enten for lite søvn eller for mye.

"skitten" narkotika er uten tvil skadelig for hjerte og kar, spesielt sentralstimulerende med sin dehydrerende effekt. Alkohol bryter jo ned leveren, så giftstoffer i fra kostholdet blir utskilt mye dårligere til urinen. Kostholdet er vel antageligvis ikke sunn, hjemmelagd ferskmat heller, noe som er en ganske kritisk faktor. Det finnes vel ikke noe som heter en lykkelig "edru" narkoman heller, men de fleste lider vel av klinisk depresjoner. Jeg velger heller å påstå at det handler om en generell livsstil, enn at det "bare" er stoffet.

Ingen fakta å smelle på bordet.. men kun en teoretisk logikk.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Men hvordan er forholdet mellom nyktere og misbrukere? Altså greit nok at det finnes noen som gjør det en gang iblant, men hva er sjansen for å "havne på gata" når du prøver heroin?

Hva er forskjellen på de på gata og de som gjør det en gang i året?
Vis hele sitatet...
Sjansen for å havne på gata etter du har prøvd heroin er veldig individuell. Er du en helt normal person, som prøver det bare for å prøve det er sjansen diger. Er du over gjennomsnittet intelligent og leser deg hardt opp på stoffet, gjør dette i trygge omgivelser, med overvåkning er sjansen for at du havner på gata mye mindre. Det som brekker mest folk er minnet om lykkehimmelen heroin gir. Når du alt har prøvd er alle barrierene vekk.

La oss si at et familiemedlem dør, du prøvde heroin en stund tilbake.. (2-3 år). Nå skal du bare skyte en gang for å komme deg ut av helvetet du er du er i en liten stund. Du skyter en gang i mnd når du er mest deprimert. Så skjer det en tragedie til. Kjæresten din slår opp med deg pga heroinbruk f.eks. Nå går du på en heroin epoke, og du skyter hele dagen i 2 uker. Så nå har du bestemt deg at det er nok. Du slutter med heroin, blir veldig deprimert igjen, og nå har du alt skytt så mye at det ikke er så stor fare mer. Gratulerer du er heroinavhengig. Hvem trenger bil? Du kan gå? Bilen er solgt. Husleia var for lite denne mnd, samme med neste.. Du mister huset.. Du flytter inn hos foreldrene dine, du bruker heroin mer en før igjen fordi du har inget hus eller bil. De kaster deg ut av huset.
Gratulerer, du er nå en heroinavhengig på gata.

Sitat av Patrick Vis innlegg
Nå skal det vel være sagt at narkomane gjerne bruker mange timer på å ruse seg, og går ofte lange tider uten å spise. Deretter er det også lange dager ute i kulden som er en faktor. Kanskje viktigst av alt er jo søvnfaktor; regner nesten med at de fleste får enten for lite søvn eller for mye.

"skitten" narkotika er uten tvil skadelig for hjerte og kar, spesielt sentralstimulerende med sin dehydrerende effekt. Alkohol bryter jo ned leveren, så giftstoffer i fra kostholdet blir utskilt mye dårligere til urinen. Kostholdet er vel antageligvis ikke sunn, hjemmelagd ferskmat heller, noe som er en ganske kritisk faktor. Det finnes vel ikke noe som heter en lykkelig "edru" narkoman heller, men de fleste lider vel av klinisk depresjoner. Jeg velger heller å påstå at det handler om en generell livsstil, enn at det "bare" er stoffet.

Ingen fakta å smelle på bordet.. men kun en teoretisk logikk.
Vis hele sitatet...
Det er hovedsaklig skytinga som tar mest liv. Siden det er et ulovlig stoff er også styrken relativt ukontrollerbar. Du vet ikke om du får en pils i glasset eller sprit før du har hatt i deg hele glasset. Bare med sprøyte altså.
Synes denne talen har noe relevant i seg

Nanna Gotfredsen på høring i Socialutvalget i København

https://www.youtube.com/watch?v=fDaT...LVfa801ywyyKDg
Det er hovedsaklig livsstilen misbruket medfører som er mest ødeleggende for helsa.Ellers er alkohol å endel stimulanter det som fucker kroppen å psyken opp mest.Rein heroin er ikke spesielt skadelig for kroppen om man ser bort ifra overdosering.

Ellers,ett stort flertall av sprøytemisbrukere har faktisk et sted å bo.Er ganske få som lever utelukkende på gata.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Det jeg har sett ødelagt flest folk er amfen og opiater. Det starter ut rolig, det virker som om de har kontroll også sklir det bare mer og mer ut. Selvfølgelig er det noen som kan ha et relativt greit forhold til disse stoffene, men jeg holder meg ihvertfall unna for alt i verden.
> Ferdigmat reduserer livskvaliteten generelt.
> MSG brenner av de resepotorene i hjernen som forteller deg om du er sulten eller mett.
> Benzoer gjør deg nervøs og ved generelt dårlig allmenfatning.
> Amfetamin gjør at du mister tenna.
> Metadon brukes til å ta livet av skadeskutte dyr i Afrika.
> Heroin gjør at du ikke klarer å ta vare på deg selv.
Jeg brukte en del amfetamin og heroin i fjor, og her er min mening.

Amfetamin ødlegger psyken din. Jeg ser på det som to "grupper" : den ene blir psykotisk og redd og de klarer ikke helt å skille mellom virkelighet og fantasi. De tror alltid at noen følger etter de, vil skade de, snakker stygt om de og utvikler en utrolig stor angst som ødlegger hele deg som person. Da jeg var inne i denne fasen av livet mitt låste jeg meg inne i leiligheten min, lå på gulvet og turde så vidt å stikke et øye ut av rullegardinen. Hver gang noen gikk eller kjørte utforbi visste jeg at nå kom de for å ta meg. Jeg kunne se folk som var 200 meter fra meg, men jeg kunne høre alt de sa, akkurat som om de hvisket i øret mitt. Jeg hørte også hele tiden at noen var utfor døren til leiligheten min og banket på, så jeg sprang ned i kjelleren og ringte til politiet og sa at noen skulle drepe meg. Da jeg gang på gang ble kjørt på legevakten, satt de andre pasientene og planla hvordan de skulle kidnappe meg og skjære meg opp i biter. Så du kan jo tenke deg hvordan psyken på en slik person er.

De andre blir utrolig aggresiv og oppfatter alt som blir sagt og gjort på helt feil måte. Du kan stå på gaten og ha en samtale med en person, og si noe som " ja jeg er så glad for at jeg ikke er som han ", mens en narkoman går forbi, og han vil automatisk tro at det er han det er snakk om. Så blir han sint og tror ikke på din forklaring om at det var en annen person det var snakk om, selv om den er sann, og han begynner en stor krangel kniv eller lignende. Desse personene kan også være utrolig sjalu, har lagt sine meninger om at det de tror er alltid sant osv.

De som bruker heroin har også så klart psykiske problemer, men det er vel de man kan se at bruker stoff mye tydligere. Når man er på minus og har fått i seg litt for mye av det gode, så vet jo alle hvordan det ser ut. Man går ikke helt beint, etter regelmessig bruk blir man blek og tynn i ansiktet, dårlige tenner osv.

Men det er ikke slik at etter et skudd så er du uten hus og familie, det er jo noe som skjer etter hvert på grunn av den kyniske oppførselen man etter hvert får på heroinen. Man gjør nesten hva som helst for å få det neste skuddet når man er syk.
Sist endret av Wonderland; 12. desember 2013 kl. 07:16.
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Jeg brukte en del amfetamin og heroin i fjor, og her er min mening.
(...)
Man gjør nesten hva som helst for å få det neste skuddet når man er syk.
Vis hele sitatet...
Interessant. Er du slik for deg nå at du kan gjøre hva som helst for et skudd?
Eller er du "fri" og oppfølgings spørsmål:
Enten
Hva gjorde du for å stoppe?
eller
Hva gjør du for å hindre at stoff ødelegger deg?
Sitat av Dobbel-V Vis innlegg
Interessant. Er du slik for deg nå at du kan gjøre hva som helst for et skudd?
Eller er du "fri" og oppfølgings spørsmål:
Enten
Hva gjorde du for å stoppe?
eller
Hva gjør du for å hindre at stoff ødelegger deg?
Vis hele sitatet...
Nå vil jeg ikke kalle meg selv for avhengig lenger. Jeg kan fint gå mange mnd uten noe som helst. Er bare om noe veldig dramatisk, en stor krangel eller lignende oppstår.

Det som skjedde var at jeg møtte min samboer som fikk meg til å føle meg trygg, vi fikk hund og jeg begynte å gjøre de tingene som vanligvis gjorde meg glad og avslappet.
Sitat av Solaced Vis innlegg
Så lenge man får ren heroin og ikke høyner dosen sin ved gjentatt bruk så er det langt ifra så farlig som folk tror.

Er det ikke slik at når man ruser seg flere ganger månedlig så vil en toleranse bygges opp, slik at du må ha mer heroin for å nå samme "high" og derfor blir kroppen skadet pga. mer heroin?
Vis hele sitatet...
Hvis små doser er uskadelig uten toleranse, er ikke store doser med toleranse skadelig heller.

Det som fucker opp folk mest er nok heroin, men om du tar vare på deg selv blir du ikke seende ut som de verste knarkerne i det hele tatt, selvom du har samme forbruk.

Sitat av Xernox Vis innlegg
Men hvordan er forholdet mellom nyktere og misbrukere? Altså greit nok at det finnes noen som gjør det en gang iblant, men hva er sjansen for å "havne på gata" når du prøver heroin?

Hva er forskjellen på de på gata og de som gjør det en gang i året?
Vis hele sitatet...
I USA er antallet heroinbrukere som er avhengig 25%. Jeg tipper det er minst tre ganger så mange som har prøvd stoffet enn som bruker det, så jeg vil tippe 5-10%. Her snakker vi dog ikke sprøyter da ingen starter med det, og det er en ganske så annerledes opplevelse enn å sniffe eller røyke. Jeg tror 25% de som har prøvd nåla ender med å bli avhengig. Men det er også viktig å huske at de som setter en sprøyte med urent gatedop ikke akkurat har de største ambisjonene for livet fra før. Så terskelen deres for å si "fuck it, jeg vil bruke dop hver dag" er langt lavere.

Sitat av Xernox Vis innlegg
Hva er forskjellen på de på gata og de som gjør det en gang i året?
Vis hele sitatet...
Psykiske problemer.

edit: når du skrev "på gata" tolket jeg det som "å bli avhengig". I Norge er det ingen som bor på gata over lengre tid uten å ville det selv.
Sist endret av bloodshotEyes; 12. desember 2013 kl. 10:33.
har prøvd endel forskjellige ting, alkohol, benzoer, opiater..heroin osv..lite erfaring med psykadelika siden de jeg har prøvd har vært helt forferdelige(testa hasj 4-5 ganger, sopp 2 ganger, lsd en gang...aldri mer)

anyway det som hadde mest negativ effekt var faktisk alkohol..har hatt mye dårlige erfaringer med alkohol som er værre enn noe annet jeg har prøvd og dette er seff helt lovlig og andre ting helt ulovlig.....helt latterlig...må nesten le...
Mest undervurderte og mest brukte; cannabis. Gleder meg å få alle medfreaks som selv røyker dette etter meg nå med forsvar mot dette giftstoffet og beskyldninger mot meg fordi jeg er imot junkie livsstilen deres. Til helvete med politisk korrekthet, hvis alle som hadde fått livet sitt ødelagt og snudd på hodet bare kunne stått opp samlet på en gang og talt imot de som ønsker å legalisere det.
Sitat av KingJay Vis innlegg
Mest undervurderte og mest brukte; cannabis. Gleder meg å få alle medfreaks som selv røyker dette etter meg nå med forsvar mot dette giftstoffet og beskyldninger mot meg fordi jeg er imot junkie livsstilen deres. Til helvete med politisk korrekthet, hvis alle som hadde fått livet sitt ødelagt og snudd på hodet bare kunne stått opp samlet på en gang og talt imot de som ønsker å legalisere det.
Vis hele sitatet...
Cannabis ødelegger ikke noe iforhold til andre stoffer, eneste det gjør er at du tenker mer på ting, så derfor er vanlige ting "mindre viktig". Og viss du sitter hjemme og røyker hele tiden så er det fordi du vill det! De stonerne som sliter med og slutte og røyke skulle jeg likt og møtt, de må faen bare ta seg sammen og slutte. Eller slutte og whine!

Mange som ikke takler stempelet de får av samfunnet etter langvarig bruk av hasj, derfor prøver de få sympati med og si det har ødelagt livet deres.
Jeg skal ikke generalisere, men tipper det er ekstremt få som har fått skader av weed. ( ikke kom med skitzo greiene, isåfall er det på syntetiske cannabinoider ikke vanlig herb! )


En relevant artikkel til at schizofreni ikke kan knyttes til cannabis bruk, eller at det kan ligge latent og at cannabis "trigger" det.

:http://hemp.org/news/content/study-m...-schizophrenia
Sitat av u94 Vis innlegg
har prøvd endel forskjellige ting, alkohol, benzoer, opiater..heroin osv..lite erfaring med psykadelika siden de jeg har prøvd har vært helt forferdelige(testa hasj 4-5 ganger, sopp 2 ganger, lsd en gang...aldri mer)

anyway det som hadde mest negativ effekt var faktisk alkohol..har hatt mye dårlige erfaringer med alkohol som er værre enn noe annet jeg har prøvd og dette er seff helt lovlig og andre ting helt ulovlig.....helt latterlig...må nesten le...
Vis hele sitatet...
Hva var det som var så jævlig med alkohol? At du drakk alt for mye? Det er ditt problem, de aller fleste greier å begrense inntaket slik at de får en flott kveld, som nesten alltid er mer givende sosialt sett enn hva du får av weed eller noe annet stoff. Ikke skyld på alkoholen bare fordi du suger til å drikke.
Sitat av KingJay Vis innlegg
Mest undervurderte og mest brukte; cannabis. Gleder meg å få alle medfreaks som selv røyker dette etter meg nå med forsvar mot dette giftstoffet og beskyldninger mot meg fordi jeg er imot junkie livsstilen deres. Til helvete med politisk korrekthet, hvis alle som hadde fått livet sitt ødelagt og snudd på hodet bare kunne stått opp samlet på en gang og talt imot de som ønsker å legalisere det.
Vis hele sitatet...
¨politisk korrekthet¨? det er vell det som karaktiserer din uttalelse

Hvor kommer din kunnskap og holdning fra?
ArbeidsledigProletar
Sitat av KingJay Vis innlegg
Mest undervurderte og mest brukte; cannabis. Gleder meg å få alle medfreaks som selv røyker dette etter meg nå med forsvar mot dette giftstoffet og beskyldninger mot meg fordi jeg er imot junkie livsstilen deres. Til helvete med politisk korrekthet, hvis alle som hadde fått livet sitt ødelagt og snudd på hodet bare kunne stått opp samlet på en gang og talt imot de som ønsker å legalisere det.
Vis hele sitatet...
Hahaha.
Giftstoff? Cannabis er vel per definisjon ikke giftig.
Og jeg lurer på hva slags definisjon du har på "junkie livsstil"? (orddeling for the win)
At noen tar seg et trekk etter jobb hver dag, er det å være en junkie?
Og de som får livene sine ødelagt av cannabis, er det virkelig cannabisen i seg selv og ikke deres egen mangel på motivasjon som gjør at mange "junkier" havner på "skråplanet"?

Sånn relativt sett i forhold til hvor mange som bruker cannabis ekslusivt, altså ingen andre illegale stoffer så tror jeg ikke det er så veldig mange som får livene sine ødelagt av rusmidler. Ærlig talt tror jeg du er en av de som brant seg og tror at alle andre er like ubrukelige som deg selv.
Det er synd, håper du har kommet deg ut av "tåka" som mange sånne kaller det.
Sitat av KingJay Vis innlegg
Mest undervurderte og mest brukte; cannabis. Gleder meg å få alle medfreaks som selv røyker dette etter meg nå med forsvar mot dette giftstoffet og beskyldninger mot meg fordi jeg er imot junkie livsstilen deres. Til helvete med politisk korrekthet, hvis alle som hadde fått livet sitt ødelagt og snudd på hodet bare kunne stått opp samlet på en gang og talt imot de som ønsker å legalisere det.
Vis hele sitatet...
Ignore the troll...


Du er ikke for å si det forsiktig den første her på bruket som prøver deg på å terge masse folk med svadaet ditt mot cannabis. Si meg, hvor er faktaene bak utsagnene dine? (...)Du kommer jo med noen tøffe/harde påstander, så lurer på om du har noe backing på påstandene, noe som vi kunne ha tatt en kikk på, eller..?
Sist endret av aeon_illuminate; 19. desember 2013 kl. 03:09.
Kokain ødelegger vel en sakte men sikkert..
Er livsstilen, miljøet og dårlig stoff som skader mest. Heroinen i seg selv er ikke så skadelig. Er nok heller det at de bor på gata, bruker skittent stoff og sprøyter, får i seg lite næring og har dårlig hygiene. Utenom det er blandingsmisbruk ganske skadelig, f.eks amfetamin, alkohol og piller. Skader deg ikke bare fysisk, men også mentalt.
Sist endret av Lacertosus; 19. desember 2013 kl. 21:31.
Sitat av u94 Vis innlegg
har prøvd endel forskjellige ting, alkohol, benzoer, opiater..heroin osv..lite erfaring med psykadelika siden de jeg har prøvd har vært helt forferdelige(testa hasj 4-5 ganger, sopp 2 ganger, lsd en gang...aldri mer)

anyway det som hadde mest negativ effekt var faktisk alkohol..har hatt mye dårlige erfaringer med alkohol som er værre enn noe annet jeg har prøvd og dette er seff helt lovlig og andre ting helt ulovlig.....helt latterlig...må nesten le...
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd så og si alt jeg og. Alkohol er klart det som ødela meg mest. Veldig avhengighetsskapende, destruktivt og forferdelige abstinenser. Hasj kommer som nummer 2. Store psykiske problemer etter langtidsbruk og også noen psykiske problemer under rus. Amfetamin gjorde meg psykotisk noen ganger, men det ga seg etter 1-7 dager.

Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Cannabis ødelegger ikke noe iforhold til andre stoffer, eneste det gjør er at du tenker mer på ting, så derfor er vanlige ting "mindre viktig". Og viss du sitter hjemme og røyker hele tiden så er det fordi du vill det! De stonerne som sliter med og slutte og røyke skulle jeg likt og møtt, de må faen bare ta seg sammen og slutte. Eller slutte og whine!

Mange som ikke takler stempelet de får av samfunnet etter langvarig bruk av hasj, derfor prøver de få sympati med og si det har ødelagt livet deres.
Jeg skal ikke generalisere, men tipper det er ekstremt få som har fått skader av weed. ( ikke kom med skitzo greiene, isåfall er det på syntetiske cannabinoider ikke vanlig herb! )


En relevant artikkel til at schizofreni ikke kan knyttes til cannabis bruk, eller at det kan ligge latent og at cannabis "trigger" det.

:http://hemp.org/news/content/study-m...-schizophrenia
Vis hele sitatet...
Vil bare si med engang at jeg er for legalisering av all narkotika. Første i rekken vi må legalisere er cannabis. Men jeg skal ikke gå inn på den debatten nå.

Det jeg dog må poengtere er at der maaange som sliter psykisk etter misbruk av cannabis. Mange som rett og slett ikke tåler det. Det og tro at cannabis er ett magisk rusmiddel som ikke har noen skadevirkninger er ignorant og da vet du virkelig ikke hva du snakker om.

Jeg og flere jeg kjenner har fått langvarige psykiske problemer av cannabis. Noen jeg kjenner har prøvd å røyke flere ganger, men rusen har altså hvert helt forferdelig for dem. Alt med måte, alt er individuelt.

Det at det er ekstremt få i forhold til andre rusmidler, stemmer. Men når vi snakker ordentlig avhengighet og misbruk så er det mange mørke tall.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg har prøvd så og si alt jeg og. Alkohol er klart det som ødela meg mest. Veldig avhengighetsskapende, destruktivt og forferdelige abstinenser. Hasj kommer som nummer 2. Store psykiske problemer etter langtidsbruk og også noen psykiske problemer under rus. Amfetamin gjorde meg psykotisk noen ganger, men det ga seg etter 1-7 dager.
Vis hele sitatet...
Hasj som nummer 2?? Hvilke psykiske symptomer?
Tror mye av de psykiske påvirkningene nark har hatt på meg er av det faktum av at stoffene er ulovlige.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Hva var det som var så jævlig med alkohol? At du drakk alt for mye? Det er ditt problem, de aller fleste greier å begrense inntaket slik at de får en flott kveld, som nesten alltid er mer givende sosialt sett enn hva du får av weed eller noe annet stoff. Ikke skyld på alkoholen bare fordi du suger til å drikke.
Vis hele sitatet...
Dette er en tråd om hvordan rusmisbrukere ødelegger seg selv, om avhengighet. Altså.. Hvor skal jeg begynne, det er ufattelig mange i Norge som suger til å drikke. Kommentaren din er meningsløs fordi du kan si det samme om hvert eneste rusmiddel.

Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Hasj som nummer 2?? Hvilke psykiske symptomer?
Tror mye av de psykiske påvirkningene nark har hatt på meg er av det faktum av at stoffene er ulovlige.
Vis hele sitatet...
Angst, depresjon, spiseproblemer.. Jeg kan røyke nå om jeg er forsiktig, men jeg kunne ikke det for et år siden, da fikk jeg panikkanfall. Mange som ikke tåler cannabis. Jeg har kjent på påvirkningene av at det er ulovlig jeg og, vet hva du mener. Skal ikke gå inn på det nå, men det er et veldig godt poeng.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Angst, depresjon, spiseproblemer.. Jeg kan røyke nå om jeg er forsiktig, men jeg kunne ikke det for et år siden, da fikk jeg panikkanfall. Mange som ikke tåler cannabis. Jeg har kjent på påvirkningene av at det er ulovlig jeg og, vet hva du mener. Skal ikke gå inn på det nå, men det er et veldig godt poeng.
Vis hele sitatet...
Kjenner meg litt igjen i panikkanfallene, men det var nesten bare da jeg var nybegynner og var påvirket i offentligheten eller hjemme. Er ganske sikker på at det skyldtes av at jeg hele tiden tenkte på at det jeg gjorde var ulovlig. Kunne til tider nesten få så kraftig noia at jeg begynte å høre stemmer.
Sist endret av Lacertosus; 19. desember 2013 kl. 21:54.
ArbeidsledigProletar
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Angst, depresjon, spiseproblemer.. Jeg kan røyke nå om jeg er forsiktig, men jeg kunne ikke det for et år siden, da fikk jeg panikkanfall. Mange som ikke tåler cannabis. Jeg har kjent på påvirkningene av at det er ulovlig jeg og, vet hva du mener. Skal ikke gå inn på det nå, men det er et veldig godt poeng.
Vis hele sitatet...
Av de jeg kjenner som har disse problemene har alle hatt amfetaminbruk/tidlig start i tenårene med hasj. (like anektdotisk som at du bruker deg selv)

Det er så artig å se disse multimisbrukerne skylde på hasj så fort de får problemer. Det er så lett. Men alkoholikere har minst like høy andel psykiske problemer, amfetaminbrukere enda værre.

Men altså, cannabis kan og ER nok katalyst for disse problemene på toppen av makkabruk.
Like artig når folk skal skylde på veldig sporadisk amfetaminbruk når brukeren misbruker ett helt annet stoff. Tviler sterkt på at det lille sporadiske amfetamin bruket mitt har noe med problemene mine da disse symptomene ble verst kanskje 1.5 år siden sist inntak av amfetamin. Når det gjelder alkoholen så hadde jeg ikke noe problem med det eller drakk noe særlig før jeg fikk problemer.

Jeg sier meg enig i at det er høyest sannsynlig at hasj med div narko cocktails kan ha hatt utslag.
Sitat av smj Vis innlegg
Hei!
Lurte på hvilket stoff som ødelegger folk?
Jeg mener slik man ser narkiser på gata. Den kjente narkostemmen etc.

Er disse egentlig bare ruset eller er de edru og totalt ødelagt?
Vis hele sitatet...
Alkohol, amfetamin, heroin og benzo for det meste..

Og ja, disse folka er sånn omtrent som du beskriver i edru tilstand, 24/7
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mye bra lesestoff.(..) Mer enn stoffa som blir brukt så går det i mine øyner mer subjektivt på personen som bruker det. Du har folk som fucker opp livet sitt på alt fra utgangspunktelig så og si harmløse ting som spilleautomater og hasjis, og du har de som fucker det opp med alkohol,heroin,piller, whatever. Felles for de alle er nok at de hadde klart å fucke opp livet sitt uansett hva deres favorittsubstans var, menst de tyngste stoffa kan ha en vanskeligere vei tilbake til normalen. Alle er vi ulike, og veien/årsaken som fører folk ut i avhengighet er som regel prega av ulikheter den og. Hadde nok vært en easy fix om ikke.

For å svare på det mer interesante spørsmålet ditt så er nok den gruppa du sikter helst heroin/opiatgutta om du tenker folk du faktisk ser på gaten. Se etter den alltid så gjenkjennelige litagoen som er innenfor nær rekkevidde. Tablettgjengen er som regel lett gjenkjennelig på god avstand da de står og teller for ørtende gang om posen inneholder riktig antall tabletter samt en lengre vurdering på hvilken lomme som er best egnet å legge de i. Amfetaminbrukerne kan være noe mer sporty i stilen og stillle med sykkel hvor de mer enn villig kan fortelle deg det meste om spesifikasjonene, eller rollerblades som er over gjennomsnittet beundringsverdig. I fare for å gå tom for ironi så stemmer jeg for at du spørr noen av de folkene hva stoff det er som ødelegger folk slik at vi kan informere andre om det før enda flere går å kjøper det!

Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Cannabis ødelegger ikke noe iforhold til andre stoffer, eneste det gjør er at du tenker mer på ting, så derfor er vanlige ting "mindre viktig". Og viss du sitter hjemme og røyker hele tiden så er det fordi du vill det! De stonerne som sliter med og slutte og røyke skulle jeg likt og møtt, de må faen bare ta seg sammen og slutte. Eller slutte og whine!
Vis hele sitatet...
Jeg elsker innlegget ditt, sikkert av all the wrong reasons, men jeg tenker;
Sende deg på landsturne med et kameracrew med besøk i en 10-15 leiligheter i hver by hos 'stonere som sliter med å slutte og røyke' kunne blitt mer populært enn Norge Rundt. Få med han karen fra Hellfjord og bobilen så harru et show, make it happen!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av ShadowFiend Vis innlegg
Alkohol, amfetamin, heroin og benzo for det meste..

Og ja, disse folka er sånn omtrent som du beskriver i edru tilstand, 24/7
Vis hele sitatet...
Ja, selvfølgelig.. Heroinmisbrukere er jo edru tilstand 24/7... De folka som sitter med sprøyter i armene og sover midt på dagen bruker hvert fall ikke heroin...